Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näyttävä kakku pääsiäiseksi?

16.02.2006 |

Jossa siis koristelu mielellään värikäs ja pääsiäisaiheinen. (päällys saa olla myös marsipaania)

-iso kiitos-

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
16.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä etsit jotain juhlavampaa, mutta pääsiäisen väreihin tämä kyllä sopisi. Laitan sulle ohjeen, voit käydä katsomassa kuvaa antamassani linkissä, katso kohta hyydytetyt kakut. Se ei todellakaan ole kaunis versio, sillä tein sen tavalliseen piirakkavuokaan, joten se on tuollainen lässähtänyt=/

Voithan tehdä myös tavallisen täytekakun, jossa on välissä esim hyydytetty mangorahka, päällystät kakun keltaisella marsipaanilla ja teet jonkun kivan pupun marsipaanista koristeeksi, tai ostat koristeen kaupasta.

Tämän alkuperäinen ohje on Porkkana-tuorejuustotorttu, olen korvannut porkkanat säilykemangolla. Käytä porkkanasoseen asemesta iso purkki säilykemangoa. Soseuta valutetut mangopalat, ota 2dl mangososetta täytteeseen, käytä loput tortun pinnalle tulevaan kiilteeseen. Tässä siis alkuperäinen ohje:

Pohja:

150g kaura-tai grahamkeksejä

50g margariinia

Täyte:

1kg porkkanoita

vettä keittämiseen

3/4tl raastettua sitruunan kuorta

5 liivatelehteä

n. 1/2dl sitruunamahua

250g rahkaa

200g maustamatonta tuorejuustoa

4dl porkkanasosetta

1dl sokeria

2tl vaniljasokeria

1/2tl inkivääriä tai pomeranssia

Päälle:

1dl vettä

1 1/4dl hyytelösokeria

2dl porkkanasosetta

Keitä kuoritut, paloitellut porkkanat kypsiksi. Valuta liemi ja soseuta porkkanat. Leikkaa irtopohjavuoan pohjalle leivinpaperi. Hienonna keksit ja lisää joukkoon rasavsula. Painel muruseos vuoan pohjalle. Pese sitruuna ja raasta kuori. Pehmitä liivatelehtiä 5-10 minuuttia, puserra vesi pois ja liuota kuumaan sitruunamehuun. Sekoita keskenään rahka, tuorejuusto, porkkanasose, sokeri, vaniljasokeri, inkivääri ja sitruunankuori. Sekoita joukkoon lopuksi haalea liivateseos. Kaada seos vuokaan ja tasoita pinta. Anna hyytyä kylmässä 1-2 tuntia tai yön yli. Sekoita kiehuvaan veteen hyytelösokeri, lisää porkkanasose ja anna sen kuumentua ja kiehahtaa. Anna jäähtyä 8-10 minuuttia. Kaada seos varovasti kakun pinnalle, anna hyytyä hetki kylmässä. Irrota rengas juuri ennen tarjoilua tortun ympäriltä ja siirrä tarjoilulautaselle.

www.Lintu75.vuodatus.net

Vierailija
2/8 |
16.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
16.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

harkitsemisen arvoinen idea=)

Ja lisää pääsiäisaiheisia ideoita otetaan vastaan!

Vierailija
4/8 |
16.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sanoppa muuta! Olen yrittänyt houkutella muitakin perustamaan noita blogeja ja mainostamaan niitä täällä. Vain yksi on sen tehnyt, Elokuunvauva, johon olen näiden sivujen kautta tutustunut=)

Eihän niitä sentään joka päivä tarvitse päivittää. Eikä lopputulos tarvitse olla ammattilaistasoa. Sehän on vaan hauskaa kurkkia mitä muut ovat tehneet ja saada uusia ideoita. Jokainen tekee omilla resursseillaan!

Tuo eka blogi on rasittava, siinä olisi paljon korjailtavaa, mutta mulla on sen kanssa ongelmia, joita en osaa korjata, ainakaan vielä:/

Sieltä on linkki tonne uudempaa, jonka perustin ihan vasta hiljattain, se on jo siistimpi versio, vaikka opeteltavaa vieläkin riittäisi.

