Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ehditkö syömään töissä 20 minuutissa?

Vierailija
08.12.2018 |

Siinä ajassa pitäisi ehtiä syömään... Odottamaan vuoroasi mikrolle, tiskaamaan astiat ym. Ihan järkyttävää hotkimista se olisi. Kuka voi nauttia ruokailusta siinä ajassa?

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vaihtaisin puolentunnin ruokataukoni oitis 20 minuuttiin, jos sitä ei enää vähennettäisi työajasta. 

Vierailija
2/47 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdin, työpisteeltä taukotilaan (työpisteestä riippuen n.0-3min), tupakille, syömään, ja takaisin työpisteelle. Kaikki 20 minuutissa. Eväänä tosin oli aina hampurilainen/lihapiirakka, joita en lämmittänyt, sekä banaani. Eli suht nopeasti syötävää evästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin. Monesti ehdin 10 minuutissa. Ei tartte jonottaa mihinkään ja astiat menee tiskikoneeseen.

Vierailija
4/47 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ymmärrä... Uudessa työpaikassa on näin. Ennen oli tunti. Tuo 20 minuuttia tuntuu ihan älyttömän lyhyeltä ajalta! Toki työpäivät lyhempiä, mutta silti... Luulen, että moni viettää todellisuudessa kauemmin aikaa ruokatauolla... Ap

Vierailija
5/47 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin ehdin. Ruoka mikroon 2 min ja syön 10-15 min lukien lehtiä. Sitten tiskaan eväsrasian ja otan kupin kahvia

Vierailija
6/47 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin ehdin, ruuan lämmittämiseen ja syömiseen menee vajaa 10 minuuttia. Astiat tiskaan kotona.

Vierailija
7/47 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdin hyvin, mutta olenkin töissä ravintolassa, jossa ruoat valmiina, eikä niitä tarvitse tiskata - tai tarvitsee, jos olen itse tiskivuorossa, mutta se kuuluu työhön.

Vierailija
8/47 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ymmärrä... Uudessa työpaikassa on näin. Ennen oli tunti. Tuo 20 minuuttia tuntuu ihan älyttömän lyhyeltä ajalta! Toki työpäivät lyhempiä, mutta silti... Luulen, että moni viettää todellisuudessa kauemmin aikaa ruokatauolla... Ap

Ei onnistu, tauottajalta tulee heti noottia, jos on vähänkään myöhässä. Koska silloin seuraavan tauolle pääsy viivästyy. t. vastaaja nro 2

Vierailija
9/47 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ongelma on siinä, että olen tottunut siihen, että saan rauhassa tehdä kaiken ja syömisen jälkeen jäänyt vielä hyvin aikaa selata somea, lehtiä tai ottaa vaikka pienet nokoset. Ap

Vierailija
10/47 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ruokatauko on 30 min. Eikä siinä ajassa kyllä ehdi syödä. Ensiksi siirtyminen toiseen rakennukseen jossa on ruokala, ruuan jonotus, vapaan pöydän etsiminen, ruokailu, jälkiruoka kahvin jonotus, jonotus hihnalle johon viedään käytetyt astiat ja lopuksi siirtyminen takaisin työpisteelle. Meillä kaikilla taitaa käytännössä mennä aikaa 45-60 minuuttia, mutta ei voi mitään työnantajan tarjoama työpaikkaruokala.

Vierailija
11/47 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön 10 minuutissa. Sitten on 20 min hyvää aikaa surffata av:lla.

Vierailija
12/47 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarvitse mikroa, ja eväsrasian laitan kotona tiskikoneeseen.

Vierailija
13/47 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syön 10 minuutissa. Sitten on 20 min hyvää aikaa surffata av:lla.

Tiskaan kyllä astiat työajalla. Sillä välin kun keitän kahvia tai kopiokone tyhjentää itseään.

Vierailija
14/47 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ruokatauko on 30 min. Eikä siinä ajassa kyllä ehdi syödä. Ensiksi siirtyminen toiseen rakennukseen jossa on ruokala, ruuan jonotus, vapaan pöydän etsiminen, ruokailu, jälkiruoka kahvin jonotus, jonotus hihnalle johon viedään käytetyt astiat ja lopuksi siirtyminen takaisin työpisteelle. Meillä kaikilla taitaa käytännössä mennä aikaa 45-60 minuuttia, mutta ei voi mitään työnantajan tarjoama työpaikkaruokala.

Eikö sitä kahvittelua voisi säästää ihan kahvitauolle? Tuostahan tulee helposti viisitoistakin minuuttia lisää kun jonotellaan vielä kahvia ja hörpitään sumpit. Näin välihuomiona.

Omassa työpaikassani on ruokatauko 30min, ja kyllä usein koen että tauko ei ole riittävän pituinen. Varsinkin jos muut tiimit ovat tauolla samaan aikaan ja mikrolle on jonoa. Meillä tosin pitää kaikki vessakäynnitkin hoitaa virallisten taukojen aikana. Hotkimiseksi usein menee koko homma.

Vierailija
15/47 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kukaan teistä käy vessassa? Minulle tuo 20 min on tosi vähän, koska todellisuudessa taukoa on vähemmän. Olen työtehtävässäni kiinni viimeiseen minuuttiin, jonka jälkeen teen vielä pari pakollista juttua. Niihin hupenee arvokkaat pari minuuttia. Sitten toiseen kerrokseen vessaan, ja taas toiseen suuntaan taukotiloihin.

Tosin kesken tauon tulee usein työasioita hoidettavaksi. Siinä sitten syöt ja samalla puhut. Ei puhettakaan että ehtisin kännykkää plärätä tai rentoutua hetkeäkään. Ottaisin ilomielin 30 omalla ajalla kuin tämän.

Vierailija
16/47 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti. Meillä on 30 minuutin ruokatauko ja siinä ehtii jo tylsistyneenä selata nettiä pitkän aikaa.

Vierailija
17/47 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä saa käydä vessassa milloin haluaa/tarvitsee.

Vierailija
18/47 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymmenen minuuttia ja riehuva kakaralauma vahdittavana ja kiire välituntivalvontaan, ettei kenenkään pää ole halki. Kova taustameteli ja soijasössöä tai puuroa lounaaksi. Maksan toki sen verotusarvon vielä. Vaihdetaanko?

Vierailija
19/47 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä saa käydä vessassa milloin haluaa/tarvitsee.

Se tekee jo ison eron. Jos tauolla pitää tehdä kaikki, ei syömiseen jää paljoa aikaa.

Vierailija
20/47 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen on epänormaali joss se ei käytä älykännykkääänsä. Siitä voi heti vetää johtopäätökseen jaa jaa yksinäiin elii jotain vikaa oltava.