Muistatteko, kun ysärillä teinien itsarit olivat ”muotia”?
Jyrkissä sitten kaverit toivoivat jotain tiettyä biisiä muistoksi. Usein se oli spaissarien ”Viva Forever”.
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Grunge ja melankolia. Sen jälkeen tuli emot ja gootit.
Jep. Toimiko kurt gobain esimerkkinä?
Emot ja gootit eivät enää tehneet itsareita.
En muista. Hirveä ’muoti’ jos sellainen oli. Olisiko Kurt Cobainin kuolemalla ollut vaikutusta asiaan.
Myös sa*tananpalvonta oli muotia silloin.
Mä oliin silloin lappsi. En muuista edes estoonian uppoamista.
En muista. Meidän koulussa yksi tyttö hyppäs parvekkeelta ja tänäpäivänäkin linkuttaa tosi pahasti mutta selvisi hengissä.
Hirveää ajatella, että oikeasti iso joukko nuoria lopetti elämänsä Kurt Cobainin takia. Muistan, kun luin siitä jotain tilastoa silloin.
Itse olin 15-vuotias ja kova Nirvana-fani muttei kyllä käynyt mielessäkään etten haluaisi jatkaa omaa elämääni vaikkei Cobainia enää ollut.
Vierailija kirjoitti:
Noo onneksi nykyään on internet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noo onneksi nykyään on internet.
Ihhmiseet hakee jumalaatripiin muualta kuun laman vanhemmmat ovat out off the gamee.
Vierailija kirjoitti:
Hirveää ajatella, että oikeasti iso joukko nuoria lopetti elämänsä Kurt Cobainin takia. Muistan, kun luin siitä jotain tilastoa silloin.
Itse olin 15-vuotias ja kova Nirvana-fani muttei kyllä käynyt mielessäkään etten haluaisi jatkaa omaa elämääni vaikkei Cobainia enää ollut.
Kyllähän esimerkiksi kun Rudolph Valentino kuoli 1926 niin useat naispuoliset fanit teki itsemurhia.
Että ei mikään 90-luvun ilmiö ollut.
Vierailija kirjoitti:
Häiritsee sun kirjoitus. Miksi ihmeeessä kirjoiiitat noinn? Muissakin ketjuissa?
Minä muistan, oli ainakin pohjoisessa oikea itsemurhabuumi nuorten miesten keskuudessa 1990-luvun alussa :(
Aika marginaalinen ilmiö se oli. Asian esilläolo mediassa ehkä antoi sellaisen kuvan, että itsensä tappaneita nuoria olisi järkyttävä määrä, mutta ei se todellisuudessa ollut mitenkään huomattavasti yleisempää kuin nykyäänkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olin 15-vuotias ja kova Nirvana-fani muttei kyllä käynyt mielessäkään etten haluaisi jatkaa omaa elämääni vaikkei Cobainia enää ollut.Kyllähän esimerkiksi kun Rudolph Valentino kuoli 1926 niin useat naispuoliset fanit teki itsemurhia.
Että ei mikään 90-luvun ilmiö ollut.
Ja väittävät ainakin että Beatlesin hajotessa jotkut fanit heittivät lusikan nurkkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Häiritsee sun kirjoitus. Miksi ihmeeessä kirjoiiitat noinn? Muissakin ketjuissa?
Mä oloon tällanen vttupää. En muista kuin ne oranssit sävyt.
Lapsen kaveri yritti itsemurhaa noin kuukausi sitten. Vanhemman lapsen koulukaveri tappoi itsensä vuosi sitten. Järkyttävää puhua jostain muodista. Nuo ovat joidenkin lapsia, kavereita.
En kyllä muista varsinaista muotia. Olitko AP silloin itse nuori? Ehkä kiinnitit huomiota sellaiseen koska olit esim Jyrkin kohderyhmää.
Muistan kun kirveellä viiltely oli muodissa ja pandasilmät rajun poikaystävän jäljltä.
Grunge ja melankolia. Sen jälkeen tuli emot ja gootit.