Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alapään muutos raskaana ja synnytyksen jälkeen

Nenne
01.12.2018 |

Olen 30v, synnytyksiä takana kaksi. Molemmat pojat olivat isohkoja, 4110 ja 4225g. Kuopus on pian 6kk, ja edelleen seksi ahdistaa. Lantiopohjatreenistä huolimatta paikat tuntuvat väljiltä, ja emättimen seinät pehmeiltä kuin pullataikina. Tunnen kyllä yhdellä sormella lihasten liikkeen, mutta mistään "puristuksesta" ei voi puhua, niin vähäinen se tuntemus on.
Myös ilmaa menee emättimeen seksin aikana ja muulloinkin tietyissä asennoissa. Virtsankarkailua tms ei ole.

Ystäväni kanssa, jolla myös on lapsia, olen tästä jutellut (lääkärille en ole kehdannut ja mies taas kiltteyttään vakuuttaa että hyvältä tuntuu), hän sanoi että imetyshormoonit voivat pitää paikat löysänä, kunnes normihormonitoiminta eli menkkakierto palaa. Haluaisinkin kysyä, onko kellään tälläistä kokemusta tai tietoa? Itse en löytänyt mitään faktaa asiasta, eikä ole vertailukohtaa kun esikoisen aikaan lähes 10v sitten en voinut imettää ja kuukautiset tuli silloin jo 2kk synnytyksestä. Silloin myös sain lapsen yh:na, joten seksiäkään ei ollut muutamaan vuoteen.

Eli, oletteko huomanneet imetyshormonien hidastavan palautumista? Onko vielä toivoa tilanteen parantumisesta imetyksen jälkeen, vai onko turhaa kuvitella sellaista? Kiitos tuhannesti, jos joku vastaa asiallisesti.

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yksi