Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko identiteettihäiriöstä vaikea parantua nuorena?

Vierailija
29.11.2018 |

Vai onko todennäköisempää että siitä tulee persoonallisuushäiriö?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dissosiatiivinen identiteettihäiriö kuuluu traumaperäisiin häiriöihin eikä se voi muuttua persoonallisuushäiriöksi.

Diss.identiteettihäiriötä voidaan hoitaa psykoterapialla, mieluiten traumapsykoterapialla, ja niin on toivottavaa tehdä myös jos nuorella ko.häiriö todetaan.

Vierailija
2/10 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän kyse ole sen verran vakavasta diagnoosista, että toipuminen voi kestää aikansa. Täysin yksilöllistä tosin, sanoisin. Parantuminen luultavasti nopeutuu, jos saat ammattiapua ja löydät mieluista sisältöä elämääsi. Ei siis kannata jäädä yksin ongelmiensa kanssa, vaan päästä avun piiriin ja oppia pikkuhiljaa hyväksymään oma menneisyys ja nykyhetki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Dissosiatiivinen identiteettihäiriö kuuluu traumaperäisiin häiriöihin eikä se voi muuttua persoonallisuushäiriöksi.

Diss.identiteettihäiriötä voidaan hoitaa psykoterapialla, mieluiten traumapsykoterapialla, ja niin on toivottavaa tehdä myös jos nuorella ko.häiriö todetaan.

Se on vain F93.89, nuoruusiän identiteettihäiriö, tunne-elämän häiriö. Erikseen mulla on sitten myös PTSD. Ja eikö persoonallisuushäiriön yleensä liity traumataustaa? Näin olen ainakin ymmärtänyt.

Ap

Vierailija
4/10 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kysyt, pelkäätkö sairastuvasi persoonallisuushäiriöön? Usein omien ongelmien tiedostaminen parantaa ennustetta huomattavasti, näin ainakin kuvittelisin. Eli koska pyrit tarkastelemaan mielenterveyttäsi ja analysoimaan sitä, se voi olla etu tunne-elämäsi hallinnan ja tasaantumisen kannalta.

Vierailija
5/10 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on vain F93.89, nuoruusiän identiteettihäiriö, tunne-elämän häiriö. Erikseen mulla on sitten myös PTSD. Ja eikö persoonallisuushäiriön yleensä liity traumataustaa? Näin olen ainakin ymmärtänyt.

Ap

Ei se voi "muuttua" pers häiriöksi, ne voi esiintyä yhtäaikaa sen sijaan. Minulla tuo nuoruusiän identiteettihäiriödiagnoosi muuttui dissosiaatiohäiriö-diagnoosiksi, mutta siis oli virhediagnoosi alunperinkin että olisi vain nuoruusiän häiriö ollut kyseessä.

Vierailija
6/10 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

Vierailija
7/10 |
29.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, kunhan vältät arveluttavia popparohtoja ja niitä määrääviä tahoja, lisää aiheesta linkin dokumentti-elokuvassa:

Vierailija
8/10 |
30.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesittekö että tyhmälle ihmiselle voi laatia minkä mielenterveysongelman tahansa, mutta siitäkun alkaa äly nousemaan, aletaan karsimaan "ongelmia" ja lopuksi kun on tarpeeksi älykäs on "normaali". Kolme hurraa huutoa psykiatrialle. Hurraa, Hurraa, Hurraa!

Vierailija
9/10 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Hei ap, osaatko avata, miksi sinulle on diagnosoitu f93.89? Mitä lapsuudessasi/varhaisnuoruudessasi on ollut tai miten tunnehäiriö on ilmennyt? Oletko saanut terapiaa siihen? Ymmärrän, jos et halua vastata.

Vierailija
10/10 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi mahdollisuus toipumiseen on aina kun tarvittavaa hoitoa saa mahdollisimman nopeasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kaksi