Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos saisit valita missä kuussa vauvasi syntyy, minkä kuun valitsisit?

Vierailija
19.07.2008 |

Ja miksi?

Vauva on tottakai ihana joka kuussa eli älkää kukaan ottako tätä liian vakavasti... Kiinnostaa vaan tietää.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
20.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalis-toukokuu -akselilla mieluiten.

Vierailija
2/37 |
20.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

maalis-toukokuussa. Samoja perusteluja mitä muillakin. Mulla lapset syntyneet toukokuussa ja elokuussa, ja elovauvan kanssa kesä oli kyllä yhtä kärsimystä.. Nyt olis jouluvauva tulossa..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
20.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

toukokuussa, olisi jo kohtuullisen lämmintä ei lapsen kanssa pääsisi heti ulkoilemaan ja toisaalta ei tarvitsisi olla viimeisillään kesähelteellä eikä hankkia talvitakkia isoa pallomahaa varten.

Vierailija
4/37 |
20.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan "tasapuolisuuden" nimissä valitsisin syyskuun lopun / lokakuun alun kolmannelle :-) Olisi suht tasaisesti ympäri vuoden synttäreitä...

No ei nyt ehkä sen takia. Mutta jostain syystä syysvauva olisi ihana. Ei meille sitä tule, eikä mitään muutakaan, sillä kaksi riittää vallan mainiosti. Mutta haaveillahan saa aina :-D

Vierailija
5/37 |
20.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

syys-tai lokakuussa

Vierailija
6/37 |
20.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odottelin joskus helmivauvaa, joka syntyikin marraskuussa..

Vierailija
7/37 |
20.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen ajatellut, että mukavaa kun hän saa aikanaan olla jo 7,5-vuotias kouluun mennessään. Muistakin kuukausista kyllä varmaan löytyis vastaavia hyviä puolia.

Vierailija
8/37 |
20.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

en haluaisi kaksoslasta tai skorpionia, muut käy

Miksi ihmeessä näin?? Oma kuopukseni on kaksonen ja on aivan mielettömän ihana lapsi. Kummipoika on skorppari ja on erittäin mielenkiintoinen ja valloittava 6-vuotias.

... kaksonen ja skorpioni eivät käy kirjoittajan oman merkin kanssa yksiin ja siksi ei haluaisi niitä.

En minäkään kaloina haluaisi neitsytlasta, on parin sellaisen kaverin kanssa joskus meinannut mennä hermot kun ollaan niin erilaisia.

t. se yksi, joka on syntynyt maaliskuussa samoin kuin miehensä ja toivoisi maalisvauvaa :-)

Vierailija
9/37 |
19.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemusta on jo kolmesta talvivauvasta, syntyneet marras, joulu ja tammikuussa. Ei ole kiva olla viimeisillään raskaana kun täytyy vetää päälle villatakkia ja toppavaatteita. Kesä voi olla kuuma, mutta päällä ei tarvitse olla paljoakaan. Lisäksi olisi ihanaa kokea pikkuvauva-aika valoisaan ja lämpimään vodenaikaan.

Vierailija
10/37 |
19.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kevättä kohden vauva kasvaa ja kesällä ei ole enää ihan pieni räpsykkä. Luultavasti rytmit ovat jo selkiytyneet jne.. eikä tarvitse pukea paksuksi tönköksi.

Vierailija
11/37 |
19.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maaliskuussa ;-D . Koska 9kk juhannuksesta. Meillä molemmat lapset juhannusyöntaikoja, mutta kuopus syntyikin just helmikuun puolella, mutta horoskoopilta molemmat Kaloja (ihan kuin silläkään olisi väliä)....

Vierailija
12/37 |
19.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tarvi olla kesähelteillä raskaana, voi ulkoilla huoletta pikkuisen kanssa eikä tarvi pukea pienelle vauvalle paksuja haalareita. seuraavana kesänä lapsen on kiva opetella pihalla kävelemään yms. myöskin ilman paksuja tamineita.

