Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä aikuinen ihminen voisi löytää samanhenkisiä ystäviä?

Vierailija
08.12.2018 |

Tämä palsta on ollut tavallaan paras ystäväni, mutta täällä saan aika ikäviä kommentteja moneenkin asiaan. Lisäksi oikeassa elämässä parhaalla ystävälläni on hyvin erilaiset elämänarvot kuin minulla, ja hän on hiljattain alkanut käyttäytyä erittäinkin ilkeästi minua kohtaan. Työkaveritkin ovat arvopohjaltaan hyvin erilaisia kuin itse olen. Mistä aikuinen nainen voisi löytää samanhenkistä kaveriseuraa? Itselläni ei ole miestäkään, joten aivan yksin olen. Kumppanin etsimisestä olen alkanut luopua muutenkin täysin ja olisi mukavaa elellä yksikseen, mutta ystävät olisivat tärkeitä. Olisi mukavaa tavata aidosti avarakatseisia, mutta samalla melko konservatiivia ihmisiä, mutta missä?!?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisista asioista olet kiinnostunt, löytysikö niistä aiheista uutta keskustelupalstaa? Tai jopa jotain livetapaamisia?

Esim. tykkäät ruoanlaitosta -> hakeudu sushikurssille tmv.

Vierailija
2/16 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastuksista?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaaehtoistyöstä?

Vierailija
4/16 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvailemasi samanhenkisyys ei oikeastaan määrittele mitenkään, millaisia asioita nämä ihmiset tekevät tai millaisissa paikoissa käyvät. Heidän muut ominaisuutensa ja kiinnostuksen kohteensa määrittelevät. He saattavat harrastaa liikuntaa tai sitten eivät. He saattavat olla kiinnostuneita kirjallisuudesta tai sitten eivät. He saattavat olla mukana vapaaehtoistyössä tai sitten eivät. He saattavat käydä töissä tai sitten eivät. 

Vierailija
5/16 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun viime vuoden alussa aloitin liikuntaharrastuksen, sieltä on löytynyt useita saman ikäisiä ja -henkisiä ystäviä. Vietetään nykyään myös muuta vapaa-aikaa yhdessä. Kalenteri täyttyy kuin itsestään.

Ole itse avoin ja positiivinen, niin sinua on helppo lähestyä. :)

Vierailija
6/16 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olisi mukavaa tavata aidosti avarakatseisia, mutta samalla melko konservatiivia ihmisiä, mutta missä?!?"

Konservatiiviset ihmiset eivät taida olla kovin avarakatseisia. Voisin kuvitella, että jostain uskovaispiireistä löytyy tällaista väkeä. Tai jostain keskustan puoluekokouksesta.

Vierailija
7/16 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Olisi mukavaa tavata aidosti avarakatseisia, mutta samalla melko konservatiivia ihmisiä, mutta missä?!?"

Konservatiiviset ihmiset eivät taida olla kovin avarakatseisia. Voisin kuvitella, että jostain uskovaispiireistä löytyy tällaista väkeä. Tai jostain keskustan puoluekokouksesta.

Paradoksaalista kyllä, olen noita molempia itse (liberaali ja konservatiivi). Ehkä uskispiirit vois olla mun juttu, Keskusta ei niinkään. Liikuntaa olen harrastanut koko ikäni, mutta en mä ainakaan jossain ryhmäliikunnassa tutustu keneenkään. Naiset lähinnä vähän niinkuin kyräilevät toisiaan sellaisissa helposti. :/

Vierailija
8/16 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä palsta on ollut tavallaan paras ystäväni, mutta täällä saan aika ikäviä kommentteja moneenkin asiaan. Lisäksi oikeassa elämässä parhaalla ystävälläni on hyvin erilaiset elämänarvot kuin minulla, ja hän on hiljattain alkanut käyttäytyä erittäinkin ilkeästi minua kohtaan. Työkaveritkin ovat arvopohjaltaan hyvin erilaisia kuin itse olen. Mistä aikuinen nainen voisi löytää samanhenkistä kaveriseuraa? Itselläni ei ole miestäkään, joten aivan yksin olen. Kumppanin etsimisestä olen alkanut luopua muutenkin täysin ja olisi mukavaa elellä yksikseen, mutta ystävät olisivat tärkeitä. Olisi mukavaa tavata aidosti avarakatseisia, mutta samalla melko konservatiivia ihmisiä, mutta missä?!?

Nyt on pakko kommentoida että nuo ominaisuudet kumoavat toisensa. Koska epäilen sun olevan täällä  vuosikausia trollaillut ns. patjallanukkujanainen niin suosittelen että vielä kerran mietit mikä  tarve  huomionkaipuun lisäksi saa sut hakemaan täältä huomiota täysin päättömillä sepustuksilla.

