Add vs asperger/autismi. Erot?
Kommentit (15)
No suunnilleen täysin päinvastaiset luonteet.
ADD/ADHD ei pysty kunnolla keskittymään mihinkään, sähköjänis.
AS taas pystyy keskittymään yhteen asiaan 110%sti, ja lähinnä kokee olonsa vaivaantuneeksi jos pitää puolivillaisesti yrittää pohtia montaa juttuja yhtäaikaa.
Vierailija kirjoitti:
AS taas pystyy keskittymään yhteen asiaan 110%sti, ja lähinnä kokee olonsa vaivaantuneeksi jos pitää puolivillaisesti yrittää pohtia montaa juttuja yhtäaikaa.
Öö adhd:t pystyy keskittymään kiinnostavaan asiaan 110%
Minulla on noista kaksoisdiagnoosi.
Asseilla on yleensä korkeampi äo ja ovat sosiaalisesti törppöjä.
Aspenger autistit puhuu kirja kieltä.
Adhd on normaalei.
Vierailija kirjoitti:
Asseilla on yleensä korkeampi äo ja ovat sosiaalisesti törppöjä.
Myös ADHD/ADD -henkilöissä on paljon keskivertoa älykkäämpiä ihmisiä eivätkä kaikki heistä ole mitenkään sosiaalisesti taitavia. Kaverin miesystävällä on ADHD ja on aika raskasta seuraa ajattelemattoman möläyttelynsä ja helposti ärtyvän persoonallisuutensa takia. Ns. kierroksille joutuessaan onkin jo sitten sietämätöntä seuraa: inttää, jankkaa, kulkee perässä ja vaatii, että hänen kanssaan pitää puhua jostain tietystä aiheesta, saattaa ruveta esim. huudattamaan musiikkia nupit kaakossa kesken muiden ihmisten keskustelun jne.
Vierailija kirjoitti:
Aspenger autistit puhuu kirja kieltä.
Adhd on normaalei.
Sinullekin voisi uskottavuuden kannalta tehdä hyvää opetella kirjoittamaan kirjakieltä. Kyllä, se on yhdyssana.
Autistiin on vaikea saada kontaktia, on hyvinkin omissa oloissaan ja omassa maailmassaan. AHDH-ihmiseen saat kontaktin normaalisti, mutta hänellä on vaikeuksia keskittyä - olla paikoillaan, saattaa olla koko ajan menossa ja tekemässä jotain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Öö adhd:t pystyy keskittymään kiinnostavaan asiaan 110%
Asseilla lienee tyypillisempää olla kiinnostunut jostain tietystä aiheesta ja pitää siitä kiinni. Itselläni on adhd ja yleensä olen pelkkä tuuliviiri, enkä pysty keskittymään kunnolla mihinkään. Välillä saattaa tulla joku tosi kiinnostava juttu, johon voin sitten uppoutua täysillä, mutta ne ei kestä kauaa kun uutuudenviehätys hiipuu.
Ulospäin voivat vaikuttaa samanlaisilta, mutta mekanismi taustalla on erilainen. ADD on lääkittävissä tehokkaasti.
Lapsellani on add + assi. Joihinkin ei pysty keskittymään mitenkään, joihinkin uppoaa niin ettei syö eikä nuku. Sosiaaliset asiat ovat vaikeita.
Asperger ilman keskittymishäiriötä on pikemminkin hidas ja rauhallinen.
ADD ei koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on noista kaksoisdiagnoosi.
millsnen luonne sulla on?
Itse ADhd ja kaveri oli asperger.. viime vierailun jälkeen lähti kaveri vaihtoon koska emme vain sovi kavereiksi.