Vierailija
13/37 |
19.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja noista kahdesta ehkä parempi oli tuo elokuu. Perustelut: Äitiysvapaa alkoi sillä tavalla, että sai olla käytännössä kaksi kesää vapaalla, kun hieman venytin töihin menoa äitiysvapaan jälkeen. Kesäihmisenä raskaus ei "haittaa" kesästä nauttimista niin paljon kuin pieni vauva ja seuraavana kesänä vauva oli jo aika iso, mutta vielä tosi helppo kun ei kamalasti juoksennellut. Elokuussa päättyneen raskauden kanssa ei tarvinnut hankkia kummempia päällysvaatteita ison mahan kanssa. Vauvan kanssa pääsi kuitenkin heti ulos ja syksyn myötä rytmit syntyivät helposti.

Toukukuussa syntyneen vauvan kanssa kuuma kesä oli tosi hankala. Muuten ei hullumpi kuukausi tuokaan.

Jos siis nyt saisin päättää, saisin seuraavan lapsen loppukesästä tai alkusyksystä. ;-)

Vierailija
14/37 |
19.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joulu ole tuntunut niin ihanalta, kuin silloin, kun sai tulla kotiin pienen vauvan kanssa.

Vierailija
15/37 |
19.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta lapset on syntyneet elokuussa ja helmikuussa, jotka kumpikin jälkeenpäin ajatellen ihan ok.

Vierailija
16/37 |
19.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heinä-elokuussa en haluaisi synnyttää, koska silloin on usein kuumaa ja kosteaa, ja minulla pienetkin naarmut tulehtuvat. Toisin sanoen kohtutulehdus yms. olisivat paljon todennäköisempiä.

Toinen on huhti-toukokuu, jolloin on kunnolla allergiaa, vaikka kuinka pitäisi ikkunat kiinni. Ilmanvaihtoa kun ei viitsi koko kahta kuukautta pitää pois päältä.

Vierailija
17/37 |
19.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä neljä lasta, syntyneet heinäkuussa, toukokuussa ja kuopukset on äiskän joululahjoja, on tietenkin ihanat muistot kahdesta joulusta, vauvan syntymä teki niistä ihan erityiset joulut a se tunnelma synnärillä joulunaikaan..

Mutta kyllä nuo kesälapset on olleet kuitenkin helpompia jo ihan vaatetusta jos ajattelee ja juuri ehkä siksi paljon leppoisampia vauvoja muutenkin.

Itse rakastan olla raskaana enkä sen perusteella aikaa valitsis, jos kesällä on kuuma niin on se kuuma talvitakissakin=)

Vierailija
18/37 |
19.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos meille vielä tulee vauvoja, niin en kyllä haluaisi, että se syntyisi kesä-elokuussa.

Syy: Itse olen heinäkuun lapsia ja kyllä ketutti lapsena, kun muiden kavereiden (olivat syntyneet kouluaikaan) synttäreillä riitti populaa ja omilla synttäreilläni oli pelkästään kaksi kaveria + niiden pikkusisko ja -veli (jotka kyllä olivat kavereitani, vaikka olivatkin nuorempia), koska KAIKKI muut olivat aina mökillä tai muuten vaan lomailemassa :( Olen siis syntynyt heinäkuun lopussa. Nimpparini on helmikuussa ja silloin kyllä riitti juhlijoita. Mutta päätin joskus teininä, etten todellakaan hanki kesälapsia, jos se vaan on mahdollista.

Vierailija
19/37 |
19.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka syntyi keskellä heinäkuuta ja toka juhannuksena. Kolmas syntynee vielä heinäkuun puolella. Hyvä näin, edellä on tullutkin noita syitä kesävauvan puolesta. Synttäriongelma on tosin ikävä.

Vierailija
20/37 |
19.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen toukolapsi ja luonto on kauneimmillaan.

Omat lapset on syntyneet heinäkuussa (kuuma kesä hankala vastasyntyneelle, lisäksi synttärit loma-aikana) ja marraskuussa (menettelee, mutta vanhempana ikävää olla syntynyt loppuvuodesta)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kolme