Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

JOULUntähtöset!! KESKIVIIKKOA!

10.05.2006 |

Pakko aloittaa pino.. Jännittää hirveästi, mulla on kohta eka neuvola aika.

Mietin, että pyydänkö kuuntelee sydänääniä?

Taitaa olla aika mahdotonta kuitenkaan niitä vielä kuulla? ..tuskin.

-mm- 8+0

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen neuvolareissu minullakin edessä, nyt tämän viikon perjantaina. Hieman jänskättää kyllä, mutta odotan tuota perjantaita kuitenkin malttamattomana ;)

Vierailija
2/13 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en enää odota neuvola käynneiltä mitään ihmeitä, sen verran otti päähän toi eka neuvola.

Eilen olin sitten terveyskeskuksessa lääkärin ultraamana ja kyllä sieltä pieni ihmisen alku löytyi ja syke näkyi selvästi. Viikkoja saatiin vaan 8+4 ja nyt on laskennallisesti kuitenkin menossa jo 9+6 mutta kuten se lääkärikin sanoi että toi ulrta voi heittää +/-6 päivää. Tänään saa varata ajan sitten np-ultraan ja sielä varmaan saadaan sitten tarkempi LA määriteltyä.

Eilen sitten alkoi taas iltapahoinvointi rajuna että sai käydä pöntölle puhelemassa pariinkin kertaan. Mä olen ihan 100% varma että tämä todella paha olo saa alkunsa tästä että nukkuu huonosti ja sitten aamulla pitää herätä jo puoli kuusi ja jaksaa olla koko päivä töissä ja kotona illalla saakin sitten vaan vatvoa huonoa oloonsa. Viikonloppuisin tätä ongelmaa ei kerran ole ollut, silloin saakin nukkua aamulla rauhassa ja vaikka vielä päiväunet ja olla ihan rauhassa koko päivän. Vielä pitäisi jaksaa joku 4 viikkoa, jospa se sitten alkaa häviämään tämä paha olo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukka75: kiva, kun tuli hyviä uutisia ultrasta.

Minulla oli eilen ensimmäinen neuvola. Oma terveydenhoitaja oli poissa (en kuitenkaan tunne sitä vielä, uusi täti mulle), sijaisen kanssa juteltiin. Mukava ihminen oli... suostui kuuntelemaan sydänääniä! :) Neuvolan laskuri antoi mulle erilaisen LA:n, kun tämän sivuston laskuri. Neuvolan mukaan 10.12, näiden sivujen mukaan 11.12... Minä tykkään kuitenkin tuosta 10.12 enemmän, koska se tarkoittaa, että vaikka vain yhden päivän verran, mutta kuitenkin pidemmällä ollaan! :D

Eli mulla oli eilen 9+2 ja kuului ihan selvästi sydänäänet tavallisella neuvolan dopplerilla! :) Kyllä siinä oli aluksi vähän etsimistä, mutta kun oikea kohta ja asento löytyi, niin tosi selvästi kuului tiheä 170/min pulssi. Koko loppupäivän hymyilin, kuin aurinko :)

Se kyllä tekee tästä raskaudesta paljon todellisemman tuntuisen. Minä kun en ole käynyt alkuraskauden ultrassa... tämä oli siis ensimmäinen oikea todista, jos ei positiivista raskaustestiä lasketa.

Mutta virtsasta löytyi punasoluja, mistä olen hieman huolestunut, vaikka terveydenhoitaja kovasti yritti rauhoitella, on kuulemma hyvin tavallista alkudasraudessa... kokemuksia?

Mukavaa päivää kaikille, kertokaa sitten neuvolauutisia.

Lilia rv 9+3

Vierailija
4/13 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä semmoinen juttu...

Keskusteltin neuvolassa lääkärin tutkimuksista ja ultratutkimuksista. Meidän kunta on nyt hyväksynyt (!) np-ultran, mutta se otetaan käyttöön vasta syksyllä...

Terveydenhoitaja kertoi, että monihan käy sitten yksiyisellä. Minä en ollut ihan varma, menenkö vai enkö...

Kuulemma on lääkäri tekee sisätutkimuksen samalla, niin ei tarvi sitten neuvolassa ensimmäisessä lääkärissä käydä. Kannattaisko mennä yksityiselle? Ei niin ultran takia... mulla on yksi paikka mielessä, siellä on todella hyvä lääkäri, kuitenkin pitkän kokemuksen omaava gynekologi. Neuvoloissa kun on usein tavallisia terveyskeskuksen lääkäreitä.

Ajattelin kysäistä teiltä, että kuinka moni menee lääkäritutkimukseen yksityiselle? Mulla on nyt viikon verran aikaa harkita, sitten pitää ilmoittaa neuvolaan, minne ajon mennä.

En tiedä, kannattaako mun mennä np-ultraan (tai muihin kromosomitutkimuksiin). Ainahan on se mahdollisuus, että vauvalla ei olekaan kaikki kunnossa, ja silloin joutuu tekemään päätöksiä. Kromosomitutkimuksiin on turha mennä, jos ei tulos vaikuta loppupäätökseen kuitenkaan... vai mitä sanotte?

Lilia rv 9+3

Vierailija
5/13 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä on nyt neljäs raskaus menossa, enkä meinaa käydä ku niissä pakollisissa ultrissa. Kolmen ensimmäisen raskauden aikana en myöskään käynyt kuin pakolliset ultrat. En ole nähnyt tarpeelliseksi noita muita tutkimuksia ja hyvin on kaikki menny. Jokainenhan tietenki itse päättää käykö kaikki mahdolliset tutkimukset, ku kuitenkin niihin mahdollisuus on.

Päivän jatkoja kaikille!

