Eikai kukaan ole niin tyhmä että käyttää jotain Wishiltä tilattuja meikkejä ja voiteita?!!
Taas jossain nettikirpparilla joku ilmoittaa että "Annetaan luomiväri, tilattu Wishiltä, ei sopinutkaan itselle tämä väri" Ja kommentit, mulle, jono, jono, jono, jono, jono, jono, jono, jono.
Eikai kukaan ole niin tyhmä että että oikeasti tunkee naamaansa jotain suoraan Kiinasta tilattua kosmetiikkaa? Niissä on lyijyä ja kaikkea muuta sontaa, hyi olkoon.
Sitten ihmetellään kun huulet alkaa mätimään tai silmät turpoamaan.
Oikeasti, sijoittakaa laadukkaisiin meikkeihin eikä mihinkään 50snt kiinaroskaan. Ajatelkaa nyt oikeasti, voiko tuolla rahalla kuvitella saavansa jotain laatua? Ei kukaan nyt ökymeikkejä pakota ostamaan, mutta jotain länsimaalaista merkkiä kuitenkin joka takaa laadunvalvonnan.
Eniten huolestuttaa teinit jotka ei edes tule miettineeksi tätä asiaa, kun ajattelevat vaan että nyt jää viikkorahaa muuhunkin kun saa meikit halvalla. Samoin nuo Wishiltä saatavat hiusvärit. En edes uskalla kuvitella mitä myrkkyjä sisältävät.
Kommentit (14)
On.
Jotkut eivät vaan välitä mistään mitään ja jotkut ovat vaan niin tyhmiä etteivät edes ajattele asiaa. On vaan kiva kun saa halvalla ja se riittää monille.
Juuri Evira varoitteli Kiinasta tilatuista tuteista. Mietin ihan samaa, että kuka vatipää niitä tilaa.
Itseasiassa jopa länsimaalaisten merkkien tuotteet saattavat olla Aasian markkinoilla heikompilaatuisia, koska sinne voidaan tehdä huonompia ja halvempia tuotteita koska he eivät ole tarkkoja laadusta ja kaikki paska hyväksytään.
Että jos ostat vaikka Lorealin meikkejä Kiinasta jostain kunnollisesta kaupasta, ne voi sisältää silti ihan eri ainesosia mitä sama tuote meillä täällä Suomessa.
Teinit tuolta tilaavat kun halvalla saavat. Ei nuoret edes ajattele tuollaisia terveysasioita.
Itse en tilaa edes vaatteita suoraan Wishiltä tai Ebayn kiinakaupoista, kun ei tiedä mitä värejä ja muita kemikaaleja niihin on käytetty. Tuleehan ne H&M rätitkin sieltä, mutta se laadunvalvonta....
Asiasta pitäisi varmaan tiedottaa selvemmin. En minäkään tuota tajunnut kuin vasta muutama vuosi sitten kun luin jonkun jutun aiheesta. Ymmärsin toki ettei ne halvat tuotteet niin laadukkaita ole, mutta ei ainakaan minulle tullut mieleen että niissä voi myös olla myrkkyjä ja rotanpaskaakin.
Näistä on ollut monta kertaa lehdissä varoittavia esimerkkejä että ÄLKÄÄ TILATKO, mutta silti vaan porukka tilaa. Suurin osa ihmisistä on ihan uskomattomia bääbää-lampaita jotka eivät ajattele muuta kuin että NYT SÄÄSTETÄÄN! Halvalla ei saa hyvää ja joistain asioista ei kannata tinkiä.
Vierailija kirjoitti:
Itseasiassa jopa länsimaalaisten merkkien tuotteet saattavat olla Aasian markkinoilla heikompilaatuisia, koska sinne voidaan tehdä huonompia ja halvempia tuotteita koska he eivät ole tarkkoja laadusta ja kaikki paska hyväksytään.
Että jos ostat vaikka Lorealin meikkejä Kiinasta jostain kunnollisesta kaupasta, ne voi sisältää silti ihan eri ainesosia mitä sama tuote meillä täällä Suomessa.
Älä sano Aasia kun tarkoitat esimerkiksi Kiinaa. Japanissa ja Etelä-Koreassa on turvallisia ja laadukkaita tuotteita ja siellä ollaan hyvinkin laatutietoisia, enemmän luultavasti kuin täällä.
Vierailija kirjoitti:
Näistä on ollut monta kertaa lehdissä varoittavia esimerkkejä että ÄLKÄÄ TILATKO, mutta silti vaan porukka tilaa. Suurin osa ihmisistä on ihan uskomattomia bääbää-lampaita jotka eivät ajattele muuta kuin että NYT SÄÄSTETÄÄN! Halvalla ei saa hyvää ja joistain asioista ei kannata tinkiä.
Eikö tuo sitten ole juuri vastakohta lampaalle jos eivät suosituksia noudata.
Mutta syy tilailuun on varmaan ihan vain se, ettei ole varaa siihen kuuluisaan laatuun. En suosittele tilaamaan noita kiinameikkejä, sanonpahan vain että ei kyse välttämättä ole säästämisen ilosta.
Essence on ihan hyvä edullinen meikkimerkki nykyään, sitä ei ollut vielä silloin kun itse olin köyhä opiskelija.
Suomesta saisi halpoja mutta turvallisia meikkejä, esim. Essenceä ja paria muuta merkkiä ihan marketeista. Noh, ei ole mun ongelma jos joku myrkyttää itsensä noilla kiinapaskoilla.
Monilla kirppareilla on myös myynnissä näitä pilipalimeikkejä mitä jotkut trokaa jostain nettikaupasta ja myy täällä eteenpäin.
Ap, mä veikkaan että tätäkin palstaa lukee useampi kuvailemasi linnunaivoinen Wish-fani. Sääliksi käy.Halvalla ei saa hyvää, koittakaa nyt jo tajuta.
Vierailija kirjoitti:
On.
Jotkut eivät vaan välitä mistään mitään ja jotkut ovat vaan niin tyhmiä etteivät edes ajattele asiaa. On vaan kiva kun saa halvalla ja se riittää monille.
Tai sitten ei vain tiedä. Esimerkiksi lapset/nuoret ovat monasti tietämättömiä.
Aikuisetkin voivat olla, etteivät ajattele. Ovat tottuneet Suomessa laadunvalvontaan eivätkä mieti, ettei kaikkialla ole samoin.
Ihan muuten varmasti on.