Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tekisitte tässä tapauksessa-naapurin teinipoikaan liittyen?

Vierailija
26.11.2018 |

Naapuriimme muutti kesällä uusi perhe (rivitaloyhtiö): äiti neljän lapsensa kanssa eronsa jälkeen. Perheessä on 15-vuotias poika, josta omat nuoreni kertoivat jo aika piakkoin, että pojalla on ollut ongelmia ja kuulemma edelleen käyttäisi päihteitä ja olisi ollut jossain vaiheessa lastenkodissa. Jo aiemmin muuton jälkeen kiinnotin huomiota siihen, että etupihallemme alkoi "ilmestyä" käytettyjä nuuskapusseja ja purkkia. Hieman ärsyyntyneenä olen siivoillut niitä pois. Liitän nämä siksi naapureihin ettei koskaan aiemmin etupihallemme tällaisia roskia tullut vaan alkoi uusien naapureiden muutettua.
Tänään olin vapaapäivällä kotona ja tullessani kotiin pihalla haisi aivan tuore "pilven" haju, siitä ei voinut erehtyä. Teen itse sellaista työnkuvaa, että päihteet on tulleet tutuksi hajuineen päivineen ja täsä tilanteessa asiasta ei voinut erehtyä, löyhkä oli aivan kamala. Ketään en nähnyt, mutta kun se pihallamme niin voimakkaasti haisi niin ei tarvi laskea kovin montaa asiaa yhteen, että ymmärtää mistä haju on peräisin. Takapihallemme oli nakattu myös kertäkäyttöhanska?! Joka oli osin ruskea. Se oli suoraan naapurin aidan yli kuin puotettu pihallemme. Tässä vaiheessa iitselläni kärähti ja hain vain haravan ja haravoin kyseisen hanskan naapurin puolelle.
Mutta mitä teen ensinnäkin sen kanssa, että naapurin lapsi ilmeisesti jää koulupäiviltä kotiin ja polttelee kotona ollessaan pilveä? Samassa koulussa oleva lapseni ei ollut kyseistä poikaa tänään koulussa nähnyt. Ja voiko/kannattaako asiasta mennä sanomaan, kun ei ole itse konkreettisesti asiaa nähnyt? Miten toimisitte?
Ja toinen on tuo roskaaminen :/ Miten puuttuisitte asiaan?

Kommentit (75)

Vierailija
41/75 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kerran teini itsekin. Kaljaa juotiin mutta siinä pysyttiin. Taidettiin olla 16v kun seurakunnan nuorisotyöntekijä lähetti kaverini äidille sähköpostin, missä kertoi kaveriporukkamme järjestelmällisesti salakuljettavan hasista keskieuroopasta Suomeen. Asia sai koomisia piirteitä kun emme olleet edes käyneet missään ulkomailla. En tähän päivään mennessä tiedä mistä oli tämän keksinyt. Tiukkaan puhutteluun jouduimme kuitenkin kaikki ja osa luuli pitkään että oikeasti harrastimme tällaista. Kylillä meistä puhuttiin hetki huumejenginä. Eli pelkällä mutulla en tekisi asialle mitään!

Vierailija
42/75 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap, ovatko suomalaisia? Kuulostaa siltä että ovat taas jotain vieraita rasitteita.

Jos näin on, niin sittenhän asialle ei mitään voi tehdä ei sosiaalitoimen eikä minkään muunkaan tahon mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/75 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota se ruskea kertakäyttöhanska ja nuuhki sitä.

jos tuoksuu kaka..niin lähetä siitä näyte MYHERITAGE.fi saitille.

Jos kumihanska menee oikeuskäsittelyyn ,tiedämme kenelle se kuuluu

Vierailija
44/75 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap asutko Espoossa?

Vierailija
45/75 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No minulla ei ole mitään halua aiheuttaa perheelle mitään "lisäongelmia", en leimaa tms. Mutta faktat on faktoja, pilvi haisi niin voimakkaasti ettei semmoinen haju voi ikävä kyllä liittyä mihinkään muuhun. Äkkiseltään kun naapuruston käy läpi niin ei ole kovin montaa vaihtoehtoa hajun lähteelle eli muut vaihtoehdot on lähellä nollaa... Vastaavia juttuja ei myöskään taloyhtiössä ole ennen ollut. Mieluummin puhuisin suoraan äidille ennenkuin lähtisin sosiaalityöntekijöitä tai poliisia asiaan sotkemaan. Vasta sitten, jos pojalle ei keinoja löydy.

Ja niin, en tiedä löytyykö muidenkin pihoilta jatkuvasti muiden jäljiltä nuuskapusseja, purkkaa ym. tai takapihoilta käytettyjä kertakäyttöhansikkaita? Meillä ei ole ennen löytynyt.

Käytkö sinä haistelemassa koko naapurustosi postiluukkuja? Ihan mielenvikaista touhua.

Vierailija
46/75 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee ensin omille lapsillesi huumetestit, niin voit olla varma ettet vaan syytä väärää puuta. Jos näyttää negatiivista, itse ottasin sen jälkeen yhteyttä naapurin pojan äitiin ja kertoisin mitä olen pihalla havainnut, enkä heti soittaisi suoraan poliiseille tms

Vierailija
47/75 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos hankisit itse ja ihan rehellisen elämän. Rikollisuutta ei tarvitse sietää.ra

Vierailija
48/75 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kumihanska menee oikeuskäsittelyyn ,tiedämme kenelle se kuuluu[/quot

Oliko alkuperämaa: India vai peräti African manner?

Haisiko hanska GaGalle vai Ruoholle?

Vierailija
49/75 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ap tunnistaa pilven hajun?

