Miksi työ hallitsee elämää?
On olemassa tietysti töitä, joita tekee ilokseen, mutta monia töitä tehdään vain, koska siitä saa rahaa. Omaa elämää saa elää vain vapaa-ajalla, jota on aina vähemmän kuin työtä. Työtä tekemällä saadaan "oikeus" viettää vapaa-aikaa, eli oikeus elää omannäköistä elämää. Miksi maailma on tällainen? Miksi yhteiskunnassa täytyy työn olla elämässä hallitseva osa? Okei, Suomessa ei ole pakko tehdä töitä, jos hengissä pysyminen on elämän ainoa tavoite, mutta jotta sitä vapaa-aikaa sitten voisi elää oikeasti, täytyy käydä töissä.
Kommentit (6)
Ja sitten kun käy kokopäivätöissä + on tuntien työmatkat, ei ehdi muuta elääkään.
Miksi tuo sitten on ongelma? Itse teen ihan vaan leipätyötä, eli sellaista jota en tekisi jos siitä ei saisi rahaa. mutta ei tämän työn tekeminen mitenkään huono tai ahdistava asia ole minulle. Minusta on mukavaa että siitä työstä tulee hyvin rahaa ja voin sitten vapaa-ajalla nautiskella työni hedelmistä.
Eihän sen työn tarvitse elämää hallita. Työ vie juuri niin ison siivun elämästä, minkä sille antaa.
Itse teen mielelläni töitä, koska nautin työstäni, ja nautin myös siitä, että voin tienata rahaa. En koe sitä ikäväksi ollenkaan, päinvastoin, on kivaa kun on rahaa millä tehdä juttuja, esim. matkustaa.
En koe, että työ hallitsisi elämääni. Hallitsen ajankäyttöni hyvin, ja päätän itse, mihin käytän aikani. Valitsen käyttää aikani töihin tiettyinä aikoina, sillä mielestäni rahan tienaaminen on kivaa.
Kyse on omista valinnoista.
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset haluavat vapaa-ajallaan tehdä asioita, jotka maksavat. Siksi.
Kuten esimerkiksi syödä ja asua lämpimässä asunnossa.
Kaikkien asennetutkimusten mukaan suomalaiset arvostavat enemmän perhettä ja vapaa-aikaa kuin työtä. Todelliset työlleen omistautujat ovat lopulta harvassa.
Sinänsä hullua, että työn tuottavuus on tuplaantunut muutamassa vuosikynmenessä, mutta töitä tehdään enemmän. Täysin pähkähullu kehityssuunta.
Ihmiset haluavat vapaa-ajallaan tehdä asioita, jotka maksavat. Siksi.