Töissä todella tylsää, ei mitään tekemistä, joka päivä sietämättömät 8h, aika ei kulu millään
Onko kenelläkään muulla samaa tilannetta, että töissä riittä hommia n. 1-2 tunniksi, loppu aika pitää esittää työn tekemistä, jotta ei saisi potkuja, ettei työtä ole tarpeeksi. Pyörittelen tuetokoneruudulla eri ohjelmia ikään kuin tekisin jotain, ja aina kun on mahdollista, surffaan netissä, mutta sielläkään ei voi koko ajan roikkua, ettei kukaan huomaa. Äärimmäisen tylsiä kaikki päivät. En uskalla pyytää lisää hommaa, etten saa siirtoa jonnekin huonommalle osastolle.
Onko tällaista paljonkin nykypäivänä toimistotyössä?
Kommentit (31)
Missä ihmeessä olet töissä jos tuollainen on mahdollista? Joka paikassa säästetään hysteerisesti ja sijaisia ei palkata eikä edes eläkkeelle lähtiöiden tilalle ei oteta ketään.
Sää olet liian hyvä tuohon paikkaan.
Tuttu tilanne. Kolikon kääntöpuoli onkin sitten se, että työtä on aivan liikaa ja kaikki on sellaista sinnepäin-hosumista, jossa kunnon työnteosta ei tule yhtään mitään ja laatu on aivan hirveää ja kaikki kärsii.
Eli nauti tilanteesta.
Mulla on tuollaista ja rakastan sitä! Nautin aivan valtavasti siitä että mulle maksetaan yli 4000 euroa kuusssa siitä että vetelehdin, ajattelen omia asioitani, käyn pitkillä lounailla ja vastailen välillä sähköposteihin. Itse työtä teen ehkä 2-3 tuntia päivässä, kun olen niin nopea että teen työn murto-osassa siitä ajasta mitä on aikataulutettu keskiverto työntekijän mukaan.
Mulla sama, määräaikainen työsuhde, jota enää 2 viikkoa jäljellä. Tyyppi jota sijaistin tuli jo takasin ja vei kaikki hommat, joten tylsää on. :D Seuraava paikka jo onneks tiedossa ja toivottavasti vähän enemmän tekemistä siellä!
Painajainen. Perse vaan kasvaa toimistotuolissa istuessa ja pää leviää. Lounaan jälkeen laskee vain tunteja...minuutteja kotiinlähtöön. Ja kun yt:t koittaa, olet ekana pihalla.
Ai niin neuvo: pyydä lisää hommia tai yritä neuvotella työsuhde osa-aikaiseksi, jos taloudellinen tilanne sallii.
Olin tilapäistyössä ja huomasin siellä että samassa huoneessa oleva vakituinen työntekijä ei tehnyt läheskään jokapäivä töitä. Notkui netissä ilmeisesti tällä palstalla ja juoksi juoruamassa toisten kohteissa.
Tälläsille maksetaan vielä palkkaa. Onhan se kiva työaikana tehdä nettitilaukset ym liikkuvat asiat, onpa sitten vapaa-aikaa vapaalla.
Vierailija kirjoitti:
Painajainen. Perse vaan kasvaa toimistotuolissa istuessa ja pää leviää. Lounaan jälkeen laskee vain tunteja...minuutteja kotiinlähtöön. Ja kun yt:t koittaa, olet ekana pihalla.
Eikö teillä ole mielikuvitusta? Mulla ei ole koskaan tylsää, koska fantasioin kokonaisia tarinoita, seksuaalisia kohtaamisia ja ties mitä silloin kun ei ole pakko keskittyä työhön. Luon kokonaisia maailmoita päässäni ja ikään kuin elän niissä. Ne on paljon mielenkiintoisempia kuin työ.
- 5
Nauratta tuo näyttely kun vakituinen yrittää näytellä että hukkuu töihin. Yritän olla nopea ja nähdä millä sivuilla se aikaa kuluttaa. Varmaan raskasta näytellä mutta olen tietoinen asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Nauratta tuo näyttely kun vakituinen yrittää näytellä että hukkuu töihin. Yritän olla nopea ja nähdä millä sivuilla se aikaa kuluttaa. Varmaan raskasta näytellä mutta olen tietoinen asiasta.
Ja mitä väliä? Esim. itselläni edes pomoja ei kiinnosta vetelöintini pätkääkään, koska asiakasta voi laskuttaa työstäni koko ajasta. Ei niitä kiinnosta mikään muu kuin laskutus. Jos joku on niin nopea tekemään hommat että voi tehdä homman 2 tunnista mutta laskuttaa 8:sta koska asiakas on hyväksynyt sellaisen työmäärän ja sopimukset allekirjoittanut, niin ketään ei kiinnosta miten käytän loppuajan. Pääasia on että sovitut hommat tehdään aikataulussa. (Olen it-alalla, vieläpä kovana paikkana pidetyssä firmassa)
- 5
Joo, mulla oli tuollaista entisessä hommassa, mutta pääsin vaihtamaan osastoa, onneksi! Minua hirvitti aluksi, kun tiesin uuden työn vaativuuden, mutta parempi sekin että vaaditaan jotain, kuin että ihminen kuolee tylsyyteen työssään. Syksy on mennyt uutta opiskellessa ja totutellessa asiakaspalvelussa oloon.
Puhu esimiehellesi, kysele olisiko muuta työtä tarjolla?
