Sosiaalityöntekijän vaihtaminen
Eikö sosiaalityöntekijää saa kerran vaihtaa asiakkaan pyynnöstä? Pyysin työntekijän vaihtamista luottamuksen menetyksen takia (sosiaalityöntekijän virhe), mutta sain soiton takaisin, että työntekijän vaihtaminen ei valitettavasti onnistu.
Kommentit (14)
Onko kyse isosta kunnasta? Pitäisi kyllä onnistua. Tosin usein varmaan yksi hoitaa tiettyä kaupunginosaa.
Vierailija kirjoitti:
Onko kyse isosta kunnasta? Pitäisi kyllä onnistua. Tosin usein varmaan yksi hoitaa tiettyä kaupunginosaa.
Kuulemma sosiaalityöntekijöitä on kaksi. Kyse on Suomen olikos 12. suurimmasta kaupungista. En tiedä miksi sitten sille toiselle ei voisi vaihtaa. Varmaan liian hankalaa ja toivovat, että asiakas ei tiedä oikeuksiaan. Onneksi minulla nauhoittuu puhelut. Ap
Mitään laissa määrättyä oikeutta tuollaiseen ei ole. Luottamuspula on valitettavaa mutta yksikön sisällä tehdään paljon pari- ja muu ta yhteistyötä päätöksiä tehdessä ja saamasi päätös ei riipu siitä kuka yksittäinen henkilö sen allekirjoittaa. t. sossu
No vaihtaminen ei aina ole hyödyllistä. Asiakkuudet on jaettu alueittain, joten se sinun mahdollinen uusi työntekijäsi olisi kuitenkin samasta tiimistä. Eli he joka tapauksessa keskustelisivat asioistasi yhdessä. Aina ei vaihtoon edes ole resursseja, ts. toisella työntekijällä voi jo asiakkuuden rajat paukkua muutenkin eikä aleta ihmisiä huvikseen siirtelemään.
Ehkä vaan käyttäytyisit aikuisesti ja hoitaisit asiasi nykyisen kanssa?
Miksi sinulla on sosiaalityöntekijä?
Vierailija kirjoitti:
No vaihtaminen ei aina ole hyödyllistä. Asiakkuudet on jaettu alueittain, joten se sinun mahdollinen uusi työntekijäsi olisi kuitenkin samasta tiimistä. Eli he joka tapauksessa keskustelisivat asioistasi yhdessä. Aina ei vaihtoon edes ole resursseja, ts. toisella työntekijällä voi jo asiakkuuden rajat paukkua muutenkin eikä aleta ihmisiä huvikseen siirtelemään.
Ehkä vaan käyttäytyisit aikuisesti ja hoitaisit asiasi nykyisen kanssa?
Vaikeaa se on, kun ei nykyiselle sosiaalityöntekijälle voi kertoa mitään miettimättä tarkasti, miten hän aikoo saamansa tiedon tulkita ja käyttää. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No vaihtaminen ei aina ole hyödyllistä. Asiakkuudet on jaettu alueittain, joten se sinun mahdollinen uusi työntekijäsi olisi kuitenkin samasta tiimistä. Eli he joka tapauksessa keskustelisivat asioistasi yhdessä. Aina ei vaihtoon edes ole resursseja, ts. toisella työntekijällä voi jo asiakkuuden rajat paukkua muutenkin eikä aleta ihmisiä huvikseen siirtelemään.
Ehkä vaan käyttäytyisit aikuisesti ja hoitaisit asiasi nykyisen kanssa?
Vaikeaa se on, kun ei nykyiselle sosiaalityöntekijälle voi kertoa mitään miettimättä tarkasti, miten hän aikoo saamansa tiedon tulkita ja käyttää. Ap
No sä voit kertoa ihan mitä haluat eikä sun ole pakko kertoa asioita niin miten sosiaalityöntekijä haluaa ne kuulla. Kerro asiat juuri miten ne on ja katso että asiat kirjataan juuri niin kun olet ne sanonut. Sosiaalityöntekijä ei voi päättää puolestasi miten asiat ovat. Jos on vähän oudompi tyyppi johon et luota tai joka pistelee helposti liikaa omia tulkintojaan väliin, vastaa vaan kysymyksiin mahdollisimman niukasti ja niin ettei jää tulkinnan varaa.
Kyllä voi vaihtaa ainakin Helsingissä.
Kannattaa ottaa yhteys sosiaaliasiamieheen, niin saat asiassa selvyyden. Hän on juuri tällaisia asioita varten.
Meillä pääsääntöisesti ei vaihdeta sossua jos ei ole jotain painavaa syytä. Sellainen ei ole se, että asiakas esim. ei ole tyytyväinen päätöksiin. Asiakkaan asuinalueen muuttuessa vaihtuu yleensä myös sossu, sillä asiakasjako meillä perustuu alueisiin. Välillä vaihdetaan sossua jos asiakas on erityisen hankala, jotta yksi työntekijä ei kuormittuisi liikaa.
Miten niin kerran saa vaihtaa? Lukeeko se laissa vai ministeriön ohjeissa kunnille? En ole ikinä kuullutkaan! Jos se ei onnistu niin se ei onnistu. Kaikkea sitä. Mistä olet tämmöisen edes kuullut?