Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi aikuinen ihminen ei osaa pukeutua lämpimästi?

Vierailija
07.12.2018 |

Olen ihan kypsä pariin sukulaiseen. Jokaikinen tapaaminen alkaa, jatkuu ja loppuu siihen että he valittavat kuinka palelee. Aina.
Mikä on että aikuinen ei osaa laittaa lämpökerrastoa, paksuja sukkahousuja, useampaa kerrosta muuten vaan? Eikä ottaa mukaan huivia, ponchoa, käsineitä jne? Marraskuussa ei kuulemma voi käyttää talvitakkia kun ditten ei talvella tarkene ja sisätiloissa ei voi käyttää lämpökerradtoa kun sitten ulkona palelee jne. Lopputulos on että aina palelee. Ja valittaa

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomiota hakee noin

Vierailija
2/17 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei Suomessa kuulu sisällä tarvita mitään lämpökerrastoa. Suomessa talot lämmitetään, ulos pukeudutaan sitten kerrastoihin ja toppiksiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei Suomessa kuulu sisällä tarvita mitään lämpökerrastoa. Suomessa talot lämmitetään, ulos pukeudutaan sitten kerrastoihin ja toppiksiin.

No kun omissa asunnoissaan sisälämpötila on +25 niin sitten paleltaa kun on tilassa, jossa lämpötila on 20-21. Ja julkisissa tiloissa aika usein on viileämpää/vetoa, niissä varsinkin voisi varautua lisäkerroksilla. Jos kerran koko ajan kärsii niin miksi sille ei voi tehdä mitään?

Vierailija
4/17 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusavuttomuutta.

Vierailija
5/17 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Mä en pukeudu koskaan lämpimästi, koska mä en ulkoile käytännössä ollenkaan marraskuusta-huhtikuun alkuun. En edes omista siis talvitakkia, talvikenkiä tms. En kyllä valitakaan kylmästä, ihan mukava sitä on sisätiloissa. Autollakin ajan yleensä parkkihallista toiseen, ei tule kylmä.

Vierailija
6/17 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu kun ymmärtäisi. Yli viisikympiselle Miehelle olen sanonut 2 vuotta, että ehkä ne jalkalihakset ei ulkotöissä kipeytyisi niin, jos pukeutuisit lämpimästi. Mutku ei hänen oo kylmä. Kyl nää farkut on ihan lämpimät. Niinpäniin.

Sitten kävi niin onnellisesti, että pitkät puuvillakaliisit meni rikki. Laiskuri ei saanut aikaiseksi ostaa uusia. Joten puki paksut villahousut. Tuli ihmeissään selittämään parin päivän päästä, että hei mun jalat ei satu...

Vierailija
7/17 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano että itse puit, älä valita.

Vierailija
8/17 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Mä en pukeudu koskaan lämpimästi, koska mä en ulkoile käytännössä ollenkaan marraskuusta-huhtikuun alkuun. En edes omista siis talvitakkia, talvikenkiä tms. En kyllä valitakaan kylmästä, ihan mukava sitä on sisätiloissa. Autollakin ajan yleensä parkkihallista toiseen, ei tule kylmä.

Eli pukeudut juuri niin lämpimästi kuin sinun tarvitsee, eli ketjussa ei ollut kyse sinusta.

Vierailija
9/17 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai ettei osaa? Mä olen yli 40 vuotta koittanut pukea talvella niin ettei palele. On pitkät kalsarit, tuota ja tätä väliasua, villapaitaa, kaulahuivia, pipo tietenkin ja kunnolliset talvikengät. Silti aina palelee talvisin ulkona.

Kaupassa kun käy niin siellä tulee hiki ja sen jälkeen palelee vielä pahemmin ulkona.

Ainoa millä tarkenen on pikakävely. Siis kävelee niin nopeasti kuin pystyy/jaksaa. Siitä saa sen verran lämpöä ettei kuole tuonne pakkasiin. Kononen hei mä en oksentele. Ja mulle on moni sanonut että älä juokse kun viuhdon menemään.

Mun tahtia ei kestä moni mutta eipä kaikkia tunnu palelevan yhtä herkästi. En tiedä miten olenkaan pysynyt elossa täällä kun nytkin vasta pikkupakkaset tuntuu hyydyttäviltä?

Vierailija
10/17 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä puen usein riittävästi päälle aamulla, ja lähden kävellen viemään lapsia päiväkotiin. Siinä tulee tietysti lämmin kun kiireessä kävelee. Sitten istun lämpimään junaan, ja riisun vähän vaatteita. Olen perillä, ja puen. Nousen junasta ja kävelen töihin, joka on aivan aseman lähellä (ei ehdi tulla lämmin kävellessä). Istun tunteja paikallani liian hyvin ilmastoidussa toimistossa, ja palelen. Laitan joka päivä enemmän ja enemmän päälle, mutta joka päivä silti palelen.

Vierailija
11/17 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimistopalelija; koita tehdä 10 askelkyykkyä rauhallisesti ja 10 peruskyykkyä vaikka kerran tunnissa. Kummasti lämmittää. Tai hanki ministepperi pöydän alle ja polje sitä 2-3min

Vierailija
12/17 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaapa kauhealta elämältä. Ymmärrän, ettei mukavuudenhaluiset halua lähteä vaakasuoraan vihmovaan räntäsateeseen marraskuussa. Mutta onhan sitä parempiakin kelejä kuitenkin joka talvi ja usein. 

Tukehtuisin tuota menoa ja sinullekin ennustan huonoa terveyttä viimeistään viisikymppisenä. 

Vierailija
13/17 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihavia nyt palelee jatkuvasti, ja kesällä hiki tippuu pelkästä jääkaapille kävelemisestä.

Kilppariferritiinit sen aiheuttaa toki .

Kannattas oikeasti harrastaa liikuntaa, eikä vain katsomalla kerta vuodessa hiihtokisoja ja väittää että harrastaa kyllä vaan ei ehdi.

Vierailija
14/17 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttääkö joku nykypäivänä vielä sukkahousuja? 

Vierailija
15/17 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin luulis, että aikuiselle ei ois vaikeaa pukea riittävästi, mutta kai ne osa on jääny johonki teinin tasolle ja on niiiiiiin nolooooo laittaa edes pipo päähän pakkasella. Huvittavaa.

Vierailija
16/17 |
08.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei käytettäisi sukkahousuja?

Vierailija
17/17 |
14.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään Tampereelle edes täällä Hatanpään lähiössä puolella porukasta ei ollut pipoa tai käsineitä, ei edes aikuisilla. Ilmeisesti ei ole enää mitään menetettävää kun päätä ei tarvitse suojata.