Te yli 40v jotka vaihdoitte e-pillerit hormonikierukkaan, kokemuksia?
Lopetin pillerit syyskuun alussa, samalla asennettiin hormonikierukka. Olen 45v. En ole koskaan ollut raskaana. Äidin vaihtarit alkoivat 52-53v joten minulla lienee vielä muutama vuosi aikaa niihin.
Asennus meni hyvin ja kierukka siellä missä pitääkin olla. Sattui ja vihlaisi kunnolla gynen asentaessa mutta sen jälkeen ei kramppeja, ei mitään.
Menkat tuli normaalisti 3 kk asennuksesta, mutta enää ei ole kuulunut. Niukkenivat kerta kerralla Toivottavasti loppuisivat, kun olivat aika runsaat joskus ennen pillereitä.
Nyt ihmetyttää sellainen asia että kamala kiima päällä koko ajan! Ihan kuin se "kierukka kutkuttelisi" tuolla syvällä jotain pistettä. Vai johtuuko tämä siitä kun elimistö totutellut uuteen pienempihormoniseen ehkäisyvalmisteeseen? E-pillereissähän on enemmän ja eri tyyppisiä hormoneja ja siksi kai saattavat vähentää halukkuutta? Nytkö ne saattoi lisääntyä sen myötä?
Käyttökokemuksia?
Kommentit (8)
6-8kk. Pillerit vievät haluja enemmän kuin kierukka
Kierukan ei pitäisi viedä haluja. Hormoni vaikuttaa paikallisesti vain kohdussa, siinä syy
Kierukka valui alas ja asettui poikittain emättimeen. Vieläkin puistattaa se kipu.
Vierailija kirjoitti:
Kierukka valui alas ja asettui poikittain emättimeen. Vieläkin puistattaa se kipu.
Sen takia gynekologin pitäisi katsoa se ultralla asennuksen jälkeen että on varmasti paikoillaan siellä missä pitää. Ainakin minulle sanottiin näin yksityisellä ja niin myös tehtiin.
Olen huomannut että kierukkaan vaihto poisti turvotusta kehosta, pillereiden jälkeen.
Olen normaalipainoinen nelikymppinen.
Lähti noin 2 kiloa painosta, kuukausi sen jälkeen kun laitettiin. Aika iso hormoniero noissa sitten? Aiemmin oli Yasminelle-pillerit, nyt Kyleena-kierukka.
Vierailija kirjoitti:
Seksin aikana vai muuten vaan?
Saako kierukan kanssa käyttää tamponia vai onko (iso?) riski että se lähtee tamponin mukana ulos?
Kuinka kauan muuten kestää että elimistö tottuu h-kierukkaan? Olen kuullut että 3 kuukautta ja jopa 6 kuukautta?