Mitä, eikö hopeavesi suojaakaan tuhkarokolta?
Kommentit (9)
Juopas viisi kuutiota hopeavettä niin et takuulla saa koskaan tuhkista etkä mitään muutakaan tartuntatautia.
Vierailija kirjoitti:
Juopas viisi kuutiota hopeavettä niin et takuulla saa koskaan tuhkista etkä mitään muutakaan tartuntatautia.
Totta, vika oli vain annostuksessa.
Tietääkseni ainakin kuppaan tehoaa, mutta nykyään on tehokkaampia lääkkeitä. Itse olen hoitanut ihottumaa elohopeavedellä. Tätä pitää tehdä erityiseen aikaan kuun asennossa.
Jotenkin tuntuu absurdilta näin 60-luvulla syntyneenä, kun tuhkarokkotartunta on valtakunnallinen uutinen. Minä kun aikanaan tuhkarokon sairastin, niin se ei ollut uutinen edes omalla naapurustossani kuin korkeintaan naapurin jarpalle, joka kuuli taudistani kun tuli minua ulos pyytämään. Jarppa itse oli tuhkarokkonsa sairastanut jo aiemmin, niin kuin miljoonat lapset jo häntä aiemmin.
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin tuntuu absurdilta näin 60-luvulla syntyneenä, kun tuhkarokkotartunta on valtakunnallinen uutinen. Minä kun aikanaan tuhkarokon sairastin, niin se ei ollut uutinen edes omalla naapurustossani kuin korkeintaan naapurin jarpalle, joka kuuli taudistani kun tuli minua ulos pyytämään. Jarppa itse oli tuhkarokkonsa sairastanut jo aiemmin, niin kuin miljoonat lapset jo häntä aiemmin.
Äläpä muuta sano. Vähän ne on aikanaan olleet thl:ssäkin tyhmiä kun on ruvettu rokottamaan suorastaan terveellisiä tauteja vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen 70-luvun lapsi. Mut on jo rokotettu mutta ei lapsena kukaan pelännyt sitä. Olen antanut itseni uskoa ettei tuhkarokko ole edes kovin vaarallinen, verrattavissa vesirokkoon, rokotetaan vain koska sillä on vaikutuksia poissaoloihin töistä ja kouluista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen 70-luvun lapsi. Mut on jo rokotettu mutta ei lapsena kukaan pelännyt sitä. Olen antanut itseni uskoa ettei tuhkarokko ole edes kovin vaarallinen, verrattavissa vesirokkoon, rokotetaan vain koska sillä on vaikutuksia poissaoloihin töistä ja kouluista.
Oletko varma että sinulla oli lapsena kattava käsitys siitä mitä aikuiset pelkäsi ja mitä ei? Ainakin sinun vanhempasi pelkäsivät sen verran että veivät sinut rokotettavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko varma että sinulla oli lapsena kattava käsitys siitä mitä aikuiset pelkäsi ja mitä ei? Ainakin sinun vanhempasi pelkäsivät sen verran että veivät sinut rokotettavaksi.
No tuskin ne vanhemmat ainakaan pelkäsi, he kun oli kaikki sairastaneet niin vesirokot, tuhkarokot, kuin sikotauditkin ja niitä normaaleina lastentauteina pitivät. Rokotukseen toki lapset veivät, kun ne aikanaan aloitettiin tietysti siksi, koska suomalaiset ovat tunnollista ja kuuliaista kansaa ja uskovat sen mitä ylhäältäpäin kerrotaan. Itse en siis ole vähääkään rokotevastainen, päinvastoin, mutta se ei tarkoita sitä, ettenkö olisi aikoinaan sairastamiani rokkoja ja sikotautia ihan normaaleina lastentauteina pitänyt, koska sitähän ne aikoinaan olivat.
Itse siis olen ottanut kaikki mahdolliset rokotukset ja tietenkin vienyt myös lapseni kaikkiin rokotuksiin ja rokotukset on mielestäni hyvä juttu. Silti se on kylmä fakta, että omassa lapsuudessani 60-70-luvuilla tuhkarokkoa pidettiin harmittomana lastentautina, jonka tiedettiin jokaisen aikanaan sairastavan. Niitä pilkkuja sitten kavereiden kanssa vertailtiin. Näin siis ennen vanhaan ja nyt on nyt, eli rokotukset totta kai ihan hyvä juttu.
t: 60-luvun alussa syntynyt ja rokot sairastanut
Ainoastaan kulta- ja rubiinivesi suojaa tuhkarokolta.