Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Huono olo ja yksinäisyys

Vierailija
29.11.2018 |

Erosimme miesystäväni kanssa heinäkuun puolivälissä. Itse en olisi halunnut erota, ja ero tuli minulle aika sokkina, vaikka jotain osasin kyllä jo aavistaa. Vaikka siitä on jo neljä ja puoli kuukautta, kaipaus häntä kohtaan on suuri vaikka tunsimme vain vuoden verran ja seurustelimme puolisen vuotta. Eron jälkeen mies lakkasi vastaamasta viesteihini ja poisti minut sosiaalisen median kanavistaan. Eroon ei liittynyt mitään draamaa, syynä oli että olimme liian erilaisia eikä hän pysty näkemään tulevaisuutta minun kanssani. Tämä mies oli minulle henkireikä ja olen suurimman osan ajasta tosi itkuinen ja yksinäinen. Syytän itseäni usein teinkö suhteessa jotain väärin, hänen mukaansa en ole tehnyt mutta hänen tapanaan on pitää useimmat mielipiteet itselleen eikä kertoa niitä ääneen. Tämän eron johdosta itseluottamukseni on todella nollassa, enkä vieläkään jaksa uskoa että löytyisi se oikea, koska en koskaan aiemmin elämässäni ole tuntenut ketään kohtaan sellaista tunnetta kuin häntä kohtaan tunsin, luulen että tiedän nyt vihdoin 30 vuotiaana mitä rakkaus on. Onneksi minulla on sosiaalinen työ, töissä esitän iloista ja pirteää. En ole koskaan elämässäni ollut näin yksinäinen. Olen nyt asunut puolitoista vuotta pääkaupunkiseudulla, muutin tänne työn perässä ja kaipasin uusia tuulia elämääni. Minulla on kaksi läheistä ystävää täällä keihin pidän yhteyttä ja koitan nähdä aina kun aikatauluihimme sopii. Töissä olen tutustunut tosi mukaviin ja ihaniin ihmisiin mutta kenestäkään heistä ei vielä toistaiseksi ole tullut sen läheisempiä tuttavia. Tuntuu että se elämäniloinen minä on kadonnut jonnekin, valoa ei tunnelin päässä toistaiseksi näy. En osannut koskaan arvatakaan kuinka vaikeaa ihmisiin tutustuminen on täällä pääkaupunkiseudulla, yleisesti olen hyvin pidetty ihminen ja tulen kaikkien kanssa toimeen. Välillä mietin, että luovutanko ja muutan takaisin kotiseuduilleni missä asuu suurin osa ystävistäni, mutta työt ovat täällä. Työ on aina ollut tärkeä osa elämääni, sen ansiosta olen jaksanut vaikeiden asioiden yli, se toimii minulle eräänlaisena terapeuttina. Pelkoni on, että sairastun vielä vakavasti tämän kaiken yksinäisyyden vuoksi. Olen aiemmin sairastanut masennusta, ja nyt taistelen kaikin keinoin sen uusiutumista vastaan.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on välillä ollut niin paha olo, et pakko purkaa sydäntä tänne näin anonyymisti.

Vierailija
2/8 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia. Elämässä on välillä vaikeita jaksoja, sinulla on nyt sellainen. Onko kotiseudullasi töitä? Itselleni omat juuret on tärkeät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos. Juuri näin koitan kaikesta huolimatta ajatella, että jossakin vaiheessa elämän on pakko helpottaa. Minulla oli oman alan vakituinen työpaikka, mutta jos samanlaisiin hommiin mielin takaisin synnyinseuduille niin vaikeaa tulisi olemaan, niitä on niin harvoin tarjolla. En haluaisi kuitenkaan tehdä sellaista työtä mitä en itse koe mielekkääksi, mutta tässä pitäisi nyt varmaan puntaroida kumpi on tärkeämpää; läheiset ihmiset vai työ. 

