Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minä vuonna tuhkarokko rokotuksia alettiin antaa?

Vierailija
03.12.2018 |

En tiedä olenko saanut rokotetta tai sairastanut kys.taudin.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

1975 alkoivat, mutta  silloin  se ei kuulunut yleiseen rokotusohjelmaan.  80-luvun alussa tuli MPR-rokotus, joka annetaan kaikille rokotusohjelman mukaisesti. Tai siis kieltäytyä voi. 

Vierailija
2/10 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko 1975 vai 1976?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokotusohjelmaan tuli v. 81.

Vierailija
4/10 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syntynyt -75 eli todennäköisesti en ole siis rokotetta saanut. Eipä olisi kiva tässä iässä sairastua mihinkään rokkoon, mutta ei sitä aikasemmin ole tullut edes ajatelleeksi. Rokottamattomiahan on aika paljonkin vanhemmassa väestössä. Ap

Vierailija
5/10 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen syntynyt -75 eli todennäköisesti en ole siis rokotetta saanut. Eipä olisi kiva tässä iässä sairastua mihinkään rokkoon, mutta ei sitä aikasemmin ole tullut edes ajatelleeksi. Rokottamattomiahan on aika paljonkin vanhemmassa väestössä. Ap

Voit mennä omalle terveysasemalle sen ottamaan, saat sen maksutta.

Vierailija
6/10 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuhkarokkorokote kuuluu kansalliseen rokoteohjelmaan, joten sen saat ilmaiseksi omasta terveyskeskuksestasi – myös aikuisena. Kannattaa ottaa jos reissaa vaikkapa vaan Keski-Euroopassa.

Vierailija
7/10 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika lailla kaikki sen ennen vuotta 1975 sairasti. Mielenkiintoista on, että tuon vuoden jälkeen syntyneillä on huomattavan paljon enemmän mielenterveyden ongelmia kuin niillä, jotka eivät rokotetta saaneet vaan sairastivat taudin.

Vierailija
8/10 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuonna 1975 rokotuskattavuus oli hyvin pieni,

vasta 1982 kun tuli mpr rokote, suurempi osuus koululaisista sai tuhkarokkorokotuksen,

Vierailija
9/10 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika lailla kaikki sen ennen vuotta 1975 sairasti. Mielenkiintoista on, että tuon vuoden jälkeen syntyneillä on huomattavan paljon enemmän mielenterveyden ongelmia kuin niillä, jotka eivät rokotetta saaneet vaan sairastivat taudin.

Minä en ole sairastanut eikä ole kukaan samanikäisistä ystävistänikään. MPR:t saimme aikuisina.

N66

Vierailija
10/10 |
03.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit käydä hakemassa rokotteen TK:sta.

Ei maksa mitään.

Itse kävin hakemassa rokotteen muutama vuosi sitten kun matkustin alueelle, jossa silloin oli pienimuotoinen tuhkarokkoepidemia.

-72 olen syntynyt, enkä ollut tietääkseni saanut rokotetta enkä sairastanut tuhkarokkoa lapsena.

Rokote pistettiin 2 kertaa. Puolen vuoden välein tuli piikit.

Lääkäri ja hoitaja ihmettelivät yhdessä, että miten se aikuiselle pitäisi pistää kun ohjeet oli silloin olemassa vain lapsille, ja päätyivät sitten siihen että tehosteannos tarvitaan puolen vuoden päästä ekasta piikistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi neljä