Hieno tarina olettamisesta
25- vuotias poika katsoo junan ikkunasta ulos.
Hän huutaa riemuissaan:
”Isä! Katso! Puita menee ohi junan ikkunan takana!”
Isä hymyilee.
Vastapäätä istuva nuori pariskunta katsoo säälien 25- vuotiaan pojan käyttäytymistä.
Yhtäkkiä hän huutaa uudestaan:
”Isä, katso! Pilvet, ne seuraavat meitä!”
Pariskunta ei voi vastustaa, vaan sanoo vanhalle miehelle:
”Sinun pitäisi viedä poikasi todella hyvälle lääkärille.”
Isä hymyilee jälleen.
”Niin teinkin, lähdimme sieltä juuri. Poikani on ollut sokea syntymästään saakka, mutta nyt hän viimeinkin näkee ensimmäistä kertaa.”
Älä unohda, että jokaisella on tarinansa.
Älä oleta.
Kommentit (7)
Pitäisikö litteästä maasta vaahtoajiakin siis vain ymmärtää, eikä ylimielisesti olettaa heidän olevan täyshölmöjä?
Vierailija kirjoitti:
25- vuotias poika katsoo junan ikkunasta ulos.
Hän huutaa riemuissaan:
”Isä! Katso! Puita menee ohi junan ikkunan takana!”
Isä hymyilee.
Vastapäätä istuva nuori pariskunta katsoo säälien 25- vuotiaan pojan käyttäytymistä.
Yhtäkkiä hän huutaa uudestaan:
”Isä, katso! Pilvet, ne seuraavat meitä!”
Pariskunta ei voi vastustaa, vaan sanoo vanhalle miehelle:
”Sinun pitäisi viedä poikasi todella hyvälle lääkärille.”
Isä hymyilee jälleen.
”Niin teinkin, lähdimme sieltä juuri. Poikani on ollut sokea syntymästään saakka, mutta nyt hän viimeinkin näkee ensimmäistä kertaa.”
Älä unohda, että jokaisella on tarinansa.
Älä oleta.
Es venäjä putin trolli on liekeissä taas valistuksillaan.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on ihana tarina. Sen vain pilaa hetken ihastuksen jälkeen se, että mistä ihmeestä poika tuntee puut ja pilvet, ellei koskaan ennen tätä päivää ole sellaisia nähnyt. Toivotaan, että ne on hänelle aina vain kuvailtu tarkkaan.
Tarina kertoo selkeästi hätäisestä ajattelusta.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisikö litteästä maasta vaahtoajiakin siis vain ymmärtää, eikä ylimielisesti olettaa heidän olevan täyshölmöjä?
Minä olen aina koettanut vakuuttaa itselleni, etteivät mielestäni täysin älytöntä poliittista kantaa edustavat ihmiset pahoja ole. He vain ovat tyhmiä, eivätkä itse sille mitään voi. Päänsilitystä he kaipaavat, raukat.
Tämä on ihana tarina. Sen vain pilaa hetken ihastuksen jälkeen se, että mistä ihmeestä poika tuntee puut ja pilvet, ellei koskaan ennen tätä päivää ole sellaisia nähnyt. Toivotaan, että ne on hänelle aina vain kuvailtu tarkkaan.