Kysymys koiran kanssa juoksemisesta
Kumpi olisi teidänmielestänne parempi vaihtoehto koiran kanssa juostessa
https://www.lemmikkikauppa.fi/Juoksuvyo-ja-talutin tällainen vyötärölle kiinnitettävä ilman jalkaremmejä
vai
https://www.hurtta.com/fi_fi/hiker-treenivyo tossa olisi jalkalenkit jotka ilmeisesti tuovat lisämukavuutta.
Kommentit (11)
Kun juoksutat koiraa, älä juoksuta sitä asvaltilla. Aivan liikaa näkee pöhelöitä jotka laittavat koiransa juoksemaan asvaltilla ja pahimmassa tapauksessa itse pyöräilevät tuhatta ja sataa koiran vieressä.
Mä jo ajattelinkin, koska tämä tyyppi tekee uuden tunnuksen ja blogin, kun "Petra" tuli vähän niin kuin tiensä päähän.
Oo, taitaa "Silppu" ollakin tämän sisarustrilogian kolmas osa – "Kiukkuinen", "Petra" ja nyt "Silppu". Aijai.
Koiralle ehdottomasti valjaat vaikka sitä ei tässä kysyttykään.
Itsellesi ehdottomasti juoksuvyö jossa on jalkaremmit. Tuo halvempi versio nousee vyötärölle ja vetää asennon huonoksi, koiran on kuitenkin tarkoitus juostessa hieman vetää.
Itse tein sen virheen että hankin ensin halpiksen ja huomattuani sen ihan paskaksi hankin kunnollisen https://www.valiheikki.fi/tuotteet.html?id=24961/104
Vierailija kirjoitti:
Kun juoksutat koiraa, älä juoksuta sitä asvaltilla. Aivan liikaa näkee pöhelöitä jotka laittavat koiransa juoksemaan asvaltilla ja pahimmassa tapauksessa itse pyöräilevät tuhatta ja sataa koiran vieressä.
Ihan hiekkatiellä ajattelin koiraa juoksuttaa. Oma polvi ei tykkää yhtään asfaltilla juoksemisesta.
Vierailija kirjoitti:
Itsellesi ehdottomasti juoksuvyö jossa on jalkaremmit. Tuo halvempi versio nousee vyötärölle ja vetää asennon huonoksi, koiran on kuitenkin tarkoitus juostessa hieman vetää.
Itse tein sen virheen että hankin ensin halpiksen ja huomattuani sen ihan paskaksi hankin kunnollisen https://www.valiheikki.fi/tuotteet.html?id=24961/104
Koiralla on aina valjaat päällä ulkoillessa. Turha rikkoa koiran niskaa kun meinaa välillä vetää pannassakin.
Tuota mietinkin että noseeko tuo jalkalenkitön malli kainaloihin juostessa.
Silppu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koiralla on aina valjaat päällä ulkoillessa. Turha rikkoa koiran niskaa kun meinaa välillä vetää pannassakin.
Ei se ihan kainaloihin nouse mutta vyötärölle noustessa vetää oman juoksuasennon huonoksi. Kokeilin ensin toisen merkkistä jalkahihnallista vetovyötä mutta se ei sopinut malliltaan minulle. Tuo verkkopöksyversio on mulle hyvä. Kannattaa kokeilla mikä sopii itselle.
Vierailija kirjoitti:
Silppu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se ihan kainaloihin nouse mutta vyötärölle noustessa vetää oman juoksuasennon huonoksi. Kokeilin ensin toisen merkkistä jalkahihnallista vetovyötä mutta se ei sopinut malliltaan minulle. Tuo verkkopöksyversio on mulle hyvä. Kannattaa kokeilla mikä sopii itselle.
Pitääpä käydä tutkimassa tarjontaa ja kokeilla noita jalkahihna verioita.
Hopeakettu kirjoitti:
Tuo halvempi lie parempi.
Minulla sellainen koira joka mieluusti haluaisi vetää ja jos vetovaljaitten tyyppisen ratkaisun laittaa päälle niin se kans sitten vetää. Siitä koituu se haitta että häiritsee omaa juoksutekniikkaa.
Eli normipanta, n. 3m liina ja lantiovyö on minulla toimivin ratkaisu.
Toisaalta voin kyllä ihan peiliin katsoa kun en ole osannut opettaa juoksemista ilman vetoa koiralle 🤔
Vetovaljaitten kanssa on tarkoituskin vetää? Haloo?
Kuka pösilö juoksuttaa koiraa pannassa?
Vierailija kirjoitti:
Hopeakettu kirjoitti:
Minulla sellainen koira joka mieluusti haluaisi vetää ja jos vetovaljaitten tyyppisen ratkaisun laittaa päälle niin se kans sitten vetää. Siitä koituu se haitta että häiritsee omaa juoksutekniikkaa.
Toisaalta voin kyllä ihan peiliin katsoa kun en ole osannut opettaa juoksemista ilman vetoa koiralle 🤔
Vetovaljaitten kanssa on tarkoituskin vetää? Haloo?
Kuka pösilö juoksuttaa koiraa pannassa?
Tämä pöljä🙂
Siis tuolla mun hunkilla on sellaisia rodullisia taakkoja ettei oikeaa juoksutusta suositella, niinpä pyörällä tai mitenkään vauhdikkaammin en sitä juoksuta. Jos se mun kaa on juoksemassa niin vaikka kuinka lujaa meen niin koiralle se ei ole juoksua vaan jotain käyntiä tai tassuttelua🙂
Sitä vaan pääsee niin paljon helpommalla jos koiran saa ymmärtämään ettei vedetä hölkkäreissuilla ja jos ei vedä niin pantahan on silloin riittävä.
Lisäksi vielä kun koira on painava niin lumella tai liukkaamilla keleillä tulee vaaratilanteita jos koira vetää.
-Aito ja alkuperäinen, (valitettavan) vähän käytetty yksilö-
-Aito ja alkuperäinen, (valitettavan) vähän käytetty yksilö-