Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkälaista on työ saneluiden purkajana/tekstinkäsittelijänä?

Vierailija
26.11.2018 |

Onko täällä ketään, joka tekisi sitä työtä?

Olen sairaanhoitaja ja minua kiinnostaisi alan vaihto. Olen miettinyt, että saneluiden purku/tekstinkäsittely olisi kiinnostavaa hommaa. Mikä se virallinen ammattinimike muuten on? Tekstinkäsittelijä? Minkälainen koulutus siihen vaaditaan ja mikä on palkka? Työ on kai päivätyötä?

Minulle lääketieteen sanasto on tuttua ja osaan jonkin verran latinaa. Siisti sisätyö ja yksin työskentely kuulostaisi hyvältä. Korjatkaa jos olen väärässä, mutta luulen että työ on aika itsenäistä? Ei tarvitse varmaan kauheasti puhua kenellekään, eikä esim. palvella asiakkaita. Kuitenkin kollegoita varmaan löytyy, joilta kysyä neuvoa? Vai tehdäänkö tätä työtä paljon etänä kotoa käsin?

Olen myös huolellinen ja tarkka, joten sikälikin työ voisi sopia minulle.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein sitä kesäduunina pari kesää. Ei huonoimmasta päästä opiskelijalle, mutta ei kai sitä tosissaan kukaan päätyökseen halua tehdä

Vierailija
2/29 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tein sitä kesäduunina pari kesää. Ei huonoimmasta päästä opiskelijalle, mutta ei kai sitä tosissaan kukaan päätyökseen halua tehdä

Ok. Miksi ei? Onko yksitoikkoista? puuduttavaa?

Vierailija
4/29 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymmensormijärjestelmä. Osaatko?

Vierailija
5/29 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok. Miksi ei? Onko yksitoikkoista? puuduttavaa?

Onhan se loppujen lopuksi todella mekaanista hommaa. Samaa päivästä toiseen

Vierailija
6/29 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puheentunnistus vie työpaikat

Vierailija
7/29 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt et ollenkaan kertonut mikä on näppäilynopeutesi sillä ei tuohonkaan ammattiin kuka tahansa halukas pääse vaikka latinan osaaminen ym olisikin hallussa. http://typera.net/ Tuolla pääset testaamaan. Kirjoitusnopeuden tulisi olla virheettä väh. 350 merkkiä / min.

Vierailija
8/29 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika mukavaa hommaa, mutta ei kiireessä niin helppoa kun luulisi. Lääkäreissä on vaikka minkälaista mumisijaa ja ulkomaalaisia. Sitä paitsi tekstinkäsittelijöiden tarve vähenee koko ajan. Puheentunnistus on osittain jo käytössä ja monet nuoret lääkärit tykkää kirjoittaa tekstinsä itse sanelun sijaan.

Vierailija
9/29 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt et ollenkaan kertonut mikä on näppäilynopeutesi sillä ei tuohonkaan ammattiin kuka tahansa halukas pääse vaikka latinan osaaminen ym olisikin hallussa. http://typera.net/ Tuolla pääset testaamaan. Kirjoitusnopeuden tulisi olla virheettä väh. 350 merkkiä / min.

Toki ei varmasti pääse. En tiedä näppäilynopeuttani, pitää joskus testata kun olen näppäimistön äärellä. Kymmensormijärjestelmä on hallussa.

Mikä koulutus hommaan vaaditaan?

Vierailija
10/29 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merkonomi, tradenomi tai nykyään usein lähihoitaja. Lähtöpalkka on n. 2000.

Vierailija
11/29 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katoamassa oleva työpaikka. Ainakaan sukulaiseni ei voi tehdä etänä, enkä muutenkaan usko että arkaluontoista materiaalia saisi kotikoneella availla.

Vierailija
12/29 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein tuota työtä vuoden ajan ja olin suurimman osan ajasta hus servisin päivystyksessä eli se oli 3vuorotyötä.

Silloin kun olin siellä niin palkka oli vielä 1950€/kk ja päivässä vaadittiin että kirjoitit 80 saneluminuuttia.

Nykyään vaatimus on korkeampi, onkohan jopa 95 saneluminuuttia mikä on aika kova vaatimus.

Ihmettelen kyllä että suostuisit sairaanhoitajan koulutuksella tähän kun palkka tippuu ainakin 500€.

Ei tähän mitään koulutusta vaadita, hanttityö kyseessä. Mutta ihan mukava työ jos haluaa itsenäisen työn.

Oletko harkinnut osastonsihteerin työtä? Siinä saisi sentään 2250€

Vierailija
13/29 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein sitä hommaa jonkin verran 90-luvulla. Ihan kelvollista työtä sikäli, että aiheet olivat aina samat ja samat ilmaukset toistuivat päivästä päivään.

Vierailija
14/29 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimike on nykyään tuossakin osastonsihteeri ja useimmiten sitä tekee lähärit. Tekee sitäkin työkseen, kun ei ajattele. Siisti sisätyö jossa sama palkka kuin raskaassa hoitotyössä. Usein työ on pelkkää aamuvuoroa.

Puheentunnistus tulee joo, mutta täytyy nekin tarkistaa, kun on niin p.aska ohjelma, että kirjoittaa joka toisen sanan väärin.

Vierailija
15/29 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkka on pieni, siinä 2000€ paikkeilla jos saat päivätyösopimuksen. Monet tekee tuntityönä. Usein varsinaisia toimistoja ei ole vaan joudut/saat tehdä kotoa. Kirjoitusnopeus on kaikki kaikessa tässä työssä.

Vierailija
16/29 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tykännyt kyllä. Itsenäistä ja ihan mielenkiintoista. Minulla on sihteerin ammattitutkinto. Mun mielestä pahimmat on lääkärit, jotka syö tai juo samalla kun sanelee.

Vierailija
17/29 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin kielioppia ja oikeinkirjoitusta siinä oppii jos ei muuta. Tietysti myös lääketieteen sanasto tulee tutuksi.

Vierailija
18/29 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsenäistä etätyötä. Hyvä tuntipalkka itsellä: 16€ + merkkimäärän ylittyessä bonukset päälle. Kyllä tämä kassalla istumisen voittaa.

Vierailija
19/29 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsenäistä etätyötä. Hyvä tuntipalkka itsellä: 16€ + merkkimäärän ylittyessä bonukset päälle. Kyllä tämä kassalla istumisen voittaa.

Missä olet töissä?

Vierailija
20/29 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

16€ on kyllä epärealistiselta kuulostava lukema.

Moni saa olla onnellinen jos ylittyy edes 13€ tässä työssä.