Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni suuttui minulle koska laitoin hänen mielestään liikaa rahaa veljeni joululahjaan.

Vierailija
06.12.2018 |

Veljelläni on ollut pitemmän aikaa rahatilanne melko tiukka ja hänellä ei ole ollut varaa ostaa itselleen koko vuonna juuri lainkaan vaatteita. Hänellä ei esimerkiksi ole kunnollisia talvikenkiä tai talvitakkia ja muutenkin hänen vaatetilanteensa alkaa olemaan aika huono vaatteiden alkaessa olemaan aika kuluneita, joten olemme hankkineet perheen kanssa (eli me vanhemmat ja sisarukset) hänelle lahjakortin vaatekauppaan, jolla hän saa ostaa itselleen kerralla enemmän mieleisiään vaatteita. Ainakaan minä en osaa ostaa veljelleni vaatteita koska en oikein tiedä hänen vaatekokojaan. Minä annoin 100 euroa siihen lahjakorttiin ja mieheni suuttui, että se on liikaa, mutta onko se tosiaan liikaa? Minusta se ei ole nykyaikana paljon koska vaatteet ovat kalliita. Joku hyvä miesten talvitakki saattaa hyvinkin maksaa lähemmäs 100 euroa, mutta se kestää sitten monta vuotta. Veljeni on sanonutkin, että hän haluaisi ostaa juuri sellaisia vaatteita, jotka kestävät käytössä monen vuoden ajan ja hänen nykyinen talvitakkinsa on hänen mukaansa jo lähemmäs 10 vuotta ollut käytössä.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se on sun pussistas, niin pitäköön ukko trpansa kiinni vaan.

Vierailija
2/11 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos rahat on sun omia, niin mitä se miehelle kuuluu,

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämähän on täysin tilannesidonnaisia. Ei 100 eurolla ihmeitä saa., mutta oleellinen kysymys on teidän taloustilanne ja se miten jaatte kulunne.

Vierailija
4/11 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä se mun mielestä on paljon.

Itse ostin vähävaraisena vaatteet kirpparilta ja ostan edelleen, vaikka en ole enää vähävarainen. Sieltä saa hyviä takkeja. Kenkiä en ostaisi, ellen löytäisi ihan priimakuntoisia. Sellaisia harvoin näkee.

Vierailija
5/11 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No riippuu sun tuloista tietenkin, jos olet työtön tai kotihoidontuella niin summa oli liian iso. Ja joo, hyvä takki miehelle maksaa pari sataa ennemmin kuin satasen. Ja kengät ainakin satasen. Paljonko sun muut sukulaiset siihen pottiin laittoi?

Vierailija
6/11 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole liikaa.

Se on sinun veljellesi.

Voihan hän ostaa ne vaatteet sitten mistä haluaa. Minusta se ei ole paljon, kin se on joululahja läheiselle ja menee oikeasti tarpeeseen.

Toivottavasti saa ostaa mistä haluaa, eikä ole sidottu johonkin yhteen?

Tai kuin vaan teistä paras.

Itse ostaisin tarjouksista ja kierrättäisin laatuvaatteista.

Ehkä veljestäsi on kiva ostaa kerrankin uutta.

Vierailija
7/11 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No just, ostaako mies omille sisaruksilleen tai perheelleen lahjoja? paljon hän niihin käyttää? tai sinulle tai perheellenne? minusta tuo 100e on ihan ok, kun kyse on kuitenkin veljestäsi jolla on ollut vielä kurja rahatilanne ja todellakin tarpeeseen tuleva lahja, eikä mitään hömppää ja turhanpäiväistä! Eri asia jos olisit ostanut veljelle jolla on jo vähän kaikkea, vaikka 100e:n puhallettavan ilmapatjan  jossa on hello kittyn kuva, koska se oli sinusta niin söpö ja jolla veljesi ei tee mitään (xD) tai jonkun muun täysin epärelevantin turhakkeen. Tai monta pienempää turhaa lahjaa 100:lla eurolla jotka kaikki menis roskiin tai hyllyyn pölyttymään joulun jälkeen (näitäkin näkee).

Minusta ei ole miehesi asia suuttua tuommoisesta jos on kyse sun rahoista ja sun veljestä... eri asia jos olet miehen rahoilla kysymättä osallistunut, sitten ehkä ymmärrän jos toinen tuohtuu. Siltikin hänen pitäs selittämällä ymmärtää veljesi tilanne ja että nyt on muutenkin spesiaalilahja eikä sellainen jokavuotinen asia.

Miehes varmaan sais sydärin jos kuulis kuinka paljon mä olen käyttäny veljieni lahjoihin, jos olisin sinä :) 200e ei riitäkkään. Ja en ole mikään isotuoloinen edes, laitan vaan säästöön joulua varten reilummin. Tykkään ostaa perheelle lahjoja.

Vierailija
8/11 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole paljon. Ostin itselleni polvipituisen toppatakin syksyllä, ja se maksoi 140 e. Ja ihan perus pihatakki. Vaatteet ovat kalliita, mutta on kiva saada välillä uusi vaate. Olen kyllä kirppikseltäkin löytänyt esim lähes uuden toppatakin, lie ollut jonkun harhaostos.

Vierailija
9/11 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sehän riippuu ihan teidän taloudellisesta tilanteestanne. Jos olette opiskelijoita ja tulot on tonnin kuussa yhteensä niin ymmärrän että miehesi on sitä mieltä että 100€ on liikaa. Jos taas molemmat on töissä ja tulot nettona 5000€/kk niin eihän se satanen missään tunnu.

Vierailija
10/11 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole missään nimessä liikaa. Aivan ihana ja huomaavainen lahja!

Vierailija
11/11 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies jaksaa yhä jauhaa siitä, kun vuonna 2011 ostin siskoni kanssa puoliksi vanhemmilleni lumilingon. Asuvat omakotitalossa ja lumitöiden tekeminen kolan kanssa alkoi olla aika työlästä iäkäälle isälleni. Maksoi muistaakseni noin 250 € per naama. Viimeksi viime viikolla mieheni natisi, kun minun vanhemmille ostetaan aina kaikki. No enpä ole tuon jälkeen isoja lahjoja ostellut ja itse omilla palkkarahoillani kaiken maksan.

Ap:n lahja veljelleen vanhemipen ja sisaruksien kanssa on ihan täys kymppi, ihan mahtava idea ja veli on taatusti onnellinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kolme