Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen ihan kauhea ihminen ja mälsä, mutta siis lolitat...

Vierailija
25.11.2018 |

Hirveä myötähäpeä iskee, kun näen jonkun pukeutuneen tuolla japani-lolita-tyylillä. Olenko ankea keski-ikäinen tylsä akka? Gootit yms. eivät aiheuttaneet aikoinaan samanlaista oloa. En yksinkertaisesti voi käsittää, miksi joku haluaa pukeutua tuohon univormuun.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo sama. Tuo on jotenkin irvokas tyyli. Etenkin yli 16 -vuotiaalla. Tiiän pari kolmekymppistä tyylin harjoittajaa ja sus siunakkoon.

Vierailija
2/15 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän koulussa (yo) on yksi tuollainen. Eihän siinä mitään, mutta kun hän on melkein 180 cm pitkä ja todella, todella, todella isokokoinen muutenkin, harteikas ja isot paksut käsivarret ja reidet. Sellainen jääkaappipakastin. Ja siis ikää on lähemmäs 30 vuotta. Irvokasta, kun keimailee pikkupöksyt vilkkuen ja kikattelee korostetusti käsiensä takana. Ja joka väliin heittää jotain japaninkielisiä kommentteja.

Ymmärrän jollain itseään etsivällä murrosikäisellä, mutta noiden pitäisi jäädä sinne ikään...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Irvokasta, kun keimailee pikkupöksyt vilkkuen ja kikattelee korostetusti käsiensä takana. Ja joka väliin heittää jotain japaninkielisiä kommentteja.

Ymmärrän jollain itseään etsivällä murrosikäisellä, mutta noiden pitäisi jäädä sinne ikään...

No tuo nyt on noloa käytöstä mutta tyyli itsessään on kyllä hieno ja jännä. :) Ei ehkä itseäni varten kuitenkaan vaikka fanitakn kaikkea japanilaista :D N27

Vierailija
4/15 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Irvokasta, kun keimailee pikkupöksyt vilkkuen ja kikattelee korostetusti käsiensä takana. Ja joka väliin heittää jotain japaninkielisiä kommentteja.

No tuo nyt on noloa käytöstä mutta tyyli itsessään on kyllä hieno ja jännä. :) Ei ehkä itseäni varten kuitenkaan vaikka fanitakn kaikkea japanilaista :D N27

Miksi fanitat? Mikä siinä kiehtoo? Kysyn tosissani, en v-tuillakseni.

Vierailija
5/15 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti kaikki haluaisivat olla pikkütyttöjä

Vierailija
6/15 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli lukiossa sellaisia, jotka vetivät sen ihan yli. Ilmeisesti cosplayta, en tiedä, kun en ole perehtynyt, kun ei kiinnosta. Mutta siis heillä oli joku päivä koulussa täydet varustukset päällä ja naaman edessä hengityssuojaimet, johon olivat maalanneet verta. Ne näyttivät käytetyiltä kuukautissiteiltä.

Vierailija
7/15 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmm... hyvä kysymys. Pienenä jo ihastuin kaikkeen japanilaiseen mitä telkusta ja kirjoista näin luonto (avarasta luonnosta), geishat, rakennukset, fuji, kirsikankukat... 

Yläasteella paras ystäväni oli gothic-lolita ja hänen kauttaan tutustuin japanilaisiin elokuviin ja sarjoihin, animeen ja mangaan sekä musiikkiin (j-pop ei ole minun makuuni)

Aikuisena aloin opiskelemaan kieltä ja osaan nyt alkeet. Osaan tilata ravintolassa, juna-asema löytyy jne... :D

Kävin juuri Japanissa ja oli upea mesta. En tiedä mikä minua nyt niin erityisesti kiehtoo. Se vaan tuntuu jotenkin omalta jutulta. :)

N27

Vierailija
8/15 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä on, että aina löytyy arvostelijoita, oli tyyli mikä tahansa? Eihän se keneltäkään ole pois, mikäli joku on löytänyt oman juttunsa ja kokee sen kautta itsensä itsevarmemmaksi tai jonkin yhteisön jäseneksi.

Siispä antaa kaikkien kukkien kukkia, erityisesti myös näiden värikkäiden lolitoiden.

