Miksi nykyisin suositaan jättikuulokkeita?
https://www.iltalehti.fi/pinnalla/a/6394d069-f016-40b4-96ac-71b7785e8d0c
Tuli mieleen tuosta uutisjutusta. Minusta syynä on mm. se, että ne näyttävät ihmisten mielestä cooleilta sekä se, että ovat korville mukavammat. Pehmustetut kuulokkeet eivät kipeytä korvakäytävää samoin kuin nappikuulokkeet, kun kuunnellaan musiikkia pidempään.
Mitä muut veikkaatte syyksi?
Kommentit (29)
Joku hullu meni kadulla kuulokkeet päässä.
Vierailija kirjoitti:
Mukavuudesta ei ainakaan ole kyse. Isot ja (siitä syystä myös) painavat kuulokkeet ainakin minulle aiheuttaa kivat silmälasien sankojen muotoiset painaumat korvien taakse ja migreenin. Ja malleja/merkkejä olen kokeillu kalliista halpoihin. Ihan sama onko pehmoiset kupit ja sitä ja tätä hienoutta, no go, en pysty käyttämään. Käytänkin nappikuulokkeita, jotka ovat vielä ajalta jolloin niitä nappeja ei työnnetty korvakäytävään. Ei katsokaas tule ne käytävät kipeeksi.
Olisikohan sulla jotain yliherkkyyttä. En muista kun kerran törmänneeni kuulokkeisiin, jotka tuntuivat puristavan.
Vierailija kirjoitti:
Nappikuulokkeet saa työntää kakkoseen kun äänenlaatu niin paska!
No niitä opn aika eritasoisia. Äänenlaatuun sitäpaitsi tottuu nopeasti. Ei sillä muutaman päivän päästä ole enää väliä vaikka olisi oikeasti huonot napit korvissa, jos ne vaan istuvat korviin.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset vetää vaikka veen päähänsä, jos se on muotia. Ihan hölmöä perustella mukavuudella, kun isot kuulokkeet ne vasta painavat ja häiritsevät. Mutta näytän kuulilta ja varakkaalta. Pinnallisuus on päivän sana. Sen takia myydään vaikka pim psaa, että on varaa.
Mikäs sinun alapäässä rahisee?
Täällä on jo lueteltukin itselleni tärkeimmät syyt:
Ne blokkaavat ympäristön ääniä, eli nyt ei enää tarvitse kuunnella pirkon ja irman kuulumisten vaihtoa tai muiden puhelinkeskusteluja julkisissa, vaan voin työmatkat keskittyä lempimusiikkiini.
Ne päässä kukaan ei ala pummimaan röökiä, kerjäämään ym typerää.
Ne pysyvät päässä toisinkin kuin nappikuulokkeet jotka säännöllisesti tipahtivat korvista.
Ne ovat mukavat pitää useamman tunnin.
Muutamista vastauksista hieman huolestuisin.. Ollaanko saatu palstalle tällä kertaa kuuloke-hullu?
Mulla tulee niistä pienistä korviin työnnettävistä korvat ihan järkyttävän kipeäksi. Lisäksi eivät ikinä pysy korvissani esim. juostessa, vaan tipahtelevat. Eivätkä blokkaa muuta melua, joten täytyisi pitää kamalan kovalla.
Minulla on sellaiset isot luurit. Ne ovat kyllä mielestäni tyhmän näköiset. Mutta ovat mukavammat ja käytännöllisemmät, joten käytän niitä. Ja kuuntelen musiikkia lähinnä juostessa, joten silloin on ihan yksi ja sama miltä näytän.
Vierailija kirjoitti:
Parempi musiikinlaatu, ja isoja kuulokkeita saa langattomina halvalla. Langattomista nappikuulokkeista joutuu pulittamaan satasia, yli-korvan pantamallin kuulokkeista muutamia kymppejä.
Ei huono musiikki kuulokkeilla paremmaksi muutu. Äänenlaatu kyllä saattaa parantua.
Olen ajatellut ostavani isommat kuulokkeet, nappikuulokkeiden haitat täällä onkin mainittu.
Ikävä mennä julkisilla, kun musiikki peittyy lapsen huutoon.
Sitten on niitä kuulokkeita, jotka menevät korvakäytävän sisälle, itselläni korvat vuotaisivat verta, kun iho kuivuu niin kovasti.
Veljeni opiskeli vastamelukuulokkeiden avulla. Ei tarvinnut kuunnella edes mitään, blokkasivat perheen äänet.
Ihmiset tuovat taaperoitaan leikkimään jopa yliopiston kirjastoon, eli sielläkään ei voi opiskella enää hiljaisuudessa.