Hiusten muuttuminen aikuisiällä
Onko normaalia jos hiukset varhaiskeski-iässä muuttuvat aivan erivärisiksi ja erilaatuisiksi kuin ennen? Mistä voi johtua?
Kommentit (15)
Minkä ikäinen on varhaiskeski-ikäinen? Parikymppinen?
Johtuu hormonitoiminnan muuttumisesta.
Suomalaisilla on hyvin tyypillistä että blondit muuttuvat tummemmiksi. Ei keski-ikäisissä ole luomublondeja.
Itselläni on muuttunut hiukset suorista lasimaisista karheisiin kiharoihin.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisilla on hyvin tyypillistä että blondit muuttuvat tummemmiksi. Ei keski-ikäisissä ole luomublondeja.
No kyllähän on.
Miten on mahdollista, että hiukseni näyttävät 45 vuotiaana punertavammalta kuin ennen?. Eikö näiden kuuluisi harmaantua? En ole värjännyt näitä vuosikymmeniin ja vesikin on pysynyt samana.
t. Entinen blondi
Eiks aika harvalla harmaata oo neljäalkuisella iällä?
Ei mulla ainakaan ole yhtään näin 55-vuotiaana, eikä must ikätovereillakaan. Moni tietysti voi värjätä?
Minulla vaaleat hiukset muuttuivat maantienvärisiksi kolmikymppisenä, alkoivat harmaantua alle nelikymppisenä ja muuttuivat osittain valkoiseksi viisikymppisenä. Taaperona tukka oli kihara, myöhemmin piikkisuora kunnes harmaantumisen myötä muuttui enemmän laineikkaaksi. Niin että kyllä, hiusten laadulla on tapana muuttua läpi elämän.
Olin ihana blondi joskus. Nyt viisikymppisenä tukka on aivan törkeä. Pukkaa harmaata ja kaikenlaista messingin yms. metallin sävyä ja jopa mustaa. Myös hiusten rakenne on inhottava, ohimoilla kasvaa sellaisia, sanoisinko häpykarvan oloisia "hiuksia". Nypin niitä pinseteillä. Käyn säännöllisesti kampaajalla, mutta en kuitenkaan kuukausittain, ja käytän hopeashampoota ja vaikka mitä, ettei se outo punaisuus puskisi läpi. Olisi ehkä helpompaa ihan lyhythiuksisena, mutta en halua, kun mulle sopii vähän pidempi malli.
Tarkempaa tietoa: olen n. 40-vuotias ja ohuet vaaleanruskeat hiukset ovat muuttuneet paksuiksi ja tummanruskeiksi.
Vierailija kirjoitti:
Tarkempaa tietoa: olen n. 40-vuotias ja ohuet vaaleanruskeat hiukset ovat muuttuneet paksuiksi ja tummanruskeiksi.
Tästä jäi pois allekirjoitus: Ap.
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäinen on varhaiskeski-ikäinen? Parikymppinen?
50+
Varmasti normaalia.
T. Ex blondi- ex maantie- nyk. Brunette