Millä lenkkareilla talvella juostaan?
Tavalliset ovat aika liukkaat. Onko olemassa nastajuoksukenkiä?
Kommentit (17)
On kyllä. Tai sitten voi viedä tavalliset lenkkarit suutarille nastoitettaviksi.
Talvilenkkareilla. Oli muuten kuuminta hottia kasarilla
Kannattaako ostaa talveksi eri lenkkarit? Pysyykö tavallisilla pystyssä?
Pitääkö olla nastat, vai riittääkö jokin kumisempi pohja.
Itse en juoksen, vaan poja; puolesta kyselen. Helsingissä asumme, pari kilsaa rannasta.
Vierailija kirjoitti:
Talvilenkkareilla. Oli muuten kuuminta hottia kasarilla
Muistan kyllä :-), mutta ei niillä juostu silloin,
Nastalenkkareilla.
Nykyään myös kävelen talvisin nastakengillä. Ovat ihan ehdottomat, kun säät vaihtelee niin, että lähes koko talven on tosi liukasta.
Nastalenkkarit erikseen. Vähän reilumpi koko että mahtuu paksumpi sukka. Irroitettavia nastajokain on, mutta kestääkö ne vauhdissa? Talvisin silloin tällöin näkee teiden varsilla niitä kun ovat irronneet.
Onko kukaan löytänyt nastalenkkareita ylipronatoivalle jalalle? Ei meinaa löytyä millään.
Ja kumihan on aivan todella liukasta kun on jäätä ja sen päällä vettä..
Itse harjoittelen ihan peilijäällä tavallisilla kulutetuilla lenkkareilla juoksemista.
Ei ole varaa ostella kuin kerran vuodessa alle satasen lenkkarit. Valitettavasti työssä on niin heikko palkka eli 1100e kk.
Harjoittuu tasapaino ja sitten tulee käytettyä kamppailutietämystä. Eli kaatuilutekniikoita.
Korkeintaan kolmesti talvella tulee lennettyä nurin pahasti.
Tavalliset ihmiset jotka eivät ole tasapainoltaan hyviä tai luiltaan yliluonnollisen kestäviä, hankkivat nastat tai odottelevat kevättä.
Minulla on tapana tosiaan juosta ihan normaaleilla kulutetuilla lenkkitossuilla peilijäällä. Ostan aina halvimmat tossut, koska olen todennut että juoksussa lenkkarit vain suojelee jalkapohjia epäpuhtauksilta. Muuten juoksisin paljain jaloin, jos ei tarvitsisi varoa lasinsiruja ja teräviä kiviä.
Yli 100 euroa en koskaan maksa tossuista. Parhaimmat olen saanut 20e hinnalla.
Juoksemisestakin on nykyään tullut jo porvarihommaa. Eli tietty väki ostaa aina tiettyä "laatua".
Tälläistä vastaan kannattaa taistella ihan asenteella. Halvat lenkkarit on helppo korjata ilmastointiteipillä. Saa lisäaikaa, jos hajoavat vuoden sisään. Uudet hankitaan luonnollisesti vasta kun vanhat on kulutettu loppuun tai vuosi on kulunut loppuun.
Vierailija kirjoitti:
Ja kumihan on aivan todella liukasta kun on jäätä ja sen päällä vettä..
Ei ole. Kyse on tasapainosta ja painopisteen hallinnasta.
Vierailija kirjoitti:
Nastalenkkarit erikseen. Vähän reilumpi koko että mahtuu paksumpi sukka. Irroitettavia nastajokain on, mutta kestääkö ne vauhdissa? Talvisin silloin tällöin näkee teiden varsilla niitä kun ovat irronneet.
Porvarihommaa. Jos ei uskalla juosta jäällä ja ei ole varaa erikoisiin lenkkareihin niin voi käydä sisähallissa juoksemassa. Sielä voi myös harjoitella voltteja ja voimisteluliikkeitä.
Tyhmä maksaa lenkkareista kun tiettyyn hintaan voi voimistella permantoa ja ties mitä ja juosta lämpöisessä salissa tavan lenkkiä
Voino nastakengillä juosta? Minä olen nähnyt vain tätejä kävelemässä niiden kanssa.
Sarvalla on hyviä ja kestäviä nastajuoksukenkiä.
Mä juoksen kesät talvet samoilla popoilla. Jäällä pitää vaan teputtaa nopeammin. Nastat harkinnassa.
Ihan tavallisilla, mutta nykyisin käytännössä harvemmin tulee juostua, kun lumiaurauksen taso pyöräteillä on suoranaisesti romahtanut. Muhkurainen alusta on myrkkyä ja altistaa loukkaantumisille.
Vierailija kirjoitti:
Sarvalla on hyviä ja kestäviä nastajuoksukenkiä.
Oma mielipiteeni on, että ennemmin Icebug kuin Sarva. Hyviä ja kestäviä kenkiä, joilla pidemmätkin lenkit sujuvat mukavasti.
On.