Ruoka nousee ylös kun syön + välillä pitää lopettaa syöminen kun alkaa oksettaa.
Jos syömisen jälkeen menen makaamaan niin välillä ruoka tulee kurkusta ylös takas suuhun, ei tule kakomista eikä mitään, ruoka vain nousee.
Tulee myös useita kertoja viikossa pahoinvointia syömisen jälkeen ja saatan oksentaa tai sit keksen syömisen pitää lopettaa kun joko meinaa tulla tai tulee oksennus. Ruualla ei ole väliä, välillä banaanikin jää kesken kun alkaa vaan oksettaa.
Lääkkeitä en käytä, olen hoikka ja en ole raskaana.
Ja juu soitan kyllä lääkäriin heti kun on varaa maksaa se lääkärikäynti (tahattomasti työttämänä tällä hetkellä)
Kommentit (7)
Mulla tota samaa jo monta viikkoa.. toivottavasti pian helpottaa.. ainii olen raskaana ..
Refluksitauti oireilee usein noin. Ei vaarallinen, mutta kiusallinen. Minulla se johtuu siitä, että ruokatorven joku sulkijaläppä ei sulkeudu kunnolla. Kannattaa käydä lääkärissä, mutta vähän kuitenkin rauhoittelen, että ei ole välttämättä vaarallista. Tietyt ruuat ja liian nopea syöminen aiheuttavat minulla tätä. Mutta voi tietysti olla vakavaakin, joten lääkärille kuitenkin kannattaa mennä.
Vierailija kirjoitti:
Refluksitauti oireilee usein noin. Ei vaarallinen, mutta kiusallinen. Minulla se johtuu siitä, että ruokatorven joku sulkijaläppä ei sulkeudu kunnolla. Kannattaa käydä lääkärissä, mutta vähän kuitenkin rauhoittelen, että ei ole välttämättä vaarallista. Tietyt ruuat ja liian nopea syöminen aiheuttavat minulla tätä. Mutta voi tietysti olla vakavaakin, joten lääkärille kuitenkin kannattaa mennä.
Tästä oon lukenut, mut käsittääkseni siihen liittyy närästystä? Mulla ei mitään sellaista tai kipuakaan ole ollut. Ap
Refluksi hyvin todennäköisesti. Terveyskeskuksesta aika ja halvat refluksilääkkeet käyttöön. Kolmenkymmenen kappaleen paketti maksaa muistaakseni 3,50 euroa reseptillä.
Ruokatorvessa voi olla tulehdusta, selviää tähystyksellä.
Tosiaan mitään kipua tai tuntemuksia tähän ei liity. Ap