Lempiruokasi raskaana ollessa?
Listatkaapa herkuimmat toiveenne - joko ravintola-annoksista tai kotiruoasta, mitä siis mieluiten söisitte jos eteen tuotaisiin?
Kommentit (32)
meni hirveästi sitrushedelmiä. Suolaiset jutut maistui makeita paremmin, makea itseasiassa ällötti koko raskauden ajan. Karkkia ei menny juuri yhtään missään muodossa.
Tässä toisessa raskaudessa sitrukset on alkanut maistua nyt viimeisellä kolmanneksella samaan malliin, myös tuoremehut on namia. Varsinainen hittituote tällä hetkellä on kuitenkin tummat, siemenettömät viinirypäleet! Voisin syödä niitä rajattomasti, on pakko vähän rajoittaa. Suolaiset vaihtoehdot taaskin makeita mieluisempia.
Neeuska rv 27+3
Kaalikeitto!!!
Ja sitrushedelmät, ja tuoret vihannekset, varsinkin kurkku, retiisi ja kevätsipuli!
Söisin jäätelöä koko ajan, varsinkin nyt kun on alkanut lämpöset kelit. Myös appelsiini ja kaurapuuro tekee kauppansa.
Johku rv. 35+3
Siis oikeesti tekee mieli aina vähän kaikkea, mutta sitten kun saa sen nenän eteen tai pistää suuhun ekan palan niin sit ei tee enää mieli niinkään.. tai viimestään puolessa välin alkaa etomaan :P.
pizzaa tekis mieli ja hampurilaista.. jotain suolasta...
porkkanaraaste on kans hyvää, varsinkin jos se on pakastettua.
lakujaki tekis mieli ::).
Mä oon niin rakastunu tortilloihin! :) ne on niin hyviä :P varsinkin kun on tuoretta tomaattia, salaattia ja kurkkua välissä ja jauhelihasta tehtynä! :P NAM! :P
sitten juolahtikin mieleen, että täällä kans kummasti on mennyt niitä lihapiirakoita, joita en muista kyllä syöneeni moneen vuoteen aiemmin. Sitten Iguanan lihaburrito on aivan namia ja aamuisin on saatava paahtoleipää juuston ja tomaatin kera. Viinirypäleitä menee aiempaa enemmän. Eli olihan noita sitten kuitenkin.
Ihme juttu, mutta sama kuin muutamilla muillakin, mutta kamalasti tehnyt mieli kaikkia makkararuokia..! makkaraa kastikkeessa, keitossa.. grillin makkaraperunat, aijai!! Myös säilykelihapullakastiketta tekee mieli (viimeksi syönyt joskus lapsena jollain leirillä retkikeittimellä lämmitettynä;)
Myös tomaatit ja hedelmät maistuvat :) Riisipuuroakin voisin syödä vaikka joka aamu..
Niitä voisi syödä aika monta päivässä... =) Töissä työkaverit irvistelee kahvitunnilla
Ainoa ruoka, johon olen huomannut entistä enemmän vetoa, on jogurtti ja nyt kevään tultua myös jäätelö.
Sekä vielä salaattia ja jäätelöä! Njam!!!
himo on tullut tuoreeseen ruisleipään, jonka päällä kirnuvoita, tomaattia, hippu suolaa ja pippuria sekä balsamiviinietikkaa. Nam!
Ensinnäkin kaikki suolainen, hapan ja karvas maistuu todella hyvältä. Makean hammastani kutittaa normaalisti kovastikin, mutta ei nyt alkupuolella raskautta. Vähän olen syönyt karkkeja ja muuta makeaa, mutta aiempaa paljon vähemmän.
Tässä minun listani:
- punajuuri-piparjuuri-salaatti
- meetwursti
- satsumat
- maustamaton jogurtti ja mysli
- ruisleipä
- kreikkalainen salaatti (paljon fetaa ja oliiveja)
- ihan tavallinen lämmin ruoka (hampurilaiset inhottavat, samaten tällä hetkellä kanaruoat)
- peruna maistuu myös muodossa, jos toisessa
Tuntuu itse asiassa siltä, että jatkuvasti on nälkä. Luulisi sen ja jatkuvan syömisen jo vaikuttavan painooni, mutta se on ihan sama kuin ennen raskautta. Ehkä se makeiden jättäminen on vaikuttanut... Tänäänkin piti aamulla oikein tarkistaa kaksi kertaa, näyttääkö vaaka tosiaan samoja lukuja kuin viime viikolla.