Itse ihmettelin hajua kesällä ja "varmana" tietona sanoin siskontytölle että pilvi haisee. Juu ei ollut vaan sähkötupakka. Edelleenkään en 45-vuotiaana siis tiedä mille pilvi haisee. Alottajalla taitaa asiasta kokemusta olla.

Vierailija
50/75 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko jäänyt päivän lääke ottamatta. Narkkareita ja heidän trikoksiaan ei tarvitse sietää. Itsekin kärsinyt heistä taloudellisesti.

Vierailija
51/75 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mille se hanska haisi?

Vierailija
52/75 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollain ei taida olla kaikki kotona. Tota se tekee pitkäaikainen käyttö.

Vierailija
53/75 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aapee kuulostaa ihan Vilijonkalta ja tää ei oo kohteliaisuus.

Mikä tai kuka tai mitä on vilijonka?

Vierailija
54/75 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aapee kuulostaa ihan Vilijonkalta ja tää ei oo kohteliaisuus.

Mikä tai kuka tai mitä on vilijonka?

Se on se, jota Kinnunen kyseli" Onks Viljonkaa ( Viljookaan ) näkyny? Kinnunen oli menossa Viljonkaa johonkin, mutta eksyivät toisistaan.

Vierailija
55/75 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naapuriimme muutti kesällä uusi perhe (rivitaloyhtiö): äiti neljän lapsensa kanssa eronsa jälkeen. Perheessä on 15-vuotias poika, josta omat nuoreni kertoivat jo aika piakkoin, että pojalla on ollut ongelmia ja kuulemma edelleen käyttäisi päihteitä ja olisi ollut jossain vaiheessa lastenkodissa. Jo aiemmin muuton jälkeen kiinnotin huomiota siihen, että etupihallemme alkoi "ilmestyä" käytettyjä nuuskapusseja ja purkkia. Hieman ärsyyntyneenä olen siivoillut niitä pois. Liitän nämä siksi naapureihin ettei koskaan aiemmin etupihallemme tällaisia roskia tullut vaan alkoi uusien naapureiden muutettua.

Tänään olin vapaapäivällä kotona ja tullessani kotiin pihalla haisi aivan tuore "pilven" haju, siitä ei voinut erehtyä. Teen itse sellaista työnkuvaa, että päihteet on tulleet tutuksi hajuineen päivineen ja täsä tilanteessa asiasta ei voinut erehtyä, löyhkä oli aivan kamala. Ketään en nähnyt, mutta kun se pihallamme niin voimakkaasti haisi niin ei tarvi laskea kovin montaa asiaa yhteen, että ymmärtää mistä haju on peräisin. Takapihallemme oli nakattu myös kertäkäyttöhanska?! Joka oli osin ruskea. Se oli suoraan naapurin aidan yli kuin puotettu pihallemme. Tässä vaiheessa iitselläni kärähti ja hain vain haravan ja haravoin kyseisen hanskan naapurin puolelle.

Mutta mitä teen ensinnäkin sen kanssa, että naapurin lapsi ilmeisesti jää koulupäiviltä kotiin ja polttelee kotona ollessaan pilveä? Samassa koulussa oleva lapseni ei ollut kyseistä poikaa tänään koulussa nähnyt. Ja voiko/kannattaako asiasta mennä sanomaan, kun ei ole itse konkreettisesti asiaa nähnyt? Miten toimisitte?

Suako oikeesti huolestuttaa tuo roskaaminen tms. eikä se, että NUORI TARVITSEE APUA.

Käsittämätöntä!

Vierailija
56/75 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tehdään työnkuvaa?

Trol.

Jep ja hiton huono. Muka koulutettu nainen...

Vierailija
57/75 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastensuojeluilmoitus tuossa pitäisi tehdä. Sen lapsen ja koko perheen takia, että saavat apua.

Vierailija
58/75 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kumihanska menee oikeuskäsittelyyn ,tiedämme kenelle se kuuluu[/quot

Oliko alkuperämaa: India vai peräti African manner?

Haisiko hanska GaGalle vai Ruoholle?

Hanska tuoksahti miedosti ulosteelle

ja maistui kirpsakan ruohomaiselle

Vierailija
59/75 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos päivällä kotona, niin kai voit vaikka kuraattorilla soittaa suoraan...etenkin, jos pössyttelee.

Sitten se on koulun asia. Hyvä, jos joku taho, joka pystyisi vaikuttamaan, auttaisi.

Roskaamisesta voi vaikka huoltsikalle. Tai jos näet pojan, niin suoraan hänelle.

Kuulostaa vaan sellaiselta, että en tiedä miten ottaisin itse asian esille, kun on niin sekavaa.

Tyypillinen nyky vanhempi. Eiköhän pojan vanhemmat ja poika itse ole tekemisistä vastuussa, eikä joku laitos, esim. koulu.

Vierailija
60/75 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee ensin omille lapsillesi huumetestit, niin voit olla varma ettet vaan syytä väärää puuta. Jos näyttää negatiivista, itse ottasin sen jälkeen yhteyttä naapurin pojan äitiin ja kertoisin mitä olen pihalla havainnut, enkä heti soittaisi suoraan poliiseille tms

Jos ap:n lapset ei kotona ja pilvi haisee niin mitäs ne lasten huumeseulat auttaa kun ei se pilven haju siellä vuorokautta leiju.

Täällä taas vapaat kasvattajat huutelee että kyllä varmasti on satunnaisten ohikulkijoiden nuuskat ilmestyneet ap:n pihalle yhtäkkiä tismalleen samaan aikaan kun naapurien muutto... Taitaa pisto omassa rinnassa tuntua ja siksi pitää yrittää keksiä jotain naurettavia tekosyitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi neljä