Keitätkö munien keitinvedessä munien valmistuessa samalla jotain muuta ruokaa?
Kommentit (30)
En, mutta munia keitän joskus perunoiden päällä.
Vierailija kirjoitti:
esim kasviksia tai kalaa?
En samalla, mutta säästän veden ja keitän esim seuraavan päivän kahvit siitä.
Säästyy puhdasta juomavettä, ei tule tuhlattua ja saan hyvän ja toimivan kalssiumlisän!
No , en keittäisi siinä kakkeli vedessä mitään muuta. Vaikka kai ne pöpöt kuolee keitettäessä , mutta ajatus etoo.
Jäähdytän sen ja kastelen sillä sisäkukat.
Niin minäkin, perunoiden päälle laitan kananmunia ja kukkakaalinnuppuja.
Kananmunia tosin syön varmaan vain kerran vuodessa, kun ne rassukat joutuvaat asumaan vankeina niin kurjissa olosuhteissa.
Joskus kun olen keittänyt perunoita, olen samaan veteen laittanut kananmunan jos on yhtäkkiä yllättäen tullut tarve kypsälle munalle. Mutta en kyllä toisinpäin ole tehnyt. Munat kypsyy kuitenkin nopeammin kuin muut keitettävät niin siksi näinpäin.
Kerran tein pastasalaattia, laitoin siis muutaman kananmunan pastan päälle kiehumaan. Vanha isäni näki ja hölmistyi, että et kai sä sinne voi laittaa. Mä notta miksen, vesihän kiehuu. No koska ne tulee kanan perseestä!
Vedessä on kanankakkaa ja pyrstöhaituvia, ei tulisi mieleen muutakuin kaataa kukille
Käyttäjä7437 kirjoitti:
Kananmunia tosin syön varmaan vain kerran vuodessa, kun ne rassukat joutuvaat asumaan vankeina niin kurjissa olosuhteissa.
Siis eihän ne munat mitään ajattele ja eihän ne pysyis ehjinäkään muualla kuin kanan sisällä, hyvällä omallatunnolla voit syödä munia, ei ne miellä että niillä ois ahdasta kanassa
Käyttäjä7437 kirjoitti:
Kananmunaparat 🤣
Vierailija kirjoitti:
No , en keittäisi siinä kakkeli vedessä mitään muuta. Vaikka kai ne pöpöt kuolee keitettäessä , mutta ajatus etoo.
Siis laitatko sinne mausteeksi jotain? Meillä ei ole tapana, niin ei ole ongelmaa hyötykäyttää.
Käyttäjä7437 kirjoitti:
Etkö oo kuullut pihakanojen munista! Minä ostan vain onnellisten kanojen munia, en häkkikanojen.
Vierailija kirjoitti:
Vedessä on kanankakkaa ja pyrstöhaituvia, ei tulisi mieleen muutakuin kaataa kukille
Kai Mä nyt katon etten mitään sulkia tai papanoita sinne kattilaan laita. Yleisesti ottaen minussa on tosi harvoin höyheniä tai paskaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai Mä nyt katon etten mitään sulkia tai papanoita sinne kattilaan laita. Yleisesti ottaen minussa on tosi harvoin höyheniä tai paskaa.
MUNISSA!
Pakastan munaveden ja käytän myöhemmin uudelleen.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa kyllä kyniä munat ennen keittämistä.
Annan haalentua ja pesen omat munat siinä vedessä.
Keitän kananmunat työpaikan kahvinkeittimessä. Pannun tyhjentyessä ovat munatkin valmiit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain pääsiaisenä?
En. Nyt kyllä mietin miksi en sitä tee. Tosin hanasta tulee raikasta vettä ruoanlaittoon.