Aloitin kaalikeittodieetin
Kommentit (16)
Vierailija kirjoitti:
Kaalikeitto on dietti. Prööt ja kevenee.
Sehän tässä pelottaakin :D Viikon ajattelin vetää tätä. Onko muilla kokemuksia?
Ihan ok. Jos vaan jaksaa syödä sitä samaa vaan.
Teitkö hyvää kaalikeittoa? Omalla reseptillä vai jollain valmiilla? Voisin itsekin harkita kun paleltaa. Lämmin keitto tekis hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellainen että mikä tahansa ruoka alkaa kolmen päivän jälkeen tökkiä. Eikä ne ruokavalion vaihdot toimi. Palaa kuitenkin entiseen ja taas kiloja kertyy. Kun oppii syömään sen mitä kuluttaa ei liho. Ja jos vähän vähentää syömisiä, annoskokoja niin laihtuu. Pysyvästi laihtuminen onnistuu juuri näin. Ei älytöntä elämäntapa muutosta vaan järkeä siihen kuinka paljon syö.
Millä reseptillä keittos teit? Vois taas tuotakin kokeilla viikon verran.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellainen että mikä tahansa ruoka alkaa kolmen päivän jälkeen tökkiä. Eikä ne ruokavalion vaihdot toimi. Palaa kuitenkin entiseen ja taas kiloja kertyy. Kun oppii syömään sen mitä kuluttaa ei liho. Ja jos vähän vähentää syömisiä, annoskokoja niin laihtuu. Pysyvästi laihtuminen onnistuu juuri näin. Ei älytöntä elämäntapa muutosta vaan järkeä siihen kuinka paljon syö.
Olen yrittänyt laihduttaa kolmea-viittä kiloa noin 2 vuotta syömällä kohtuullisesti ja liikkumalla päivittäin. En esim. koskaan syö sipsejä, kakkuja, leivonnaisia tai pikaruokaa ja tavallista ruokaa alle 2000 kaloria/vrk. Kilot eivät lähde. Sairastuin muutama vuosi sitten kilpirauhasen vajaatoimintaan ja silloin nämä kilot tulivat. Ennen painoin 59 kg ja silloin olo oli hyvä ja kevyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni saa potkua siitä, että ottaa alkuun jonkun kevennyksen vaikka sitten kaalikeittodieetillä tai Nutrilettillä. Joku sopii yhdelle ja toinen toiselle. Yleistäminen on perseestä, koska olemme kaikki erilaisia. Kaikki eivät ole esim. lihoneet sipseillä ja karkeilla, vaan paino on voinut tulla vaikka jonkun kriisin takia.
Vierailija kirjoitti:
Millä reseptillä keittos teit? Vois taas tuotakin kokeilla viikon verran.
1 pieni kaali, kolme sipulia, varsiselleri ja porkkanaa. Mausteeksi kasviliemikuutioita. Tomaattimurskaakin voisi kai laittaa.
Vierailija kirjoitti:
Teitkö hyvää kaalikeittoa? Omalla reseptillä vai jollain valmiilla? Voisin itsekin harkita kun paleltaa. Lämmin keitto tekis hyvää.
Kaali, 3 sipulia, varsiselleri ja porkkanaa. Mausteeksi kasviliemikuutioita.
Olen siis normaalipainon sisällä, eikä kyse ole mässäilyllä saaduista kiloista.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Hyvä sinä! Tsemppiä! Laita muitakin mausteita, esim. yrttejä, jos maistuu puulta:)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Hyvä sinä! Tsemppiä! Laita muitakin mausteita, esim. yrttejä, jos maistuu puulta:)
Kiitos! Päivitystä, nyt siis on kolme päivää takana. Olo on käsittämättömän hyvä: ei uupumusta, pahoinvointia tai nälkää. Paino oli aamulla tippunut reilun kilon. Toki nestettähän se pääasiassa on, mutta laskin energiavajetta tulevan noin 1000 kaloria/päivä, joten eiköhän läskiäkin pala viikon aikana.
5 päivää jaksoin, nyt riitti :D Paino tippui 2,7 kiloa. Nyt jatkan kevyellä syömisellä, mutta en kaalilla.
Minäkin olen laihduttanut painosta 68 nykyiseen 52, pituutta 165. Itse en mitään erityistä tiettyä dieettiä pitänyt mutta ensimmäiset 2-3 kk vedin niukahkoilla kaloreilla ja kaiken laskin tarkalleen, herkkupäivä kerran kahdessa viikossa. Ja herkkupäivinä siis söin AIVAN mitä halusin. Tuloksia tuli nopeasti ja liikunta tuli mukaan. Sittemmin lopetin laskeskelut ja aloin syömään normaalisti mutta harkiten edelleen ja herkkupäivä kerran viikossa. Minulla siis lähpotkuksi auttoi tuommoinen rääkkikuuri.
Mäkin aloitin, mutta paistettua kaalia dieetin. Se on jopa hyvää. Tulee kyllä vähän enemmän kaloreita.