Vierailija
4/8 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ymmärrän. Mulla on samanlainen tilanne meneillään. Yritän  ajatella, että ajan myötä se helpottaa. Latasin jopa Tinderin, että jos se saisi ajatuksia pois entisestä. Mutta ei, en pysty ajattelemaan mitään muuta kuin häntä. Toisaalta minulla ei edes ole paljoa kavereita, en ole vielä tänne Helsinkiin muuton myötä ehtinyt oikein tutustua muihin kuin työkavereihin, jotka ovat pääosin minua yli 10 vuotta vanhempia. Mutta yritä olla ystävien seurassa. Tehdä jotain mielen täyttävää tekemistä, jossa ei ehdi ajatella muuta kuin sitä, mitä olet tekemässä. Tsemppiä!

Vierailija
5/8 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Blaa blaa blaa blaa blaa blaablaa blaa blaa blaa blaablaa blaa blaa blaa blaablaa blaa blaa blaa blaablaa blaa blaa blaa blaablaa blaa blaa blaa blaablaa blaa blaa blaa blaablaa blaa blaa blaa blaablaa blaa blaa blaa blaablaa blaa blaa blaa blaablaa blaa blaa blaa blaablaa blaa blaa blaa blaablaa blaa blaa blaa blaablaa blaa blaa blaa blaablaa blaa blaa blaa blaablaa blaa blaa blaa blaablaa blaa blaa blaa blaablaa blaa blaa blaa blaablaa blaa blaa blaa blaablaa blaa blaa blaa blaablaa blaa blaa blaa blaablaa blaa blaa blaa blaablaa blaa blaa blaa blaablaa blaa blaa blaa blaablaa blaa blaa blaa blaablaa blaa blaa blaa blaablaa blaa blaa blaa blaablaa blaa blaa blaa blaablaa blaa blaa blaa blaablaa blaa blaa blaa blaablaa blaa blaa blaa blaablaa blaa blaa blaa blaablaa blaa blaa blaa blaablaa blaa blaa blaa blaablaa blaa blaa blaa blaablaa blaa blaa blaa blaablaa blaa blaa blaa blaablaa blaa blaa blaa blaablaa blaa blaa blaa blaablaa blaa blaa blaa blaablaa blaa blaa blaa blaablaa blaa blaa blaa blaablaa blaa blaa blaa blaablaa blaa blaa blaa blaablaa blaa blaa blaa blaablaa blaa blaa blaa blaablaa blaa blaa blaa blaablaa blaa blaa blaa blaablaa blaa blaa blaa blaablaa blaa blaa blaa blaablaa blaa blaa blaa blaablaa blaa blaa blaa blaablaa blaa blaa blaa blaablaa blaa blaa blaa blaablaa blaa blaa blaa blaablaa blaa blaa blaa blaablaa blaa blaa blaa blaablaa blaa blaa blaa blaablaa blaa blaa blaa blaablaa blaa blaa blaa blaablaa blaa blaa blaa blaablaa blaa blaa blaa blaablaa blaa blaa blaa blaablaa blaa blaa blaa blaablaa blaa blaa blaa blaablaa blaa blaa blaa blaablaa blaa blaa blaa blaablaa blaa blaa blaa blaablaa blaa blaa blaa blaablaa blaa blaa blaa blaablaa blaa blaa blaa blaablaa blaa blaa blaa blaa

Vierailija
6/8 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia sinulle.

Auttaisiko joku uusi harrastus tai vapaaehtoistyö viemään ajatuksia muualle. Jos olisit jonkun toisen yksinäisen kaveri, vanhuksen tai yh-äidin/isän?

Olen aivan varma, että jonakin päivänä löydät vielä uuden rakkauden 😊

Vierailija
7/8 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei. Jos nyt vaikka vahingossa löytyisi uusi ja parempi. Soisin sen sinulle mielihyvin.

Tsemppiä! Yritä löytää asioita, jotka pitävät sinut pinnalla.

Vierailija
8/8 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ollut yksinäinen jo pitkään joten tiedän kuinka ikävää se on. Viimeksi 2013 ollut joku jota ystäväksi kutsua. Kivaa nuoren elämää, mutta vikaa tietenkin itsessäkin sekä syynä myös monet ikävät kokemukset.