Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen koeajalla, teen yli 50 h viikossa töitä ja pelottaa, että työsuhteeni puretaan.

Vierailija
09.12.2018 |

Olen siis tehnyt todella hyvää työtä ja nyt työnantaja on huolissani jaksamisestani... ööö, olen hoitanut kaikki työni juurikin siksi, että olen tehnyt ylitöitä (ylitöistä ei makseta). Miten pääsisin tästä ajatuksesta eroon ja saisin varmuutta tekemiseeni? Kiitos!

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voit tehdä ylitöitä ilman, että työnantaja määrää niitä tekemään? Jos teet vapaaehtoisesti liikaa työtunteja, kyse ei ole ylitöistä eikä niistä tarvitse maksaa.

Ymmärrän työnantajan huolen. Heille ei ole iloa työntekijästä,joka tarvitsee 20% lisää työaikaa saadakseen työt tehtyä.

Vierailija
2/17 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olisin sinuna enemmän huolissani, siitä että työsuhde jatkuisi. Sinähän poltat itsesi loppuun tuolla tahdilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti tuntimäärä ei kerro hyvästä työntekijästä. Meiltä on koeajalla irtisanottu pari tyyppiä, jotka hengasivat töissä lähestulkoon aina mutta eivät he oikeasti töitä tehneet. Sitten on tullut tilalle pari tyyppiä, jotka lähtevät hakemaan muksuja neljän kieppeissä ja ovat jopa välillä sairauksien vuoksi poiskin, mutta työt tulevat yhtälailla tehtyä, ellei paremminkin. Eli hengitä, tee työsi hyvin, käy välillä kotonakin. Ja jos sinut siltikin irtisanotaan, on se ihan työnantajan typeryyttä (jos siis teet työsi oikeasti hyvin).

Vierailija
4/17 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinähän olet työnantajalle oikea aikapommi. Jos työsuhdettasi jatketaan, olet kohta lataamossa.

Vierailija
5/17 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Projektini ovat kuormittuneet juuri marraskuulle ja nyt pitäisi alkaa helpottamaan.

Vierailija
6/17 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantaja näkee että et oikein pärjää kun teet omalla ajalla

Vierailija
7/17 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovat tyypit tekee hommat vasemmalla kädellä, 5h per päivä.

Vierailija
8/17 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mun kaikki tunnit on asiakkaalta laskutettavia eli kyllä työnantajalla on tiedossa, että mulla enemmän duunia kuin muilla.  

Vierailija
9/17 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain tyhmät tekee ilmaisia ylitöitä.

Vierailija
10/17 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylityöt saa kyllä pitää vapaana ja tarkoitus olisi jouluna pitää. ap

Vierailija
11/17 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala tekemään 60h/vko jos se vaikka auttaisi

Vierailija
12/17 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minulla oli vähän vastaava tilanne. Kun kollega oli paikalla, hommat sai tehtyä juuri ja juuri 40 tunnissa, mutta hän oli paljon pois ja päivät venyivät kohtuuttomasti. Töitä oli aivan liikaa kahdelle, kolme olisi ollut sopiva määrä. Silloin kun olimme kaksin tehtiin tosiaan vain välttämätön,mihinkään kehitystyölle ei jäänyt aikaa( tai voimia ). Sain koeajan toiseksiviimeisenä päivänä potkut... syynä etten sopeutunut tai mikä lie. No, se oli itseni kannalta paras ratkaisu kaikin puolin, burn out ei ollut kaukana ja olin jo katsellut uutta työtä.

Vierailija
13/17 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, olen kuullut myös, että tiimiin sopeutumattomuus tms. olisi jollain ollut syynä. 

Vierailija
14/17 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikallahan juurikin on valtava taakka tällaiset tyypit, jotka kuvittelevat olevansa korvaamattomia. Yötä myöten jäädään joka päivä istuskelemaan. Sehän ei ole tehokkuutta vaan päinvastoin suunnatonta tehottomuutta, ettei päivän hommia saisi muka tehtyä siihen tarkoitetussa ajassa. 

Vierailija
15/17 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työpaikallahan juurikin on valtava taakka tällaiset tyypit, jotka kuvittelevat olevansa korvaamattomia. Yötä myöten jäädään joka päivä istuskelemaan. Sehän ei ole tehokkuutta vaan päinvastoin suunnatonta tehottomuutta, ettei päivän hommia saisi muka tehtyä siihen tarkoitetussa ajassa. 

Sitten jossain vaiheessa terveys loppuu ja jäävät ties miten pitkäksi aikaa pois, yleensä kaikkein pahimpaan aikaan.

Vierailija
16/17 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mä lähden kyllä lapsia hakemaan klo 16-16.30 maissa ja menen aamulla kasin maissa. Jatkan sitten illalla, kun lapset ovat menneet nukkumaan. Nyt eka viikonloppu, kun voin hengähtää ja juu, en kyllä lataamon tarpeessa ole, kun saan edes vähän relata.

Vierailija
17/17 |
09.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa alkuun pohtia, miksi olet käyttänyt noin paljon liikaa aikaa työntekoon heti alussa? Onko työkuorma liian iso, eikö perehdytys ole ollut tarpeeksi hyvä vai ovatko työtehtävät sinulle liian haastavia? Noista asioista kannattaa ihan avoimesti puhua esimiehen kanssa. Kahdelle ensimmäiselle järkevä esimies osaa tehdä jotain ja jos kyse on viimeisestä, niin ehkä paikka ei ole sinulle oikea?

Ymmärrän esimiehen huolen, ei ole hyvä merkki jos työntekijä ei osaa rajata työaikojaan edes alussa ja painaa koko ajan jaksamisen rajoilla. Ei työnantajaa vakuuteta osaamisesta ja motivaatiosta sillä, että painetaan liikaa töitä. Se enteilee vain isoja ongelmia tulevaisuudessa.