Miksi kaikki sanoo minua lihavaksi vaikka on itsekin?
Ja oletuksena vielä, että tiedän olevani 15 kg ylipainoinen, koska haluan herkutella.
Kommentit (14)
Siis sanovatko muut lihavat sinua lihavaksi?
Miten oma lihavuus vaikuttaa siihen onko joku toinen lihava vai ei?
Ja vittuako se ketään kiinnostaa? Jokaisen paino on oma asia, mutta kun alkaa herjata ja solvata muita, tämä herjaaja ja solvaaja kuuluisi hoitoon.
Palstalla näkyy muutamia tällaisia toisten painosta ahdistuvia, jotka ovat ehdottomasti kiireellisen mielenterveyshoidon tarpeessa. Todennäköisesti heillä onkin jo lääkitys, mutta he ovat hoitokielteisiä ja jättävät psykoosinappinsa ottamatta.
Ilkeys ja pakkomielteet ovat isompi ongelma kuin jonkun paino. Niin yksilötasolla kuin kansanterveydellisesti. Esimerkiksi kouluampujilla on jokaisella ollut kuuppa sekaisin ja riittäävää hoitoa vailla, mutta yksikään heistä ei ole ollut lihava. Lihavuus ei vaaranna toisten terveyttä.
Anoppi usein kommentoi ulkonäköäni ja kroppaani vaikka varaa ei olisi yhtään...
Heh, tiedän yhden sairaalloisen lihavan naisen kuka huomauttelee jatkuvasti muiden lievästäkin ylipainosta, mutta se oma habitus on jostain syystä valtava tabu
Ketkä huomauttelevat AP:n painosta?
Kouluiässä tuo on tavallista.
Luokan syöttöporsas-poika kiusasi ja nimitteli pyöreämpää tyttöä possuksi....
Väitteen todenmukaisuus ei riipu sen esittäjästä
No niin minuakin on sanottu lihavaksi tuttujen ja tuntemattomien toimesta. Saan lastenhoitoapua monen sadan kilometrin päästä, jos vain vinkkaan, että ensi viikolla voisi olla kuntoiluviikko:) Niin paljon lähipiirini haluaa minun laihtuvan.
Nyt nämä kommentit ovat alkaneet jäytämään ja päätin lopettaa herkuttelun. Siis ylimääräinen sokeri ja rasva pois. Tästäkin lähipiiri on ollut erittäin innoissaan :)
Hienoa, että henkilökohtaiset painoasiat otetaan ihan koko suvun asiaksi!
Minä en sano ketään lihavaksi. Monia sanon kyllä tolvanoiksi
Ja nämä asiathan eivät liity toisiinsa. Pikemminkin niin, että laihat kuikelot ovat usein tolvanoita, koska heiltä puuttuu kehosta, myös aivojen väliaineesta, rasvaa. Se on elämälle ja keskushermostolle täysin välttämätön aine.
Nälänhädän iskiessä kuikelot kupsahtavat ekana. Se kannattaa muistaa. Ottakaa ilo irti siitä!
Assburger kirjoitti:
Nuoret tytöt on niin tarkkoja painosta, että laihduttamisen syyksi riittää vaikkapa vain terkkarin kommentti, että nyt tuleekin hoikka tyttö ”tyttö x” puntarille. Siinä sitten tytöt ”y” ja ”x” jäävät miettimään, että ollaanko me sitten lihavia..?
Vierailija kirjoitti:
Assburger kirjoitti:
Nuoret tytöt on niin tarkkoja painosta, että laihduttamisen syyksi riittää vaikkapa vain terkkarin kommentti, että nyt tuleekin hoikka tyttö ”tyttö x” puntarille. Siinä sitten tytöt ”y” ja ”x” jäävät miettimään, että ollaanko me sitten lihavia..?
Sori, piti laittaa tytöt ”y” ja ”z”.
Vierailija kirjoitti:
Lihava on lihava vaikka voissa paistaisi. Olen itsekin ylipainoinen.
Ylipainoinen ja lihava ei olekaan sama asia.
Minua ärsytti terkkarikin kommentti niin paljon, että päätin seuraavan vuoden punnituksessa olla ”tyttö x:n” painossa. Onnistuinkin melko lähelle ja sitten terkkari kyseli, että saanko kotona tarpeeksi ruokaa? :(
Lihava on lihava vaikka voissa paistaisi. Olen itsekin ylipainoinen.