Vierailija
9/15 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myötähäpeä on kummallinen tunne. Lolitatyyli on oman persoonallisuuden toteuttamista, miksi jonkun ulkopuolisen pitää hävetä sitä? Yritäpä hetken oikein kunnolla miettiä sitä, mitä oikein muiden puolesta häpeät? Miksi sinä päädyt tuntemaan häpeää, kun sinusta joku täysin irrallinen ihminen tekee jotain (joka on vielä ihan täysin normaalin rajoissa)?

Vierailija
10/15 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli sekin jotenkin irvokasta kun kerran näin jotkut kuvaukset missä oli 12-16 vuotiaita eri ikäisiä tyttöjä pukeutuneina noin oikein tohkeissaan itsestään ja sitten sellaisia jotain 25-35 vuotiaita miehiä kuvaamassa heitä eri asennoissa ja heillä jotenkin pervo ilme koko ajan. Jotenkin väärin kun kuitenkin ala-ikäisistä tytöistä kyse mutta sellaistahan se muotimaailma on.... :(

Vierailija
11/15 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun työpaikalla on harjoittelijana kolmekymppinen animenainen, jolla on kirkkaanvihreä tukka, villamyssy aina syvällä päässä sisälläkin ja joku pikatsu -huppari päällä ja kaikenmaailman remmiä ja niittiä.. Eipä ole kovin ammattimaisen näköinen. Jotenkin jännä miten toiset jämähtää noihin teiniajan tyyleihin, tai itsekin oon kolmekymppinen ja omassa teini-iässä edustanut ihan vastaavaa tyyliä (ilman sitä japanihypeä kylläkin). Siks se ehkä mua hämääkin kun yhdistän sen keskenkasvusuuteen 🤔

Vierailija
12/15 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei toi tyyli itsessään mua häiritse. Kaikissa tyyleissä kaikki riippuu kantajasta. Esimerkiksi jotkut tyylit mielestäni sopii vain todella hoikille, jotkut vain pienikokoisille, jotkut ei sovi tietyille kasvonpiirteille jne. Mutta kai kaikilla on ainakin joku tyyli jota eivät voi sietää.

Vierailija
13/15 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmm... hyvä kysymys. Pienenä jo ihastuin kaikkeen japanilaiseen mitä telkusta ja kirjoista näin luonto (avarasta luonnosta), geishat, rakennukset, fuji, kirsikankukat... 

Yläasteella paras ystäväni oli gothic-lolita ja hänen kauttaan tutustuin japanilaisiin elokuviin ja sarjoihin, animeen ja mangaan sekä musiikkiin (j-pop ei ole minun makuuni)

Aikuisena aloin opiskelemaan kieltä ja osaan nyt alkeet. Osaan tilata ravintolassa, juna-asema löytyy jne... :D

Kävin juuri Japanissa ja oli upea mesta. En tiedä mikä minua nyt niin erityisesti kiehtoo. Se vaan tuntuu jotenkin omalta jutulta. :)

N27

Lisätään nyt tähän vielä, että otan kyllä omaan pukeutumiseeni vaikutteita japanilaisesta katumuodista. 

Esim. tässä on asuja mistä tykkään :)

https://i.pinimg.com/originals/3c/11/69/3c1169e5013eff138ee41126313b1e0…

http://picture-cdn.wheretoget.it/livwde-l.jpg

https://i.pinimg.com/originals/12/e5/32/12e532de00e560258bfb0d9cefa6047…

https://i.pinimg.com/originals/2d/29/38/2d2938a7367f439deb530065188bfe1…

N27

Vierailija
14/15 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua taas ahdistaa nämä beigeen/mustaan/tummansiniseen/harmaaseen uniformuun sonnustautuneet tädit (18-80v) jakkuineen ja merkkilaukkuineen. Hiuksetkin on niillä kuin yhdestä muotista, on vain kahta hiusväriä, joko pikimustaa tai peroksidiblondia. Irvokkaan näköisiä minusta. 

Vierailija
15/15 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua taas ahdistaa nämä beigeen/mustaan/tummansiniseen/harmaaseen uniformuun sonnustautuneet tädit (18-80v) jakkuineen ja merkkilaukkuineen. Hiuksetkin on niillä kuin yhdestä muotista, on vain kahta hiusväriä, joko pikimustaa tai peroksidiblondia. Irvokkaan näköisiä minusta. 

Totta kyllä, masentavaa ylipäätään nähdä joka puolella niitä samoja värejä ja samankaltaisia "klassisia" vaatteita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi neljä