Miksi nykyisin suositaan jättikuulokkeita?
https://www.iltalehti.fi/pinnalla/a/6394d069-f016-40b4-96ac-71b7785e8d0c
Tuli mieleen tuosta uutisjutusta. Minusta syynä on mm. se, että ne näyttävät ihmisten mielestä cooleilta sekä se, että ovat korville mukavammat. Pehmustetut kuulokkeet eivät kipeytä korvakäytävää samoin kuin nappikuulokkeet, kun kuunnellaan musiikkia pidempään.
Mitä muut veikkaatte syyksi?
Kommentit (29)
Pehmustetyt jättikuulokkeet lämmittää korvia ja suojaa tuulelta ja pakkaselta. Kätevä korvike pipolle.
Pienet napit eivät hiljennä ollenkaan ympäristön ääniä, eli musiikkia pitää kuunnella tosi kovaa jos haluaa että se peittää melua ja epätoivottuja ääniä. Isot myös lämmittävät ja ovat huomattavasti mukavammat kuin korviin tungettavat. Akku kestää melkein koko työviikon työmatkat.
Parempi musiikinlaatu, ja isoja kuulokkeita saa langattomina halvalla. Langattomista nappikuulokkeista joutuu pulittamaan satasia, yli-korvan pantamallin kuulokkeista muutamia kymppejä.
Itse en voi käyttää nappikuulokkeita ja toinen vaihtoehto on noi jättikuulokkeet jotka liiskaavat korvani. Onneksi vanhat sporttikuulokkeet on pysyny vielä ehjänä. Niiden löytäminen hyvään hintaan oli aika tutkimusmatka. Jättikuulokkeet ovat nyt muotia, siksi myymälät ovat täynnä niitä.
Asun kaupungissa ja käytän sankakuulokkeita vastameluominaisuuden vuoksi. Lisäksi sankakuulokkeista ihmiset näkevät, että kuuntelen jotain - aiemmin kun käytin nappeja, joku ihminen saattoi kaupungilla puhua mulle, enkä huomannut mitään. Feissarit jättävät rauhaan, kun tepastelee näkyvät kuulokkeet korvilla ohi. :p
Mukavammat. Mä en rakenne Ian vuoksi voi edes käyttää nappikuulokkeita, joten oon ostanut hyvät korvan päälle tulevat kuulokkeet.
Nappikuulokkeiden johto on aina tiellä, napit putoavat jatkuvasti korvista ja ne eivät yhtään eristä ympäristön melua joten musiikkia on kuunneltava täysillä ja tungettava napit mahdollisimman syvälle korviin jos haluaa mitään kuulla. Tällöin nappikuulokkeet voivat vahingoittaa kuuloa ja ovat erittäin epämukavat käyttää. Ite olen tähän mennessä käyttänyt vain nappikuulokkeita, mutta on niin mennyt hermot siihen nappien kanssa säätämiseen ja ympäristön meluun että oon pitkään haaveillut vastamelukuulokkeista. Nyt sitten lopulta löysin juuri ne kuulokkeet mistä olen haaveillut black friday-alennuksesta :)
Eihän nuo kuvan kuulokkeet edes oli isot. Kyllä studiossa on paljon isommat käytössä.
Mielestäni noita isoja kuulokkeita näki paljon enemmän joskus 5 vuotta sitten.
Itseä ei muoti pahemmin kiinnosta. Ollut tuollaiset kuulokkeet pitkään. Parempi äänenlaatu, eristää ulkopuolelta tulevaa melua (mikä on iso plussa kun joutuu julkisilla liikkumaan). Muistan joskus lukeneeni tiedeartikkelin jossa sanottiin että vähemmän haitallisia kuulolle kuin korvan sisään laitettavat nappikuulokkeet. Mukava lisä että lämmittää myös korvia näin viileämillä keleillä.
Yllättäen typerän artikkelin takana iltalehti..
Ihmiset vetää vaikka veen päähänsä, jos se on muotia. Ihan hölmöä perustella mukavuudella, kun isot kuulokkeet ne vasta painavat ja häiritsevät. Mutta näytän kuulilta ja varakkaalta. Pinnallisuus on päivän sana. Sen takia myydään vaikka pim psaa, että on varaa.
Onhan siinä se hyöty, että ei tule kukaan vahingossa lässyttämään ja saa olla rauhassa.
Mukavuudesta ei ainakaan ole kyse. Isot ja (siitä syystä myös) painavat kuulokkeet ainakin minulle aiheuttaa kivat silmälasien sankojen muotoiset painaumat korvien taakse ja migreenin. Ja malleja/merkkejä olen kokeillu kalliista halpoihin. Ihan sama onko pehmoiset kupit ja sitä ja tätä hienoutta, no go, en pysty käyttämään. Käytänkin nappikuulokkeita, jotka ovat vielä ajalta jolloin niitä nappeja ei työnnetty korvakäytävään. Ei katsokaas tule ne käytävät kipeeksi.
Nappikuulokkeet saa työntää kakkoseen kun äänenlaatu niin paska!
Isoissa kuulokkeissa on yleensä hyvä äänenlaatu.
Tosin tämä äänenlaatu menetetään koska puhelimeen liitettynä 300 euron kuulokeet kuulostavat samalta kuin 50 euron kuulokkeet johtuen puhelimen heikosta äänentoisto ominaisuuksista.
Vierailija kirjoitti:
Muotia kuten paljaat nilkat.
Mutta eikös nilkkojen pitäisi silloin olla turvoksissa?
Syynä on muoti. Isot, näyttävät, kivan väriset kuulokkeet on asuste. Itse tykkään konjakinsävyisistä vintage-henkisistä kuulokkeista. En vaan ole vielä raaskinut ostaa sellaisia.
Johdottomuus on plussaa, mutta jatkuva lataaminen ja akun kestosta huolehtiminen (esim. pitkillä matkoilla) syö hyötyjä.