Elämäntaparikollinen taas liikekannalla
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005912585.html
Oikeasti. Miten ihmeessä tuollainen sankari kulkee vapaana rötöstelemässä? Sai seitsemän vuotta sitten elinkautisen raa'asta murhasta, mutta nyt liikkuu taas ihmisten ilmoilla oikeuslaitoksemme siunauksella.
Alkaa oikeasti tuntumaan siltä, että ei oikeutta maassa saa, ken itse ei sitä hanki :/
Kommentit (3)
On se edelliseen verrattuna parempi joo, mutta kuka uskoo tosissaan, että ei se enää koskaan käy kenenkään kimppuun?
Huh.
Se alkuperäinen "hengen.riisto" tapahtui Fuengirolassa? Espanjassa? Eikös sen siinä tapauksessa olisi pitänyt saada tuomio Espanjan oikeuslaitoksen mukaisesti ja olla siellä linnassa? No, miten vain, ehkei sillä väliä.
Mutta: tuo oli alle 20v kun sen elämä oli jo niin pahasti poissa raiteiltaan että se suunnitelmallisesti ryhtyi noin törkeisiin rötöksiin. Jos se meinataan päästää vapaaksi linnasta niin kyllä se ensin tarvitsisi tosi paljon opastusta/tukea/apua/terapiaa/koulutusta... jotain! Ei se yksin voi noin vain yhtäkkiä linnasta vapauduttuaan todeta että "no nyt mä olen sitten kunnon kansalainen".
No, se päästettiin vapaaksi, annettiin kokeilla elämää, annettiin näyttää että osaako se elää kunnon kansalaisen tavoin. Mutta sen pitäisi olla ehdonalaisessa vapaudessa tms. Niin että nyt kun se taas syyllistyi rötöksiin niin se voitaisiin ottaa takaisin linnaan. Ei ole mitään järkeä vapauttaa ihmisiä uusimaan rötöksiä. En ole sitä mieltä että ihmisiä tulisi pitää linnassa 50 vuotta. Mutta jos vapautatte ihmisiä niin yrittäkää jotenkin tukea ja tarkkailla sitä että he eläisivät kunnollisesti.
Tuo uusi harrastus on edelliseen verrattuna oikein hyvä, että en kehtaa edes valittaa...