Aijotko tänä vuonna taas ilmoittaa somessa "emme lähetä kortteja, rahat menee hyväntekeväisyyteen" ja oikeasti
pidät rahat etkä anna kenellekään mitään. Ihmiset luulevat että olet joku hieno ihminen ja ihailevat ja säästit rahat.
Kommentit (51)
En aijjjo, mun korttiasiani ovat mun ja ehkä niiden vastaanottajien.
Sitten kun korttien lähettely on samaa kuin vaikkapa facebookissa syntymäpäivät. Kukaan ei laittaisi, mutta pakkohan se on kun fb oikein kirkuu että tänään on sen ja sen syntymäpäivä, tosi elämässä ei olla nähty vuosiin...
Kaksi ihan eri asiaa.
Hyväntekeväisyydellä teen hyväntekeväisyyttä, eikä se ole mikään mainostettava asia.
Korteilla muistan ystäviä ja sukua. Ihan sama, jos joku ei lähetä kortteja, mutta tuntuu tosi tyhmältä mainostaa jotain muutamankympin avustusta erikseen.
Samoin en koe saaneeni lahjaa, jos joku laittaa itse valitsemaansa hyväntekeväisyyskohteeseen rahaa puolestani. Voisin valita kohteen lahjoitukselle mielelläni.
Arvostan toki hyväntekeväisyyttä, mutta ne jotka sitä suurissa määrin tekevät, tekevät sen hiljaa.
Seuraava vaihe onkin, että ilmoitetaan kesälomien alkaessa:
Päätimme lahjoittaa mökillemme mahdolisesti tulevien kyläilijöiden kestitsemiseen varatut rahat hyväntekeväisyyteen. Hyvää kesää kaikille!
Vierailija kirjoitti:
Seuraava vaihe onkin, että ilmoitetaan kesälomien alkaessa:
Päätimme lahjoittaa mökillemme mahdolisesti tulevien kyläilijöiden kestitsemiseen varatut rahat hyväntekeväisyyteen. Hyvää kesää kaikille!
Aijjjon tehdä nuin
Mulla on rahaa lähettää joulukortit (30 kpl) ja lisäksi laittaa rahaa hyvätekeväisyyteen. Jos mulla ei olisi rahaa kuin toiseen, laittaisin terveyhdykset tärkeille ihmisille.
Vierailija kirjoitti:
Kaksi ihan eri asiaa.
Hyväntekeväisyydellä teen hyväntekeväisyyttä, eikä se ole mikään mainostettava asia.
Korteilla muistan ystäviä ja sukua. Ihan sama, jos joku ei lähetä kortteja, mutta tuntuu tosi tyhmältä mainostaa jotain muutamankympin avustusta erikseen.
Samoin en koe saaneeni lahjaa, jos joku laittaa itse valitsemaansa hyväntekeväisyyskohteeseen rahaa puolestani. Voisin valita kohteen lahjoitukselle mielelläni.
Arvostan toki hyväntekeväisyyttä, mutta ne jotka sitä suurissa määrin tekevät, tekevät sen hiljaa.
Samaa mieltä. Ja mun tuttavapiirissä nämä korttirahojen laittoa hyväntekeväisyyteen mainostavat ovat koulutettuja ja hyvin toimeentulevia ihmisiä. En usko ollenkaan, että joutuvat oikeasti miettimään, laitetaanko nyt 30e tai mitä ikinä kortteihin vai hyväntekeväisyyteen. Pystyisivät hyvin tekemään molemmat, eikä perheen elintaso, joulupöydän tarjottavat, lasten lahjat tms. siitä mitenkään kärsisi.
Ihan niin kuin meilläkin. Olisi varaa laittaa muutama kymppi sekä kortteihin että hyväntekeväisyyteen. Nyt vain oli niin kiirettä töissä ja lapsen harrastuksen talkoojutuissa, että koko joulukorttien lähetys meni ihan ohi. En muutenkaan niitä enää juuri lähetä muille kuin vanhoille sukulaisille, joille kortit tärkeitä. Mutta ei tulis mieleenkään mainostaa somessa tai missään, että ollaan nyt hyviä ihmisiä kun ei lähetetty kortteja, mutta on laitettu rahaa Hyvä joulumieli-keräykseen.
Ilmoitin 2. kertaa kun laitoin yhteisen joulutervehdyksen someen ja n 37€ Joulupuu-keräykseen.
Mikä olikaan ongelma?
Vierailija kirjoitti:
pidät rahat etkä anna kenellekään mitään. Ihmiset luulevat että olet joku hieno ihminen ja ihailevat ja säästit rahat.
En aio.
Somen perusteella moni on jo tehnyt noin tänäkin vuonna
Kovasti suomessa näitä tuhansien korttien lähettelijöitä, kun tulee niin kalliiksi.