Nahkaiset kävelykengät tytöille?
Hei,
Olen etsinyt Oulusta (myös Haukipudas, Kempele ja Oulunsalo) 4-v. tytöille nahkaisia kävelykenkiä kokoa 27-28, mutta ei näytä löytyvän. Yhden kenkäkaupan myyjä totesi ettei kysyntää ole ja sen takia ei ole tarjollakaan. Onko tosiaan niin ettei tämän ikäisille käytetä muuta kuin lenkkareita ja sandaaleja? Itse haluaisin ehdottomasti ostaa nahkaiset kävelykengät. Olen todella pettynyt Oulun alueen tarjontaan.
Olen menossa Hesaan työmatkalle parin viikon päästä ja ajattelin jatkaa etsimistä sieltä. Mistä kannattaa käydä katsomassa?
Kavatilla näytti olevan netissä tarjolla etsimääni kokoa. Löytyykö Kavatia Helsingistä ?
- kohta epätoivoinen
Kommentit (6)
Juuri viime viikolla luin täältä keskustelusta ettei tule edes postikuluja. Laita hakuun kavat niin näet keskutelun jossa tilanneiden kokemuksia.
Et joudu käyttämään Helsingissä aikaa epätoivoiseen kauppojen kiertelyyn....
Kavatin kenkiä Helsingissä myy ainakin Stockmann ja Halonen. Koko Kavatin mallistoa tuskin on kummassakaan paikassa mutta tosiaan jos oikean koon ja mallin tiedät, on tuo nettikauppa varmaan hyvä vaihtoehto.
Mutta jos Helsingin keskustassa olet käymässä, suosittelen lämpimästi Pompii -liikettä, se on Scandic Simon kenttä hotellin ' alakerrassa' aivan Kampin keskuksen vieressä. Siellä on hyviä lastenkenkiä ja erittäin asiantunteva ja mielyttävä palvelu. Itse löysin esim. 30 numeroiset nahkaiset pojan sandaalit, joissa on kunnollinen kantakappi. Pompii ei myy Kavatia vaan esim. Naturinoa ja Primigia.
Ostin 3-vuotiaalle tytölle Kavatin kengät Helsingin Itäkeskuksen Haloselta. Hinta oli 59 euroa. Ao. kenkiä löytyy Helsingin keskustan Stockmannilta ja Itäkeskuksen Stockmannilta. Kavatin tyttöjen malleja oli vain muutama kummassakin liikkeessä. Stockalta löytyy kyllä muutaman muunkin merkkistä nahkakenkää (esim. Ecco). Kävin myös Pompiissa, mutta en hennonut uhrata heidän kenkiinsä, koska etsin ihan jokapäiväiseen käyttöön tarkoitettuja nahkakenkiä. Ao. kenkien hinnat ovat noin 70 tienoilla (alle ja yli). Keskustan Bambamissa oli vain yksi sopiva malli (merkki: Naturino ja hinta 81 euroa). Jos Kavatin oma nettikauppa ei ota toimituskuluja, niin melkeinpä tulee halvemmaksi tilata sieltä, ja valikoimaakin on enemmän. Helsingissä on todella surkeasti saatavilla lasten nahkakenkiä (parhaat ovat Stockman, Halonen ja Pompii). Sokoksella ei ollut yhtään kunnon kävelykenkämallia pienelle tytölle. Keväällä kävin Mikkelissä Carlsonilla, ja siellä olivat edellisen vuoden Kavat puoleen hintaan ja valikoima oli ihan toista kuin muualla. Sain sieltä pojalle kengät, mutta tytölle piti hankkia muualta. Jatkossa käynkin myös Mikkelin kenkäkaupat läpi.
Siis täältä Oulusta? Ostin vielä viime viikolla tytölle Kavat kokoa 26, ja mielestäni muita kokoja vielä jäi. Stockmanille ei ole tänne Ouluun tullut isojen Kavateja tänä vuonna, lieneekö Helsingissä sitten? Täällä luulisi Ottobressa olevan nahkakenkiä, vai eikö sielläkään?
Kenkien ei tarvitse välttämättä olla Kavatin, mutta pitää harkita tuota netistä tilaamista.
Pitää käydä Helsingissä katsomassa nuo Pompii ja BamBami vaikka löytäisinkin kengät ennen reissua :)
Ottobressa en muistanutkaan käydä, kun se on niin syrjässä. Pitää vielä viikonloppuna käydä katsomassa olisiko siellä. Kempeleen Nickyssä&Nellyssä ei ollut. Pitänee käydä vielä keskustassa katsomassa.
Itse olen ostanut tytölle kaikki ns. " kunnon" kengät Halosen lastenosastolta. Valikoimat on hyvät (sikäli kuin eivät ole jo loppuneet) ja löytyy siis tosiaan kunnollisia nahkaisia kävelykenkiä. Hyviä, tukevia sandaaleja myös!