Millainen ihminen änkeää keikalla moshpitin reunalle ja kitisee, kun tulee vahingossa tönityksi?
Lievästi sanottuna alkoi ärsyttämään, kun joku max. 160cm nainen pitin reunalla alkoi valittamaan mulle, kun vahingossa osuin häneen. Jos ei kestä keikalla minkäänlaista kontaktia keikalla, niin miksi ei katso kauempaa?
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Olen monesti ollut punkbändien keikalla eturivissä ja aika rankkaa on ollut, juuri pienelle hoikalle naiselle. Huomasin että Kathleen Hanna on puhunut samasta ongelmasta☺. Hänen bändinsä (Bikini Kill??) järjesti keikkoja joissa naiset olivat edessä ja miehet takana.
Valtava enemmistö kaikkea harcorea "fanittavista" on äijiä, oli sitten kyseessä vaikka nyt metalli tai punk rock. Pitäisikö sinusta skenen koko kulttuurin muuttua, jotta sinua ei ahdistaisi ?
Ehkä kannattaisi alkaa viettää aikaa vain sellaisen musiikin parissa jossa ei ole keikalla niitä kauheita moshpittejä kyynärpäineen ja 100 kiloisiä äijiä hyppimästä lavalta niskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen monesti ollut punkbändien keikalla eturivissä ja aika rankkaa on ollut, juuri pienelle hoikalle naiselle. Huomasin että Kathleen Hanna on puhunut samasta ongelmasta☺. Hänen bändinsä (Bikini Kill??) järjesti keikkoja joissa naiset olivat edessä ja miehet takana.
Valtava enemmistö kaikkea harcorea "fanittavista" on äijiä, oli sitten kyseessä vaikka nyt metalli tai punk rock. Pitäisikö sinusta skenen koko kulttuurin muuttua, jotta sinua ei ahdistaisi ?
Ehkä kannattaisi alkaa viettää aikaa vain sellaisen musiikin parissa jossa ei ole keikalla niitä kauheita moshpittejä kyynärpäineen ja 100 kiloisiä äijiä hyppimästä lavalta niskaan.
Olen pienikokoinen nainen ja käynyt hevikeikoilla n. 20 vuotta, nyt olen nelikymppinen. Yhtään enempää käynyt kyllä tietää, että pitti on aina keskellä edessä. Jos siihen menee, ottaa riskin mukaan joutumisesta.
En ihan ymmärrä, miksi tästä tehdään niin suuri ongelma. Olen itse lyhytkin, ja koko elämäni olisi yhtä vääryyttä jos alkaisi miettiä, mikä kaikki on vaikeampaa. En näe monessakaan live-tapahtumassa kovin hyvin, oli pittiä tai ei. Vanhemmissa leffateattereissa jonkun hujopin pää on yleensä aina edessä (ja minun näkökulmastani hujoppiin riittää joku 175 cm :,D).
Hevikeikoilla ja -festareilla ollaan tosi ystävällisiä muita kohtaan. Pitissä tosiaan nostetaan kaatuneet ylös eikä tarkoitus ole satuttaminen.
En edes haluaisi nähdä maailmaa, jota täällä valtaosa tuntuu vaativan. Seuraavaksi varmaan pehmustettu keikkatila, että ei tule pipiä.
Anteeksi mutta jotenkin naurattaa kun aikuset ihmiset juoksee rinkiä, mikä idea tossakin on? En vaan ymmärrä, kertokaa mulle :D
Kunnon keikoilla bändi heittää paskaa yleisön päälle ja yleisö huutaa lisää. Pitissä törmäilevät humalaiset ovat oma surullinen lukunsa.
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi mutta jotenkin naurattaa kun aikuset ihmiset juoksee rinkiä, mikä idea tossakin on? En vaan ymmärrä, kertokaa mulle :D
Ne on niitä keskimääräistä älykkäämpiä.. jos pitkätukilta kysytään.
Vierailija kirjoitti:
Tarviiko hauskanpidossa aina olla ideaa? :D miten itse pidät hauskaa? Voidaan nauraa sillekin yhdessä!
Vierailija kirjoitti:
Sitä kutsutaan elämän elämiseksi, jos se tuntuu ahdistavalta, niin ainahan voi olla osallistumatta.
Sinänsä oma lukunsa on koko nykymaailman musiikin / kulttuurin meininki, jossa joudutaan kaivamaan 39-vuotias ruotsalainen perheenäiti demonstroimaan nuorille naisille miten homma hoidetaan:
Maailma on nykyisin sellainen, että esim. yksikään näistä nenästä laulavista, "rohkeista ja tiedostavista" suomalaisista nuorista naisartisteista ei omaa kanttia edes tuon videon kaltaiseen live-esiintymiseen.
Siinähän voi vielä pikkuhousutkin vilahtaa ja joku kouria ties mistä.
Parasta vain pysytellä autotune kaverina studiossa piilossa ja antaa sosiaalisessa mediassa itkuisia lausuntoja hirveästä heteronormatiivisesta alistavasta katseesta keikkayleisön äijien silmissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen pienikokoinen nainen ja käynyt hevikeikoilla n. 20 vuotta, nyt olen nelikymppinen. Yhtään enempää käynyt kyllä tietää, että pitti on aina keskellä edessä. Jos siihen menee, ottaa riskin mukaan joutumisesta.
En ihan ymmärrä, miksi tästä tehdään niin suuri ongelma. Olen itse lyhytkin, ja koko elämäni olisi yhtä vääryyttä jos alkaisi miettiä, mikä kaikki on vaikeampaa. En näe monessakaan live-tapahtumassa kovin hyvin, oli pittiä tai ei. Vanhemmissa leffateattereissa jonkun hujopin pää on yleensä aina edessä (ja minun näkökulmastani hujoppiin riittää joku 175 cm :,D).
Hevikeikoilla ja -festareilla ollaan tosi ystävällisiä muita kohtaan. Pitissä tosiaan nostetaan kaatuneet ylös eikä tarkoitus ole satuttaminen.
En edes haluaisi nähdä maailmaa, jota täällä valtaosa tuntuu vaativan. Seuraavaksi varmaan pehmustettu keikkatila, että ei tule pipiä.
Näin on. Patsastelijoiden ei ole mitään järkeä ängetä eteen/pitiin, sellainen apatia hyydyttää vaan bändinkin. Vielä 90-luvulla jokainen tajusi tämänkin asian ihan automaattisesti.