Toisaalta, harvalla taitaa olla oikeasti mielenkiintoinen, palkitseva ja hyvin palkatttu työ. Sellainen, johon aamulla kiirehtisi hymy huulilla. Joka työssä on ne tylsät osiot jotka vain pitää tehdä. Ja paljon riippuu myös työyhteistöstä, mitenkä siellä viihtyy.
Vierailija kirjoitti:
Olin tilapäistyössä ja huomasin siellä että samassa huoneessa oleva vakituinen työntekijä ei tehnyt läheskään jokapäivä töitä. Notkui netissä ilmeisesti tällä palstalla ja juoksi juoruamassa toisten kohteissa.
Tälläsille maksetaan vielä palkkaa. Onhan se kiva työaikana tehdä nettitilaukset ym liikkuvat asiat, onpa sitten vapaa-aikaa vapaalla.
En puolustele tuollaista käytöstä, mutta eräässä entisessä työpaikassa oli kaksi pilkunpiippiä, jotka olivat omasta mielestään ahkerimpia ja parempia työntekijöitä kuin muut. Toinen jopa tarkisteli minun tekemiä töitä ja kanteli kirjoitusvirheistä esimiehelleni. Toinen huomautteli muille, että olisiko syytä tehdä töitä juoruamisen sijaan. Molemmat olivat määräaikaisia. Jostakin kumman syystä kummankaan työsopimusta ei jatkettu määräaikaisuuden päätyttyä. Eli kannattaisikohan vain keskittyä siihen oman työn tekemiseen ja antaa muiden tehdä omat työnsä miten lystäävät.
Täällä sama homma. Töitä riittää ehkä 2-3h/ päivä ja loppu aika kuluu satunnaisiin sähköposteihin ja puheluihin vastatessa. Mulla on kiinteä työaika mutta koska teen käytännössä yksin hommia niin kukaan ei ole huomannut jos tulen 1-2h myöhemmin töihin ja lähden jopa 4h aiemmin kotiin. Pystyn kotonakin vastailemaan puhelumeen ja sähköposteihin, niitä ei edes joka päivä tule.
Ap:n kokemus on inhimillinen. Kukaan ei tahdo viettää aikaansa turhaan. Työstä kuuluu saada palkan lisäksi myös jonkinlaisia merkityksen kokemuksia, että tietää olevansa organisaatiossaan tärkeä omalla paikallaan ja toimivansa yhteisen päämäärän eteen.
Pelkäät joutuvasi huonomalle osastolle, jos pyydät lisää töitä. Entä, jos asetelma ei olekaan, että pyydät lisää töitä, vaan ilmaiset haluavasi kehittää työtäsi ja suunnitella siihen lisäarvoa. Näin annat itsestäsi ammattitaitoisen kuvan, jossa korostuu työpaikkasi päämäärät, sillä eihän päämäärä voi olla vain se, että aikasi kuluu. Tutustu yrityksesi/työpaikkasi strategiaan ja tee ehdotus, millä tavalla voit kehittää työtäsi tämän suuntaisesti. Se voi olla ihan pienikin asia, millä saat muutettua tehtävääsi mielekkäämmäksi.
Jos et tee mitään, sama sietämättömyys jatkuu. Muutoksen saadaksesi joudut olemaan aktiivinen, mutta uskon sen kannattavan, jotta työhyvinvointi ja sitä kautta koko elämäsi laatu paranee.
Missä tuollaisia työpaikkoja on? Mulla venyy lähes joka päivä yliaikaa ja kesälomalle lähtiessä on yleensä päälle 90h ylitöitä, jotka pitäisi pitää jossain välissä pois. Vapaiden aikaan kertyy rästitöitä, jotka aiheuttavat taas ylitöitä ja kierre on valmis.
Rakastan työtäni, normaalisti teen 12-16h päivää! Kiitos tästä esimiehelle, työporukalle, firmalle ja palkalle <3 en voisi kuvitella tehdä mitään muuta, koskaan! Lomat onneksi saan rahana ja saldotunnit menee joka kuukausi maksuun! Viikkotunnit on 60-80h välissä, riippuu saanko lauantaina tulla töihin! Sunnuntait lepäilen sitten työkoneen kanssa kotona! Kiitos!
Vierailija kirjoitti:
Missä tuollaisia työpaikkoja on? Mulla venyy lähes joka päivä yliaikaa ja kesälomalle lähtiessä on yleensä päälle 90h ylitöitä, jotka pitäisi pitää jossain välissä pois. Vapaiden aikaan kertyy rästitöitä, jotka aiheuttavat taas ylitöitä ja kierre on valmis.
Jotkut työntekijät ymmärtävät töissä yliaikaa notkumisen jotenkin hyveenä. On työkavereita jotka valittavat kuinka koko ajan on kiire ja ylitunteja onkin paljon sisällä. Sitten kun toinen työntekijä vaihdetaan tekemään alkuperäisen työt, ei uuden tarvitse koskaan jäädä ylitöihin eikä myöskään ole mitään kiirettä. Mitäs tästä sanot?
Vituttaa kun joku tylsyyttä valittaa kun ei ole tarpeeks tekemistä työpäivänä, ja saa vielä monta kertaa enemmän palkkaa kun semmoset jotka raatavat pakosta hiki valuen koko päivän tai yön.
Olisin tosi onnellinen jos noin lepponen työ. Saispa aikaa omiin juttuihinsa.
Up