Olisiko sinulla ollut päällepantavaa linnanjuhliin?
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tosiaankaan.
Jos kutsu tulisi (miehelleni se olisi periaatteessa mahdollinen), olisin kyllä aivan paineessa puvun suhteen.
Eihän kutsun saapumisen ja juhlien välissä edes ole paljoa aikaa? Miten ne teetetyt puvut ehditään tehdä? Ja mitä ne maksaa?Toivottavasti ei kutsua tule ikinä 👅
Mittatilauspukuja on kai niillä, joille kutsu on varma. Siis kansanedustajilla/puolisoilla ja muuten viran puolesta kutsuttavilla/puolisoilla.
Väittäisin kyllä olevan muillakin näillä kerran kutsutuilla. Ainahan joku laulaja, joka ei tosiaankaan joka vuosi linnaan pääse on joku illan kuningatar ja tyyliin yhdessä suunnitellut pukunsa jonkun suunnittelijan kanssa. Ehkä siinä sitten on sen verran aikaa ja suunnittelijat ovat tähän varautuneet?
Ei ole valmiina. Jos tarvitsen pukua johonkin, hänkin sen (käytettynä) ja laitan juhlien jälkeen eteen päin. Mielestäni sellaista on turha säilyttää kotona tilaa viemässä, koska yksi ja sama ei kuitenkaan välttämättä käy joka tilaisuuteen eikä ehkä itsekään halua aina käyttää samaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan olisi. En omista edes iltapukua saati linnan juhlien pukukoodin täyttävää juhlapukua.
Olisi tosi hienoa saada kutsu linnanjuhliin, se olisi sellainen once in a lifetime juttu. Mutta en minä sinne menisi. Ajatuskin olisi kamala; laittaa satoja tai jopa tuhansia euroja vaatteisiin, meikkiin ja kampaukseen ja sitten pönöttää muutama tunti juhlissa, joissa ei ole mitään nautittavaa. (En pidä juhlista muutenkaan, en järjestä itse juhlia enkä mene muiden juhliin ellei kyseessä ole lähiomainen.)
Minä kyllä menisin ja satsaisin nuo sataset juuri siksi, että se on once in a lifetime. Ei tosin ole mitään syytä, miksi ikimaailmassa minut sinne kutsuttaisiin. Jos ei sitten tarjoilemaan 🙂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tosiaankaan.
Jos kutsu tulisi (miehelleni se olisi periaatteessa mahdollinen), olisin kyllä aivan paineessa puvun suhteen.
Eihän kutsun saapumisen ja juhlien välissä edes ole paljoa aikaa? Miten ne teetetyt puvut ehditään tehdä? Ja mitä ne maksaa?Toivottavasti ei kutsua tule ikinä 👅
Mittatilauspukuja on kai niillä, joille kutsu on varma. Siis kansanedustajilla/puolisoilla ja muuten viran puolesta kutsuttavilla/puolisoilla.
Väittäisin kyllä olevan muillakin näillä kerran kutsutuilla. Ainahan joku laulaja, joka ei tosiaankaan joka vuosi linnaan pääse on joku illan kuningatar ja tyyliin yhdessä suunnitellut pukunsa jonkun suunnittelijan kanssa. Ehkä siinä sitten on sen verran aikaa ja suunnittelijat ovat tähän varautuneet?
Julkkiksilla tietysti on suhteita ja niillä saa paljon. Ja kyllähän suunnittelijat ja ompelijat tekee pitkää päivää ne muutaman viikon.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole valmiina. Jos tarvitsen pukua johonkin, hänkin sen (käytettynä) ja laitan juhlien jälkeen eteen päin. Mielestäni sellaista on turha säilyttää kotona tilaa viemässä, koska yksi ja sama ei kuitenkaan välttämättä käy joka tilaisuuteen eikä ehkä itsekään halua aina käyttää samaa.
Jos saisin kutsun Linnan juhliin (en takuulla ikinä saa, minä introvertti kotona telkkaria katsova tylsä perushiirulainen), niin sen puvun säilyttäisin muistona loppuikäni. Ellen olisi kaatunut rähmälleni tv-kameroitten edessä tai päätynyt muotiasiantuntijoiden "ei näin"-listalle esimerkkinä pieleen menneestä "stailauksesta".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tosiaankaan.
Aaa, aivan, no niinpä tietysti!
Olihan nyt vaikka Anna Puullakin mittatilauspuku ja sitten taas Päivi Räsäsellä kaupasta ostettu.
