Ehditkö syömään töissä 20 minuutissa?
Siinä ajassa pitäisi ehtiä syömään... Odottamaan vuoroasi mikrolle, tiskaamaan astiat ym. Ihan järkyttävää hotkimista se olisi. Kuka voi nauttia ruokailusta siinä ajassa?
Kommentit (47)
Meidän firmassa joutuu pahimmillaan odottamaan kymmenen minuuttia mikrovuoroaan. Keittiö on sen verran pieni, että sinne ei mahdu useampaa mikroa eikä töissä anneta porrastaa taukoa edes viittä minuuttia, vaikka se ei vaikuttaisi millään lailla työntekoon.
Työntekijöitä voi kontrolloida pienillä asioilla..
Tässäkin sen huomaa, että jotkut ovat niin suorittajia, että ruoka/eväs kisastaan naamariin hirveällä kiireellä. Ihan kiva teille hätähousuille että suoritatte sen alta 5 minuutin, bravo. Ette kai muilta kuitenkaan vaadi samaa? Moni haluaa edes ruokatauolla istahtaa ja saada ajatuksia muualle työnteon tohinasta.
Itse lukeudun heihin, ketkä tykkää rupatella työkavereiden kanssa niitä näitä. Jutustella, mitä kaikki Suomalaiset eivät sulata. Ruokatauon pitäisi olla vähintään 30-40 minuuttia. Vähän työpaikasta riippuen. Jos siirtymiseen ruokaikupaikalle menee aikaa, niin tunnin ruokataukokaan ei olisi pahitteeksi, mikäli työt sen sallii. Sillä mikään työ ei ole niin tärkeää, että ruoka pitäisi hotkia.
Vierailija kirjoitti:
Tässäkin sen huomaa, että jotkut ovat niin suorittajia, että ruoka/eväs kisastaan naamariin hirveällä kiireellä. Ihan kiva teille hätähousuille että suoritatte sen alta 5 minuutin, bravo. Ette kai muilta kuitenkaan vaadi samaa? Moni haluaa edes ruokatauolla istahtaa ja saada ajatuksia muualle työnteon tohinasta.
Itse lukeudun heihin, ketkä tykkää rupatella työkavereiden kanssa niitä näitä. Jutustella, mitä kaikki Suomalaiset eivät sulata. Ruokatauon pitäisi olla vähintään 30-40 minuuttia. Vähän työpaikasta riippuen. Jos siirtymiseen ruokaikupaikalle menee aikaa, niin tunnin ruokataukokaan ei olisi pahitteeksi, mikäli työt sen sallii. Sillä mikään työ ei ole niin tärkeää, että ruoka pitäisi hotkia.
Onko sun työpaikalla ainoastaan siis Suomalaiset, jotka eivät sulata. Virtaset ja Korhoset ja muut sulattaa?
Vierailija kirjoitti:
Hyvä kommentoija, kansallisuudet kuuluu kirjoittaa pienellä alkukirjaimella.
Mahdollisesti työtoverisi haluaisivat syödä eikä rupatella sinun kanssasi.Kannattaa miettiä myös tätä seikkaa. Itse haluan käyttää ruokataukoni ateriointiin enkä tuhlata sitä kuuntelemalla työkaverin referaattia tämän viikon Seiska-lehdestä.
Kaikissa työpaikoissa ei ole mahdollisuutta istahtaa alas syömään, eikä kyse ole mistään suorittajuudesta vaan ihan aika/resurssipulasta. Lienet jossain julkisella töissä kun olet noin ymmärtämätön.
En syö töissä ollenkaan. Aamulla tukeva aamiainen ja seuraavan kerran illallinen (se oikea ruoka) kun koko perhe on koossa. Kuntosali/lenkkipäivinä otan rahkan ja marjoja extrana. Terveenä olen ollut ja hyvin jaksanut, vaikka jaloillani paljon päivän aikana töissä olenkin.
Meillä ei ole taukoja ollenkaan. :( Hotellissa töissä ja vuorossa aina yksin. Vessaaankaan ei tavallisena päivänä ehti. Vuoro kestää 7h45min. 20 min olisi luksusta.
Opella on ruokatauko 20-25 min. Se ei ole omaa aikaa, vaan siinä valvotaan lasten syöminen samalla. Kyllä siinä hyvin ehtii, vaikka on itse se viimeinen, joka ottaa ruokaa. Ei ole alkupaloja ja jälkiruokia edelleen. Toki ruoka on valmiina, eli sitä ei tarvitse lämmittää. Joskus muissa töissä on ollut ongelma, että se 20min tauko on kaikilla samaan aikaan ja siellä sitten 5 ihmistä jonottaa mikrolle. Sillon ei ehdi.