Tarttuuko rusketus ikkunan läpi?
Kommentit (21)
ainakin jonkun vanhemman. Kaveri ajelee paljon autoa mutta ei vedon vuoksi voi pitää ikkunaa auki ja siitä huolimatta sivuikkunanpuoleinen käsivarsi on kesäisin papu vaikka muualta ei ole.
Miksi mun käsivarret sitten ruskettuu autoa ajaessa ? Ei voinut tarttua muulloin, koska tuona kesänä en ehtinyt valoisan aikaan juuri muuta kuin autoa ajaa. Ja ikkunat oli kiinni.
Vierailija:
ainakin jonkun vanhemman. Kaveri ajelee paljon autoa mutta ei vedon vuoksi voi pitää ikkunaa auki ja siitä huolimatta sivuikkunanpuoleinen käsivarsi on kesäisin papu vaikka muualta ei ole.
Vierailija:
*Nauraa kippurassa*
Vaan ajelepa autolla tuntitolkulla auringonpaisteessa ja tule sitten nauramaan...
Vierailija:
Uskokaa nyt, että....
Istun aurinkoisessa maisemakonttorissa paahteisempaan aikaan ja niin olen kuin kalkkilaivan kapteeni. Autonlasi on eri asia.
Vierailija:
Vierailija:Uskokaa nyt, että....
Istun aurinkoisessa maisemakonttorissa paahteisempaan aikaan ja niin olen kuin kalkkilaivan kapteeni. Autonlasi on eri asia.
Joo, ne eivät tule samassa kulmassa kuin ulkon ollessa luonnollisestikaan ja rusketus on " hitaampaa" , mutta todellakin aivan idioottimaista väittää, että tavallinen ikkunalasi suojaisi UV- säteiltä... ja UV säteet on nimenomaan se mikä rusketuksen aiheuttaa!!
ootkos muuten miettinyt miksi aurinkolaseissa on UV- suoja...??
Voiko auton ikkunan tai muun lasin läpi ruskettua?
Ikkunan ja auton lasit vaimentavat UV-säteilyä hyvin tehokkasti. Mutta lasin läpi pääsee kuitenkin jonkin verran UVA-säteilyä. Määrä on niin vähäinen, ettei sillä ole mitään vaikutusta suurimmalle osalle ihmisistä. Kuitenkin joillain henkilöillä on sellainen ihotyyppi, joka ruskettuu hyvin helposti pienestäkin määrästä UV-säteilyä. Nämä henkilöt voivat joissain tilanteissa ruskettua myös lasin läpi. Tämä on kuitenkin hyvin harvinaista, suurin osa ihmisistä ei pala eikä rusketu lasin läpi tulevasta auringon valosta.
« Takaisin edelliselle sivulle
(rusektun helposti ja minulla on aika tumma iho suomalaiseksi, en koskaan pala).
Isäni on rekkamies ja käsivarret ovat aina niiiiiin ruskettuneet. Hauskaa kun kesällä sit shortsit jalassa ja jalat ihan vitivalkoiset..
meidän lasitetun partsin lasit on useimmiten kiinni, ja olen silti ruskettunut ihan kivasti :)
Vierailija:
ootkos muuten miettinyt miksi aurinkolaseissa on UV- suoja...??
Ja mitäs toi aurinkolasijuttu tähän liittyy?
Vierailija:
(rusektun helposti ja minulla on aika tumma iho suomalaiseksi, en koskaan pala).
Vierailija:
Vierailija:
ootkos muuten miettinyt miksi aurinkolaseissa on UV- suoja...??Ja mitäs toi aurinkolasijuttu tähän liittyy?
Jos muovi/ lasi estäisi säteet, niin ei kai niihin erillisiä UV- suojia laitettaisi...??!
Meidän karvattomat koirat ainakin ruskettuu ikkunan läpi niin miksei ihmisetkin voisi ruskettua.
Vierailija: