Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Älykäs vai onnellinen lapsi?

Vierailija
23.11.2018 |

Jos voisit valita, olisivatko lapsesi älykkäitä vai onnellisia? (Kyllä, vain nämä kaksi vaihtoehtoa.) Mikäli haluat, lisää vastaus ammattisi kera kommenttiosioon. Ai miksi?

Eräänä iltana keskusteltiin tästä aiheesta lasten isän kanssa ja päädyimme molemmat älykkyyteen - niin vaikea, kuin valinta onkin. Olemme molemmat loogiseen ajatteluun taipuvaisia ihmisiä. Ammattimme ovat koodari ja lähihoitaja. Eli ihan vaan mutkat suoriksi ajateltuna, tunneihmiset todennäköisesti valitsevanät onnellisuuden ja loogiset älykkyyden -> kiinnostaa se ammattikin siinä sivussa.

Ajatusketjun perusteltu kritikointi tervetullutta!

Älykäs vai onnellinen lapsi?

Vaihtoehdot

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun on vaikea käsittää miksi kukaan valitsisi _loogisesti_ älykkyyden. Tai ehkä riippuu siitä, mitä pitää elämän tarkoituksena. Jos elämän tarkoitus on esim. tehdä mahdollisimman älykkäitä yksilöitä ihmisrotua jatkamaan, niin sitten ehkä tuon tajuan.

Olen psykologi, töissä opiskelijaterveydenhuollossa. Aiemmin olen työskennellyt myös kehitysvammaisten parissa. Tällä kokemuksella on helppo valita, että toivoisin lasteni olevan ennemminkin onnellisia kuin älykkäitä. Älykkäiden, mutta ei-onnelisten elämä on niin hirveää, että sitä en lapsilleni toivoisi. Vastaavasti olen nähnyt onnellisia kehitysvammaisia, joiden elämä vaikuttaa oikein hyvältä.

Vierailija
2/2 |
24.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitsin onnellisuuden - lähihoitaja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yksi