Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siskon lapsi ei kiinnosta. Muuttuuko tämä?

Vierailija
28.11.2018 |

En ole mikään lapsi-ihminen enkä esimerkiksi koskaan pitele vauvoja sylissä. Siskoni sai lapsen kaksi vuotta sitten, enkä edelleenkään ole kiinnostunut siitä. Muuttuukohan tilanne, kun se tuosta kasvaa, vai onko tyyppi minulle ikuisesti vieras? Välit siskoon ovat ainakin etäisemmät, kun hänelle on selvää, ettei pikkulapsista perusta.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet mies, tuo on normaalia. Naiselta aika tunnekylmää käytöstä.

Vierailija
2/7 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä osoita avointa vihaa lasta kohtaan, äläkä puhu mitään harkitsematonta siskollesi. Lapsella on samat ihmisoikeudet kuin sinulla. Pienet ihmiset ovat viisaita ja me aikuiset pilaamme heidät. On epäreilua odottaa, että he olisivat vain valmiita ja vaivattomia. Harmi, kun et tule toimeen.

välit poikki

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sa lapsi on sun siskolle kaikki kaikessa, yrittäisit edes vähän.

Vierailija
4/7 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan käyttäydyt lasta kohtaan asiallisen kohteliaasti (onhan lapsi kuitenkin ihminen siinä missä muutkin), niin tuskin sinulta odotetaan, että jaksaisit alkaa vouhottamaan lapsista. Muistat tervehtiä lasta tavattaessa siinä missä muitakin ihmisiä ja kysellä siskoltasi joskus tämän kuulumisia, kun olette puheissa (vähän niin kuin esim. ystäviä tavattaessa "kuuluu" kysyä, miten näiden puolisoilla menee).

Lapsi voi muuttua vähän kiinnostavammaksi iän myötä, kun hänellä alkaa olla jonkinlaisia mielenkiinnonkohteita ja mielipiteitä. Tai hän alkaa olla kiinnostunut sinun kertomistasi asioista. Täytyy näin äitinäkin myöntää, että eihän pikkulapset kovin mielenkiintoista seuraa ole.

Vierailija
5/7 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei muuttunut. Lapsi menee keväällä armeijaan.

Vierailija
6/7 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla että jossain vaiheessa tilanne muuttuu, tai sitten ei. Riippuu paljon mm. sinun ja lapsen ikäerosta, oletteko samaa vai eri sukupuolta, kuinka luonteet synkkaa jne. Mutta aika sen näyttää.

Ole oma itsesi. Älä yritä lapsen kanssa enempää, kuin tuntuu luontevalta. Lapsi kyllä huomaa, jos olet teennäinen.

Vierailija
7/7 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei muuttunut koskaan. Olen edelleen hyvin epäkiinnostunut veljeni lapsista, vaikka itselläni on lapsia jo kolme. Mutta. Kohtelen veljentyttöjäni kuten ketä tahansa sukulaista: tervehdin, kysyn kuulumisia ja kuuntelen niitä, juttelen ja niin edelleen. En vain jotenkin saa heihin sellaista tunnesidettä luotua, mitä tiedän että toisilla saattaa olla sisarustensa lapsiin. Toisaalta tämä vähän harmittaakin minua. Oma vanhin poikani ja toinen veljistäni tulevat tosi hyvin toimeen keskenään, ja olen toki tästä siteestä tosi onnellinen. 

Missään nimessä en osoittaisi mieltä, että ei kiinnosta sun lapset. Sen verran pitää kasvaa ihmisenä, että kohtelee lastakin ihmisenä, perheenjäsenenä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kuusi