No ei ainakaan sellaista, mitä ei oltaisi haukuttu lyttyyn Iltalehdessä. :D Enkä kyllä lähtisi hankkimaan mitään, jos kutsu tulisi. Ahdistavanoloista pönötystä. Juhlat, jotka kuvataan ja televisioidaan - painajaismainen ajatus.
Eibolisi. Lähikirpparilta pitäs kattella.
Just tänään mietin samaa juttua, että montako vaatetta kaapissani olisi valmiina jos kutsu olisi jostain syystä omalle kohdelle käynyt.
Itseltäni löytyy kymmenkunta iltapukua, joilla voisin lähteä linnanjuhliin. Luulen että hankkisin kuitenkin uuden. Sille tulisi varmasti kuitenkin lisää käyttöä, sillä työni puolesta joudun niitä suht usein käyttämään.
Ei löydy. Ei myöskään sopivia kenkiä eikä laukkua, ei koruja, eli kalliiksi tulisi juhlat. Tietenkin kampaus ja meikki tarvittaisiin lisäksi vielä.
Vierailija kirjoitti:
Just tänään mietin samaa juttua, että montako vaatetta kaapissani olisi valmiina jos kutsu olisi jostain syystä omalle kohdelle käynyt.
Itseltäni löytyy kymmenkunta iltapukua, joilla voisin lähteä linnanjuhliin. Luulen että hankkisin kuitenkin uuden. Sille tulisi varmasti kuitenkin lisää käyttöä, sillä työni puolesta joudun niitä suht usein käyttämään.
Pukukoodi on juhlapuku, ei iltapuku!
Minulla olisi yksi 300€ maksanut pitkä juhlamekko. Hennon vaaleanpunainen ja himmeästi kimaltava (ikäänkuin hileinen kangas, ei timankeja), olkapäät paljastava ja dekolteen peittävä pitsiyläosa ja rimssuinen tyllihelma.
Ostin sen Pariisista pienestä putiikista ranskalaisen poikaystäväni korkeakoulun valmistujaisgaalaan. Varsinainen valmistujaistilaisuus oli päivällä, siellä oli cocktail-pukukoodi ja valmistuvilla osan ajasta mustat viitat ja hatut. Illalla oli sitten kaunis gaalaillallinen. Aikamainen ero verrattuna suomalaisten koulujen juhliin! Tietty Ranskassa koulut eivät ole ilmaisia.
Olimme parhaiten pukeutunut pari siellä (emme ainoastaan omasta mielestämme, vaan esim. kuvaaja, järjestäjät sekä kuvia myöhemmin nähneet sukulaisemme kehuivat panostustamme). Pojilla oli suurimmalla osalla peruspuvut, osalla ei takkia ja muutamalla jopa chino-tyyliset housut. Tytöillä oli kaikkea lyhyestä H&M-kesämekosta pitkään juhlapukuun, muttei tainnut olla kuin yksi tai kaksi lisäkseni, joilla olisi täyttynyt linnanjuhlien pukukoodin vaatimukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itseltäni löytyy kymmenkunta iltapukua, joilla voisin lähteä linnanjuhliin. Luulen että hankkisin kuitenkin uuden. Sille tulisi varmasti kuitenkin lisää käyttöä, sillä työni puolesta joudun niitä suht usein käyttämään.Pukukoodi on juhlapuku, ei iltapuku!
Kiitos, arvasin että tämä huomio tulisi kun olin lähettänyt viestin.
Yhtä kaikki, iltapukuni täyttävät myös juhlapuvuilta vaadittavat kriteerit.
Ei löytyisi. Tulis hikinen kiertely puoteihin, yök. Toivottavasti se olis vaivan arvoista ja näyttäisin hyvältä. Olis kyllä ihanaa teettää kerrankin kunnon kampaus.
Ei olisi. Ei olisi myöskään varaa hankkia juhlapukua.
Ei löydy. Ostoksille pitäisi lähteä.
Ei todellakaan olisi. En omista edes iltapukua saati linnan juhlien pukukoodin täyttävää juhlapukua.
Olisi tosi hienoa saada kutsu linnanjuhliin, se olisi sellainen once in a lifetime juttu. Mutta en minä sinne menisi. Ajatuskin olisi kamala; laittaa satoja tai jopa tuhansia euroja vaatteisiin, meikkiin ja kampaukseen ja sitten pönöttää muutama tunti juhlissa, joissa ei ole mitään nautittavaa. (En pidä juhlista muutenkaan, en järjestä itse juhlia enkä mene muiden juhliin ellei kyseessä ole lähiomainen.)