Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millainen ennuste on yleensä suolistosyövällä?

Vierailija
29.11.2018 |

Ukillani todettiin suolistosyöpä. Hän on 85-vuotias. Syöpä ei ole levinnyt muualle elimistöön mutta anemia ukilla on. On nyt sairaalassa saanut verta ja huomenna pääsee illemmalla kotiin. Millainen ennuste tuollaisella suolistosyövällä yleensä on?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä siis syövällä, ukilla ei niin hyvä.

Suolistosyövät ovat salakavalia eivät anna mitään oireita kunnes aika on lopussa. Haimasyöpä on sitä pahempi syöpä.

Vierailija
2/16 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fifty-fifty, Nykäsen Matti sanoisi fifty-sixty. Eihän näistä tiedä ikinä, ja turha sitä varsinkin tältä palstalta kysyä. Riippuu missä päin suolistoa syöpä on, se kun on metrien pituinen tuo ihmisen suolisto.. annetaanko sytostaatteja vai leikataanko? Kaikki vaikuttaa. Mikä auttaa toisella, toisella ei autakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöpä ei ollut levinnyt minnekään vielä.

Ap

Vierailija
4/16 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No anteeksi kun kysyin, mietin vaan onko kokemuksia kenelläkään tästä. En minä näistä tiedä, sen verran nuori olen. En vielä tiedä leikataanko vai millaista hoitoa on tulossa. Pelottaa. :(

Ap

Vierailija
5/16 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras kysyä Ukin lääkäriltä. Syöpien hoitaminen edistyy koko ajan, ja yhä useammin se ei ole tappava tauti. Esimerkiksi sädehoitojen tarkkuus paranee. Tsemppiä.

Vierailija
6/16 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suolistosyövillä on ihan hyvä paranemisennuste, jos ei ole levinnyt tauti. Tsemppiä ukillesi!

T. Sh, joka näitä hoitaa

Vierailija
7/16 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No anteeksi kun kysyin, mietin vaan onko kokemuksia kenelläkään tästä. En minä näistä tiedä, sen verran nuori olen. En vielä tiedä leikataanko vai millaista hoitoa on tulossa. Pelottaa. :(

Ap

Aina saa kysyä. Leikkaus on aina vaihtoehto numero yksi mutta kaikkea ei voi leikata. Oma isäni kuoli haimasyöpään mitä ei voitu leikata ja nuori minäkin olen 37 vuotias. Mutta ukkisi saa parhaimman hoidon tilanteen huomioiden. Meillä tässä maassa erikoissairaanhoito on huippuluokkaa. Pidä huoli itsestä ja älä märehdi liikaa etukäteen. Jaksamista.

Vierailija
8/16 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mummolla leikattiin 86v. Suolistosyöpä ei ollut levinnyt. 1kk sairaalassa ja se siitä. Nyt on terve ku pukki.

Vierailija
9/16 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme suolistosyöpää lähituttavapiirissä, kaksi on kuollut ja yksi elää. Mistä näistä tietää? Ja jos ukkisi tähän menehtyisi, niin kaikilla meillä se lähtö on edessä.

Vierailija
10/16 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos asiallisista vastauksista. Toivotaan että kaikki menee hyvin. <3

Ap

Vierailija
11/16 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso nyt vielä varmistukseksi tähän  jostain ihan lääkäripalstalta.

Vierailija
12/16 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on 15 jos sillä nyt jotain väliä on. Pelkään syöpää ihan hirveästi. Ukin sisko kuoli suolistosyöpään myös vuosia sitten ja isällä epäiltiin äskettäin eturauhassyöpää, mutta onneksi oli vain tulehdus.

Ap

Vierailija
13/16 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on 15 jos sillä nyt jotain väliä on. Pelkään syöpää ihan hirveästi. Ukin sisko kuoli suolistosyöpään myös vuosia sitten ja isällä epäiltiin äskettäin eturauhassyöpää, mutta onneksi oli vain tulehdus.

Ap

Juttele vanhempiesi kanssa peloistasi.

Vierailija
14/16 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun naapurilla oli kaks kertaa suolistosyöpä ja toisella kerralla kuoli nopeasti. Välissä oli siis terve monta vuotta. Mutta mikset kysy lääkäriltä, joka tietää juuri tästä keissistä?

Vierailija
15/16 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun en ole sitä lääkäriä tavannut niin en ole voinut kysyä.

Ap

Vierailija
16/16 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä❤