Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuvittele: sinulla on ilmainen lippu jonnekin, vaikka elokuviin (jatkuu)

Vierailija
25.11.2018 |

ja pyydät ystävääsi mukaan leffaan/teatteriin/messuille. Kummin toimit: käyttäisit itse ilmaisen lippusi ja ystävä maksaa täyden hinnan VAI maksatte puoliksi yhden lipun hinnan?

Ja joo, olen surkea otsikoimaan.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoliksi maksetaan yksi lippu.

Vierailija
2/23 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puoliksi maksetaan yksi lippu.

No niin minustakin. Muita?

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävä täyden hinnan. Itse olen myös maksanut täyden hinnan jos ystävällä on ollut ilmaislippu. Se on hänen, ei minun.

Vierailija
4/23 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään käydä yksin elokuvissa, niin ei ole tätä ongelmaa. 

Jos taas pyytäisin ystävää elokuviin, niin oletan, että hänellä on varaa maksaa oma lippunsa. mutta jos hän on vähävarainen, niin tuo olisi tietysti ihan reilua.

Vierailija
5/23 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina käyttänyt kaikki ilmaislippuni ja tarjoukseni siten, että jäljelle jäänyt hinta maksetaan puoliksi.

Ap

Vierailija
6/23 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on nimenomaan noin että kutsutaan kaveri, jotta saa oman ilmaislippunsa käytettyä (esim. menossa vanhaksi) niin tietysti maksaisin puolet kaverin lipusta. Jos taas leffakäynti yhdessä sovittu, kun halutaan katsoa juuri tietty elokuva,  tai kaveri kutsunut niin käytän ilmaislipun ihan vain normaalin tapaan oman lippuni maksuna.

Vierailija
7/23 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran kaveri antoi kaksi lippua keikalle, jonne hän oli voittanut liput, eikä itse aikonut mennä.

Tarjouduin kohteliaisuudesta maksamaan yhden lipun hinnan, koska keikka oli sellainen, minne en muuten menisi, paitsi jos liput olisivat tosi halvat.

Kaveri sanoi, ettei tarvitse, saat ilmaiseksi.

Keikan jälkeen hän sanoi, että voisi sittenkin ottaa niistä rahaa.

Sillälailla..

Tämän oppineena, vastaan ap kysymykseen. Jos on ilmaislippu, menen itse yksin. En sotke muita ihmisiä tai maksuvelvollisuuksia asiaan.

Vierailija
8/23 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiina28 kirjoitti:

Kerran kaveri antoi kaksi lippua keikalle, jonne hän oli voittanut liput, eikä itse aikonut mennä.

Tarjouduin kohteliaisuudesta maksamaan yhden lipun hinnan, koska keikka oli sellainen, minne en muuten menisi, paitsi jos liput olisivat tosi halvat.

Kaveri sanoi, ettei tarvitse, saat ilmaiseksi.

Keikan jälkeen hän sanoi, että voisi sittenkin ottaa niistä rahaa.

Sillälailla..

Tämän oppineena, vastaan ap kysymykseen. Jos on ilmaislippu, menen itse yksin. En sotke muita ihmisiä tai maksuvelvollisuuksia asiaan.[/qu

Äh ikävää:(

Vierailija
9/23 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän itse oman lippuni ja kaveri maksaa omansa. Tuskin edes mainitsisin että itselläni on ilmaislippu. Tai sitten menisin yksin.

Vierailija
10/23 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän itse oman lippuni ja kaveri maksaa omansa. Tuskin edes mainitsisin että itselläni on ilmaislippu. Tai sitten menisin yksin.

Jatkan vielä, että tuntuisi itsestäni jotenkin typerältä koittaa päästä osingoille kaverin ilmaislipusta.

Vierailija
11/23 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi miettiä juuri tuota että mikä on motivaatio mennä sinne leffaan, messuille tms.? Pyydätkö kaveria sinne juuri sen vuoksi että sulla on se ilmaislippu? Vai menisittekö yhdessä sinne joka tapauksessa? Jos se ilmaislippu on menemisen syy, niin maksaisin puolet kaverin lipusta.

Vierailija
12/23 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miksi menisin jonnekin vain siksi että mulla on ilmaislippu? Antaisin sen pois jos en itse välitä mennä. Enkä odota että kaverit tulee mun mukaan elleivät oikeasti itse halua. En itsekään menisi ellen olisi valmis pulittamaan lipusta täyttä hintaa.

Vierailija
13/23 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta taas tuntuisi kiusalliselta kutsua joku ja en tarjoutuisi maksamaan puolia lipusta, vaikka olisin ehdottanut leffaa/messuja ilmaisesta lipusta huolimatta. Mutta huomaan olevani aika yksin ajatukseni kanssa ja ihmettelen, mistä olen saanut päähäni, että näin jotenkin kuuluisi toimia, tietysti sen lisäksi että on mukavaa jakaa.