Yleesä samanhenkiset ihmisen harrastavat samoja asioita ja käyvä samoissa paikoissa mutta en tiedä missä kaltaisesi mytomaanit kokoontuvat julkisesti. Ehkä sä voisit perustaa teille  oman ryhmän faceen tai  sitten kirjoittajakerhon joka kokoontuu kerran kuussa.

Vierailija
9/16 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munn tekiisi mieeöi peruustaa sellaiinen rafla etttä se oliisi niinkuiin nuootiopiiri. Alkuihhmiinen jostaa kaiikki alkoi tarinoiideen kerronnaölla ja mikäää meissä kaikkissa on läsnä aina inhiimillisinä oleentoiina. Tulla siinne jakaaa tarinooita ennakkkoluulottomasti.

Vierailija
10/16 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paradoksaalista kyllä, olen noita molempia itse (liberaali ja konservatiivi). Ehkä uskispiirit vois olla mun juttu, Keskusta ei niinkään. Liikuntaa olen harrastanut koko ikäni, mutta en mä ainakaan jossain ryhmäliikunnassa tutustu keneenkään. Naiset lähinnä vähän niinkuin kyräilevät toisiaan sellaisissa helposti. :/

En usko, että olet liberaali ja konservatiivi, ne ovat toisensa pois sulkevia. Kannattaa etsiskellä ystäviä ennemmin jostakin konservatiivipiireistä, jos yhtään tunnet vetoa siihen suuntaan. Liberaalit ovat sinulle todennäköisesti liian rajuja vapaamielisine mielipiteineen.

Vierailija
11/16 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko, että olet liberaali ja konservatiivi, ne ovat toisensa pois sulkevia. Kannattaa etsiskellä ystäviä ennemmin jostakin konservatiivipiireistä, jos yhtään tunnet vetoa siihen suuntaan. Liberaalit ovat sinulle todennäköisesti liian rajuja vapaamielisine mielipiteineen.

Siis luontoarvot ja luonnonsuojelu on minulle tärkeää sekä sukupuolten ja kaikennäköisten ja -laisten ihmisten yhtäläinen ihmisarvo, mutta muuten omalta kohdaltani voin sanoa, ettå olen estoinen ja viihdyn konservatiivisten ihmisten seurassa parhaiten. Alkoholi, tupakointi, irtosuhteet ja tatskat ym. hieman inhottavat, mutta en ole niitä muilta kieltämässäkään missään nimessä. Itseäni kohtaan olen ankara, mutta muita kohtaan hyväksyvä.

Vierailija
12/16 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liikuntaa olen harrastanut koko ikäni, mutta en mä ainakaan jossain ryhmäliikunnassa tutustu keneenkään. Naiset lähinnä vähän niinkuin kyräilevät toisiaan sellaisissa helposti. :/

Tuo on kyllä totta. Ilmeisesti juuri samasta syystä niissä ei mielellään tervehditäkään ”kilpailijoita”. Ainoastaan vanhemmat naiset joskus tervehtivät, nuoremmat yleensä nyrpistelevät. Todella typerää käytöstä mielestäni.

Itse sanon terve tunnille astuessani saliin ja ehkä yksi ihminen vastaa. Samoin salin edessä odotellessa usein ollaan vaan nyrpeänä.

Tämä koskee myös kokkikursseja yms vastaavia missä olen käynyt joskus. Mikähän naisia oikein vaivaa? Jos joku mies joskus eksyy joukkoon on hymy herkässä ja tervehditään yms.

Vierailija
13/16 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ei konservatiivius ole välttämättä vastakohta avarakatseiselle tai edistykselliselle. Minun mielestä ihmisten olisi parasta olla parisuhteissa eikä harrastaa irtosuhteita, mutta käsitän, että joku voi jo persoonallisuutensa (sosiaalinen, ei herkkä) takia olla eri kannalla enkä sikäli tuomitse. Sitoutunut, kunnioittava parisuhde normina olisi oma ihanteeni paremmin toimivaan yhteiskuntaan ja haluan tätä omalla kohdallani noudattaa. Homo- ja lesbosuhteet ovat aivan ok, mutta en kannata avioliittolakia, koska Raamatussa suoraan puhutaan miehestä ja naisesta - mielestäni siksi hassua, että samansukupuoliset edes haluavat kirkossa naimisiin. Olen aborttia ja pe do filian normalisoimista ehdottomasti vastaan. Vastustan yletöntä kulutusta, mutta mielestäni kaikkien pitää voida pukea mitä mielii esim. miesten hameita, naisten pukuja, kaikkien meikkiä tai olla meikittä, koska tämä on yksilönvapautta ja itseilmaisua edistävää. Mielestäni lasten pitää antaa olla, leikkiä ja oppia mahdollisimman vapaasti ja omaan tahtiinsa, ehdottomasti väärin on vain kaikki varsinainen fyysinen ja henkinen väkivalta ja tässä pitäisi lapsia ohjata lempeästi ja viisaasti. Olenko nyt sitten liberaali vai konservatiivi?

