Ovatko aurallinen migreeni, paniikkihäiriö ja psykoosi toisiinsa linkittyviä tiloja?
Itselläni on ollut aurallinen migreeni ja paniikkihäiriö, joskaan ei psykoosia, mutta voisin kuvitella psykoosin muistuttavan jossain määrin noita kahta ensinmainittua.
Kommentit (5)
Ei. Ihan eri sairauksia ovat. Sairaudet eivät „linkity“, ne eivät ole mitään nettisivuja.
Jotain tilastoa pitäisi olla jotta noin voi väittää.
Minulla on kyllä aurallinen migreeni mutta ei noita kahta muuta. Migreenikohtauksen aikana olen hyvinkin rauhallinen, kun mikä tahansa muu vain pahentaa asiaa. Ihan erilainen kuin joku hätääntyvä paniikkihäiriöinen. Psykooseja on kai monenlaisia ja joihinkin liittyy näköhäiriöitä että sikäli samanlaista, mutta toisin kuin psykootikko, minä tiedän että ne näkemäni kaarevät välkkyvät sahalaidat ovat vain aivojeni tuottama näköhäiriö.
Minulla on kaikki kolme, en liiitä niitä kyllä mitenkään toisiinsa :D
Mulla tulee aina paniikkikohtaus migreenissä. Psykoosia ei ole.
Onko sinulla tieteellistä perustetta asialle? Vai pelkästään mutu-tuntumallako julistat omaa totuuttasi?
Olen kärsinyt aurallisesta migreenistä vuosikymmeniä, mutta panikoinut en ole koskaan enkä ole koskaan joutunut psykoosiinkaan.