Ap

Vierailija
14/23 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rippuu tilanteesta. Juuri kutsuin kaverin leffaan, hän ei tiennyt mitään ilmaislipustani, joten yllätin hänet alennuksella.

Jos taas yleisesti yhdessä sovittaisiin että mennään leffaan, käyttäisin ilmaislippuni itse. Eihän se kaverille kuulu olenko minä saanut vaikkapa lahjaksi ilmaislipun.

Mutta käyn paljon myös yksin elokuvissa. En tiedä miksi jotkut eivät kehtaa mennä yksin?

Vierailija
15/23 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu lipun hinnasta ja ystävän varallisuudesta. Tarjoutuisin varmaankin maksamaan puolet jos kyse läheisestä ystävästä ja meno olisi minun ideani.

Vierailija
16/23 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta taas tuntuisi kiusalliselta kutsua joku ja en tarjoutuisi maksamaan puolia lipusta, vaikka olisin ehdottanut leffaa/messuja ilmaisesta lipusta huolimatta. Mutta huomaan olevani aika yksin ajatukseni kanssa ja ihmettelen, mistä olen saanut päähäni, että näin jotenkin kuuluisi toimia, tietysti sen lisäksi että on mukavaa jakaa.

Ap

Oletteko te jotenkin erityisen köyhiä?

Me tarjoillaan kavereiden kanssa kalliita drinkkejä, takseja ja keikkalippuja vuorotellen eikä ketään kiinnosta kyylätä kuitteja jälkikäteen.

Vierailija
17/23 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tykkään käydä yksin elokuvissa, niin ei ole tätä ongelmaa. 

Jos taas pyytäisin ystävää elokuviin, niin oletan, että hänellä on varaa maksaa oma lippunsa. mutta jos hän on vähävarainen, niin tuo olisi tietysti ihan reilua.

Niin, mielestäni siinäkin on vivahde-eroja, että pyytäkö jotain kaveriksi elokuviin, vai sovitaanko yhdessä, että mennään katsomaan jotain molempia kiinnostavaa elokuvaa. Olisihan se hieman epäoikeudenmukaista kaveriani kohtaan, jos pyytäisin häntä kaverikseni katsomaan jotain itseäni jonkin verran kiinnostavaa pätkää ihan vaan siksi, että saisin ilmaislippuni käytettyä ja hän joutuisi maksamaan täyden hinnan leffasta, jota ei ollut aikomustakaan mennä katsomaan.

Näin henkilökohtaisesti kyllä lähestyisin asiaa siten, että kysyisin kaveriltani, että josko häntä ylipäätään kiinnostaisi lähteä leffaan, jos saisi leffalipun puoleenhintaan. Eri asia tietty se, jos ollaan molemmat aikomuksessa mennä katsomaan jotain tiettyä leffaa ja minulla sattuisi olemaan siihen ilmaislippu. Se voisi olla ainut tilanne, jossa en ehkä kaverini lipusta mitään maksaisi.

Vierailija
18/23 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mutta maksaisitko kaverisi leffalipun täydellä hinnalla, jos kutsut hänet mukaasi? Todennäköisesti et. Siispä ei ole epäkohteliasta käyttää myöskään ilmaislippua itseesi, rahan korvikehan se on.

Jos lippu on saatu esim. töistä, niin voihan sen vaikka jakaakin. Silloin esittäisin kutsun selvästi - "hei sain ilmaislipun, mennäänkö leffaan ja laitetaan se puoliksi?".

Jos taas joku on henkilökohtaisesti lahjoittanut ilmaislipun juuri minulle, käyttäisin sen itse riippumatta seurasta.

Vierailija
19/23 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Me tarjoillaan kavereiden kanssa kalliita drinkkejä, takseja ja keikkalippuja vuorotellen eikä ketään kiinnosta kyylätä kuitteja jälkikäteen.

Minun kaveripiirissäni taas ei tarjoilla. Kaikki maksavat omansa eikä asiassa ole mitään ongelmaa.

Vierailija
20/23 |
25.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Minun kaveripiirissäni taas ei tarjoilla. Kaikki maksavat omansa eikä asiassa ole mitään ongelmaa.

No kunhan kaikki on samalla viivalla eikä niin että osa tarjoaa ja osa ei. Rasittava laskea jotain kolikoita siksi että menis nyt vaan tasan. Mielummin maksan kaikki sitten itse enkä muille mitään, kuin siirtelisin mobilepaylla muutamia euroja ees taas.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä neljä