Iituli1970 rv 9+6
...viime viikolla aavistelin olevani raskaana päivää ennen plussatestiä, kun kuola valuen ajoin neljän ruuhkaa uhmaten keskelle Oulua hakemaan SubWayn tonnikalapatongin (kaikilla höysteillä, varsinkin oliivit, jalapenot, punasipuli ja viinietikkaa, nam!!) sekä Stockmannin latte!
Taidan hakea saman satsin tänään....
Sinda rv 4+2
oon syönyt niitä enemmän kuin koskaan. Ihanaa että kerrankin on mielitekoja johonkin terveelliseen, aikaisemmissa raskauksissa kun olen mässäillyt Tuplia, hampurilaisia ja jäätelöä...
Mulla tomaatit on oikeen intohimo. Myöskin grillimakkara omassa grillissä grillattuna on hyvää.Nyt on muutaman viikon aikana tullut kauhee himo varras maissiin(grillattuna).Nam nam!!!!!
Kultanauha 33+2
siis se kammottava eines punajuuri-piparjuurisalaatti..söin viime viikolla sellaisen purkin yhdeltä seisomalta ! sitten on myös tullut joku käsittämätön mieliteko sellaisiin aika kauheisiin pizza hut-pizzapaloihin- varsinkin se super supreme.--onneksi olen saanut itseni pidettyä kurissa enkä ole mennyt ostelemaan vielä niitä.
se mikä ilhaduttaa on intohimo tomaattiin ! ja fetasalaattiin, syön sitä varmaan joka toinen päivä.
ja kolmas uusi himonkohde on juuri kova erittäin hapan ruisleipä ! siis sellaiset väinämöisen palttoonapit tms. ja hapankorputkin maistuvat..ja suolakurkut.
jostain syystä kanaruoat eivät maistu kovin paljoa, eikä kalakaan kyllä, valitettavasti.
peruna kaikissa muodoissa on ihanaa.
ja viikkoja kohta 7---
Ja kokonaan itsetehtyihin hampurilaisiin, siis sämpylöitä myöten omatekoisiin. Kaupan valmishamppareista tai hampurilaispaikkojen herkuista en onnekseni tykkää. Vois paino nousta liikaa jos joka päivä mäkkärissä vierailisin..
Yhden pitsapaikan kebab-pitsaa tekee myös hurjasti mieli. Mutta onneksi tuohon pitsapaikkaan on matkaa parisataa kilsaa :) Mitkään muut tai muiden pitsat ei himota. Hyvä niin, kai :)
Mutta mitään muuta ruokaa ei ole tehnyt pariin kuukauteen miele, enkä meinaa myöskään saada syötyä muuta.
Hinpu 18+4
Huvittavaa tunnustaa, mutta jo monta kuukautta olen himoinnut makkararuokia :) Kun ruokalassa on tarjolla esim. makkarakastiketta (siis sitä aivan tavallista ruskeaa kastiketta) perunoiden kanssa, on se todellinen onnen päivä :D
Toinen herkku on tavallinen kalakeitto. Voi tietysti olla, että se on meidän työpaikkaruokalassa erityisen hyvää, ja siksi maistuu.
En minä näitä ruokia inhoa muutenkaan, mutta koko raskauden ajan ne ovat kuitenkin olleet omituisen mieluisia :)
Mii- (rv 28)
Esikoista odottaessa söin jossain vaiheessa eineslihapiirakoita kahdella nakilla... Muuten en niihin koske, sisältävät mm. sian sydäntä - yöks. Nyt tekee mieli tomaatteja ja hedelmiä, sekä hapankorppuja ja ruisleipää. Saa nähdä, mitä loppua kohti alkaa tehdä mieli.