Vierailija
6/13 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hoitovapaalla/käyn osa-aikatöissä, enkä raaski maksaa yksityisen lääkärimaksuja. Pääsen neuvolan kautta vain yhteen ultraan, mutta oman sairauteni takia olen keskussairaalassa seurannassa ja siellä ultrattiin ainakin viimeksi joka käynnillä, joten kyllä niitä ultria ehtii raskauden aikana tulemaan. Tosin, ei heti tässä alussa kun sinne mahaan haluaisi kurkata kaikista kiivaimmin.. ei auta muu kuin odottaa sitä np-ultraa!

Onko kellään muulla toisen/kolmannen/useamman odottajalla maha pompsahtanut jo vähän esiin?? Nyt alan ymmärtää, kun " kaikki puhuvat" et maha tulee esiin jo varhaisessa vaiheessa, kun edellisestä raskaudesta ei ole kauaa. Mietin tässä vain, miten tätä mahaa peittelisi näillä t-paitakeleillä? En haluaisi tätä vielä kaikelle kansalle julkistaa tässä vaiheessa. Topppatakin alle tän saisi vielä hyvin piiloon, mut entäs nyt?!

Vierailija
7/13 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olitkos sä menossa kans LKS:n? muistanko oikein =)

Itse myös sinne menossa. laskettu aika 14.12. onko teillä ennestään lapsia?

Päivi 8+6

Vierailija
8/13 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollu nuo ilmat niin ihanat että olen ollut ulkona aika kun on vaan ollut vapaa aikaa ja siis on jäänyt palstailut vähemmälle. No jokatapauksessa: huomenna olis ultra! IIIK. Viikkoja on laskurin mukaan kasassa jo yli 8 mutta haluan varmistuksen että missä mennään, jos siis mennään. Voi, toivottavasti siellä massussa on joku elävä... Jännittää aika kovasti.

Kotkassa ei kunta tarjoa kuin rakenneultran. Jos siis haluaa np- ultraan tai johonkin muuhun niin ihan yksityiselle vaan. Ekassa raskaudessa en käynytkään kuin ainoastaan juuri tuossa rakenneultrassa mutta nyt olen sen verran kärsimättömämpi etten jaksa odottaa viikoille 18-20 ennen kuin näen ensimmäistä kertaa että siellä joku on. Mulla on oireet kadonneet nimittäin kokonaan, ei kuvota, väsytä, nälätä.. ei mitään. Kummallista.

Lueskelin tuossa edellisten päivien pinoja. Nyt en muista nimimerkkiä mutta voimia sinulle jolle kävi huonosti. Voi kun surullista että vauva ja syke näkyy mutta sitten alkaa vuoto ja vie kaiken mukanaan. Snif.

Pitäkää peukkuja. Tulen huomenna heti kertomaan ultra kuulumisia, on ne sitten hyviä tai huonoja.

Senna

Vierailija
9/13 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olen menossa huomenna yksityiselle ultraan.. Kovasti jännittää jo. :)

Paha olo kyllä vaivaa edelleen, tuntuu pahenevan ja alkavan jo aiemmin päivällä. Syömällä ja juomalla riittävästi jotenkin pärjää, en muutenkaan ole helposti oksentavaa tyyppiä. Tuntuu, että pahempi olo nyt on ollut mitä esikoisesta ja pelko, että joutuu pian oksentelemaan.

Päivät menee nopeasti esikoisen kanssa touhutessa.

Rv 8+3

Vierailija
10/13 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiva että löytyy kohtalotoveri. Jännittäkö sua huominen? Mulla on ultra jo ihan aamusta mutta pääsen kertomaan kuulumisia vasta joskus sitten työpäivän päätyttyä. Ai sulla on enemmän nyt pahoinvointia kuin edellisellä kerralla, jännä juttu kyllä miten menee eri ihmisillä täysin päinvastoin kun mulla tosiaan ei ole esokoisen odotukseen verrattuna mitään oireita. ja sehän huolestuttaa.

Tule kertomaan kuulumisia ultrasta huomenna!

Senna

Vierailija
11/13 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi.

Joo LKS:ään olen menossa synnyttämään. Kolme lasta on ennestään. Nyt laskettu aika olis 9.12, mutta olen ensimmäisen ja kolmannen lapsen tehny 2 viikkoa ennen LA:ta ja keskimmäinenki syntyi 4 päivää ennen LA:ta. Nytkin saa sitten jo ootella marraskuun lopulla josko jo silloin pääsis tekemään :D

Vierailija
12/13 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oli sitten eka neuvola ja kuuluihan ne sydänäänet pienen etsinnän jälkeen :)

Täti meinasi eka ettei kuunnella kun menen jo ens viikolla np-ultraan, mutta pyysin kuitenkin, jotta sain mielenrauhan.

Joku kyseli mahan koosta.. mä odotan kolmatta ja kyllä on aika pötsi jo nyt. Tavalliset löysätkin housut alkaa jo töissä iltapäivällä ahistamaan, mutta jos vielä ens viikkoon selviää ilman ä-housuja.

Mutta nyt ruokaa tekemään...

vilis 10+2

Vierailija
13/13 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltapahoinvointi jatkuu sitkeänä. Ja kova kuumeinen flunssa jatkuu edelleen, onneksi esikoiselle on saatu hoitaja järjestettyä.

Ultrassa kävin muutama pv sitten ja yksi kaveri siellä asusteli!

Noista ulratutkimuksista yksityisistä lääkäreistä: minusta ne neuvolakäynnit ovat sellaiseja rutiineja jotka tulee hyvin suoritettua terveyskeskuksen neuvolassakin. Itse en niistä maksaisi ellei olisi jokin muu hyvä peruste.Kromosomitutkimuksiin mennessä kannattaa miettiä oma kanta mahdollisten poikkeavien tulosten tullessa.