Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kissalla karvoja kurkussa vai astma?

Vierailija
08.12.2018 |

Minulla on kolme kissaa, joista yksi köhii välillä. Köhiminen on sellaista, että kissa painautuu aika matalaksi ja köhii jostain syvältä. Nämä köhimiset jatkuvat kerrasta vaihdelle 10sec-1min. Tämä alkoi muistaakseni pari vuotta sitten, kun kissa oli 2v.

Käytin kissan silloin eläinlääkärillä, joka sanoi ettei ole mitään hätää, vaikka näyttääkin astmakohtaukselta. Hän ei löytänyt kissasta mitään vikaa eikä määrännyt lääkettä, kun tätä köhimistä esiintyi hyvin harvoin, ei edes joka kuukausi.

Olin ihan unohtanut kissan köhimisen, kun joitakin viikkoja alkoi köhimään taas samalla tavalla. Käytin silloinkin eläinlääkärillä, mutta ei todennut hänkään mitään vikaa kissassa.

Olenkin miettinyt, että onko kissalla vain karvoja kurkussa ja köhii noin, miltä kissan astmakohtaus näyttää? Siksi mietin asiaa, kun ennen viime köhimistä kissa ei ollut köhinyt kuukausiin, varmaan puoleen vuoteen. Jos olisi astma, luulisi köhivän useammin ja pidempiä aikoja?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä kissasta, mutta koiralla voi merkata sydänvikaa.

Vierailija
2/5 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kissojen kohdalla ei varmaan ole näin, en ainakaan usko. Olen aika paljon tuosta yrittänyt löytää tietoa netistä, mutta eläinlääkäri oli sitä mieltä, että kurkussa on vain jotain, kun tulee niin harvakseltaan ja lyhyen aikaa kestää. Hän ei ainakaan sanonut mitään muista vaivojen mahdollisuudesta.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
4/5 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kissojen kohdalla ei varmaan ole näin, en ainakaan usko. Olen aika paljon tuosta yrittänyt löytää tietoa netistä, mutta eläinlääkäri oli sitä mieltä, että kurkussa on vain jotain, kun tulee niin harvakseltaan ja lyhyen aikaa kestää. Hän ei ainakaan sanonut mitään muista vaivojen mahdollisuudesta.

Ap

Luottaisit ennemmin vauvapalstaan kuin eläinlääkäriin....?

Vierailija
5/5 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Luottaisit ennemmin vauvapalstaan kuin eläinlääkäriin....?

No kunhan nyt ajattelin kysellä kokemuksia ihmisiltä, onko heillä ollut samanlaista kissan kanssa ja mikä oli lopputulema. Ihme kun täältä mitään saa kysyä ilman, että olisi heti tekemässä niin kuin täällä neuvotaan. Luulin tätä keskustelupalstaksi, jossa keskustellaan asioista. 

Ap