Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko lestadiolaisnainen avioitus ei-lestadiolaisen kristityn miehen kanssa?

Vauvakuume
26.11.2018 |

Olen kyllästynyt nykyajan tinder-seikkailijanaisiin. Nyt on rima korkeammalla naisen suhteen, koska tyttöystävän sijaan haen jo oikeaa vaimoa, joka haluaa lapsia ja perhe-elämää.

Olen ymmärtänyt, että lestadiolaisnaiset ovat niitä, jotka vielä synnyttävät tähän maahan ja elo on leppoisaa, koska mies vs. nainen -vastakkainasettelu ja nokittelu puuttuu.

Mutta saako lestadiolaisnainen avioitua ei kristityn miehen kanssa?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa. Se pykälä jätettiin voimaan avioliittolain uudistuksessa.

Vierailija
2/3 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvakuume kirjoitti:

Olen kyllästynyt nykyajan tinder-seikkailijanaisiin. Nyt on rima korkeammalla naisen suhteen, koska tyttöystävän sijaan haen jo oikeaa vaimoa, joka haluaa lapsia ja perhe-elämää.

Olen ymmärtänyt, että lestadiolaisnaiset ovat niitä, jotka vielä synnyttävät tähän maahan ja elo on leppoisaa, koska mies vs. nainen -vastakkainasettelu ja nokittelu puuttuu.

Mutta saako lestadiolaisnainen avioitua ei kristityn miehen kanssa?

Lest.nainen harvoin haluaa 3avioitua muun, kuin sellaisen miehen kanssa, joka jakaa samanlaiset arvot, kuin itsellä on. Kyse ei ole siis saamisesta, vaan haluamisesta. Tietysti poikkeuksiakin on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
26.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä missään kielletä. Mutta käytännössä lestadiolaiset avioituu suurimmaksi osaksi lestadiolaisten kanssa. Helpompi elää yhdessä ja pitää omat arvot kun toinen ajattelee samalla tavalla (vrt. Ihan mikä vaan ideologia)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme viisi