Vierailija
14/16 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, ei konservatiivius ole välttämättä vastakohta avarakatseiselle tai edistykselliselle. Minun mielestä ihmisten olisi parasta olla parisuhteissa eikä harrastaa irtosuhteita, mutta käsitän, että joku voi jo persoonallisuutensa (sosiaalinen, ei herkkä) takia olla eri kannalla enkä sikäli tuomitse. Sitoutunut, kunnioittava parisuhde normina olisi oma ihanteeni paremmin toimivaan yhteiskuntaan ja haluan tätä omalla kohdallani noudattaa. Homo- ja lesbosuhteet ovat aivan ok, mutta en kannata avioliittolakia, koska Raamatussa suoraan puhutaan miehestä ja naisesta - mielestäni siksi hassua, että samansukupuoliset edes haluavat kirkossa naimisiin. Olen aborttia ja pe do filian normalisoimista ehdottomasti vastaan. Vastustan yletöntä kulutusta, mutta mielestäni kaikkien pitää voida pukea mitä mielii esim. miesten hameita, naisten pukuja, kaikkien meikkiä tai olla meikittä, koska tämä on yksilönvapautta ja itseilmaisua edistävää. Mielestäni lasten pitää antaa olla, leikkiä ja oppia mahdollisimman vapaasti ja omaan tahtiinsa, ehdottomasti väärin on vain kaikki varsinainen fyysinen ja henkinen väkivalta ja tässä pitäisi lapsia ohjata lempeästi ja viisaasti. Olenko nyt sitten liberaali vai konservatiivi?

Sä olet hippi.

Vierailija
15/16 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on kyllä totta. Ilmeisesti juuri samasta syystä niissä ei mielellään tervehditäkään ”kilpailijoita”. Ainoastaan vanhemmat naiset joskus tervehtivät, nuoremmat yleensä nyrpistelevät. Todella typerää käytöstä mielestäni.

Itse sanon terve tunnille astuessani saliin ja ehkä yksi ihminen vastaa. Samoin salin edessä odotellessa usein ollaan vaan nyrpeänä.

Tämä koskee myös kokkikursseja yms vastaavia missä olen käynyt joskus. Mikähän naisia oikein vaivaa? Jos joku mies joskus eksyy joukkoon on hymy herkässä ja tervehditään yms.

Jaa. Et taida vain ymmärtää erilaisia, monimutkaisia sosiaalisia koodistoja. Ryhmäliikunnassa en erityisemmin tervehdi enkä juttele muille, mielestäni se on siellä neutraalia käytöstä, ei epäkohteliasta. Kuuluu kulttuuriin. 

Jumppa-aika on monelle omaa rentoutumisen aikaa ja omaa tilaa. Jos ryhdytään muita morjestelemaan, se ikäänkuin pakottaa "huomaamaan" muiden läsnäolon ja oman roolin osana ryhmää. Särkyy yksityisyyden ja oman rauhan illuusio. Siksi ikäänkuin teeskentelemme, että olemme tilassa yksin.

Itse en haluaisi muuttaa tätä kulttuuria ja tehdä ryhmäliikuntatunneista sosiaalisia tapahtumia, joissa täytyy moikkailla, smalltalkata, vaihtaa kuulumisia. En tahdo, vaikka en missää nimessä suhtaudu muihin vihamielisesti tai nyrpeästi.

Jotkut tietysti saattavat suhtautua tilaan tulevaan mieheen eri lailla, jos ovat parinmuodostusaikeissa. Itsellä ei kyllä millään tavalla asiaan liity muiden sukupuoli.

Ryhmäliikutatunnit ovat yllämainitun kulttuurin vuoksi huonoja paikkoja etsiä ystäviä, suurin osa kun nauttii tästä yksinolon illuusion kulttuurista. Toisenlaiset liikuntaharrastukset voisivat olla parempia - mitä tehdään aidosti ryhmässä. Joukkuelajit, crossfit?

Vierailija
16/16 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä olet hippi.

Perinteiset hipit kannattaa vapaata rakkautta, nyk. vastine polyamoria.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kolme