Miten oppia nukkumaan miehen vieressä?
Vuosien sinkkuelämän jälkeen ilmeni erikoinen ongelma uudessa parisuhteessa, en osaa enää nukkua toisen vieressä! Nukahtaminen on vaikeaa ja uni kevyttä ja katkonaista "koiran unta". Onko kellään kokemusta vastaavasta tai ideoita miten tottua lähellä nukkumiseen, kun kuitenkin ajatustasolla olisi aivan ihanaa nukahtaa ja herätä yhdessä?
Kommentit (9)
En minä viitsinyt kauan yrittää opetella. Nukun omassa huoneessa.
Mieti ensin syitä tähän. Mullakin on ollut vaikeuksia aiemmin ko.asiassa. Mulla oli esim seuraavat:
-mies kosketteli yöllä. Herään välittömästi jos joku koskettelee. Nyt hän korkeintaan ottaa joskus lusikkahalaukseen, ja se on ok.
-Mies halusi nukahtaa sylikkäin.Tarvitsen oman tilan yhteisessäkin sängyssä. Kun mies käänsi selkänsä minulle alettuamme nukkumaan, johan tuli uni:D
- Mies kuorsaa ajoittain, silikoniset korvatulpat ovat auttaeet
Itse myös nukun parhaiten yksin, omassa sängyssä. Herkkäunisena havahdun pienimpäänkin äännähdykseen ja kääntyilyyn, sen jälkeen on vaikea saada uudestaan unen päästä kiinni. Meillä on eri makuuhuoneet. Tämä on toimiva ratkaisu.
- N53 naimisissa yli 20v.
Olisi mahtava kumppani sellainen, jonka kanssa ei nukkuessa tarvitsisi harrastaa mitään kopelointeja. Ostaa vaikka senverran ison sängyn, että on vähän tilaa unissaankin pyöriskellä häiritsemättä toista.
Ei siihen totu ikinä. Oma mieheni on levoton nukkuja, joka pyörii ja kääntyilee unissaan. Yleensä rullaa ihan kiinni ja heittää kättä ja jalkaa mun yli. Jos olisi tilaa haluaisin kyllä oman huoneen ja sängyn. Jonkun verran apua oli sellaisesta Lidlistä ostetusta pitkästä vartalotyynystä, joka laitetaan yöksi meidän väliin.
Mies patjalle siihen sängyn viereen.
Isompi sänky voi olla ratkaisu. Kun dänkynon vaikka 2m leveä niin on ihan erilaista kun tilaa on kummallakin 20cm enemmän
Jätä se sika! Eipä tuota muuten voi ratkaista.