Laitan linkin tähän...

http://www.lintu75-2.vuodatus.net/

tee ihmeessä oma blogi ja kerro siitä sitten täällä!!!

Muut mukaan myös!

Menkää tuonne vuodatuksen sivulle, siellä on ohjeet!

Vierailija
5/8 |
16.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
6/8 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää harkita sitä omaa blogia, ehkä en ihan sellaista väsäämään mutta muuten kuvaamaan kokkailuja ja ennen kaikkea kattauksiani. (harmittaa jo nyt kun niin monet jäänyt kuvaamatta). Onko sulla tapana kuvata ihan koko kattauksia astioneen ja koristeineen vai oletko keskittynyt pelkästään ruokien kuvaamiseen?

Vierailija
7/8 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mäkin keksin tän jutun vasta viime lokakuussa. Osa niistä kuvista on otettu ihan tavallisella kameralla, ennen kuin hankin digikameran. Otin joskus kuvia siksi, että tein tarjoiluja tutuille ja sitten oli helppo näyttää mitä mm voisin tehdä. Koska en ole leipuri enkä kondiittori, halusin näyttää, että jälki on kotikutoista, ettei tule sitten pettymyksiä.

Mä en ole koskaan ollut erityisen hyvä noissa " salipuolen" asioissa, eli kattauksissa. Avasin blogin paristakin sysytä. Innostuin siitä siksi, että tällä palstalla kyseltiin paljon sellaista, johon kuvittelin osaavani vastata.

Toisekseen, sain kuvani suoraan koneelle, ne ketkä jotain haluavat, voivat katsoa suoraan netistä, vältyn lisäksi kehittämästä kalliita paperikuvia. Kolmanneksi....olen äitiyslomalla, eikä mua ole työpaikka odottamassa. Koska lapsia on neljä, työkokemusta ei ole mitenkään hirvittävästi=/

Ajattelin, että voisin työtä hakiessa näyttää, että olen paistellut kotivuosina muutakin kuin kalapuikkoja=)

Kuvailen siis ihan meidän perheen kotiruokia. En käytä siihen kuvailuun kummemmin aikaa, en edes erityisesti käyttää tuota kameraa. Tarkoitus on näyttää, että helpolla voi tehdä hyviä, maistuvia ruokia, gourmetruoat valmistetaan jossain muualla. Olenkin saanut kiitosta nimenomaan siitä, että ohjeet ovat simppeleitä, helppolukuisia ja helposti, perusraaka-aineista toteutettavia ruokia.

Kun itsekin kokeilen eri keittokirjojen ruokia, huomaan, että kuvissa käytetään jopa raakoja kasviksia ja muita jippoja, jotta lopputulos olisi mahdollisimman houkutteleva. Onhan niitä kauniita kuvia kiva katsoa, mutta ei ihme, jos monelle tulee pettymys, kun lopputulos onkin ihan erilainen. Omat kuvani ovat siis juuri sitä mitä lautasella on, ohjeet on kokeiltu ja olen tehnyt niihin mielestäni tarpeellsiet muutokset, jotta ne olisi toimivia. Makujahan on tietysti monia, joten en voi taata, että jokainen ruoka on juuri teidän sivuilla vierailijoiden makuun.

Monet käyvät kiittelemässä ohjeita täällä, tai laittavat kuvien alle viestiä, että olen tehnyt useita ohjeitasi, jotka ovat olleet onnistuneita. Olisi tosi kiva, jos saisin palautetta aina kyseisen kuvan alle, se olisi muidenkin kannalta parempi.

Näin siis innostuin blogit perustamaan. Kävijöitä sivuilla on ollut hirmuisen paljon...näen itse hallintasivultani tilastot, jotka kertovat sen=)

Miksi et itsekin laittaisi ideoitasi kiertoon? Itse ainakin innolla odottelen!

-Lintu75

Vierailija
8/8 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ainakin itse nyt innostunut valtavasti, en ehkä niinkään blogin teosta (vaikka mies yrittää siihenkin innostaa) vaan alan vaikka kokoamaan omaa kokkikirjaa. Tämä projekti ehkä tyydyttänee kirjoittamisen tuskaani, muut kirjoitushommat kun on tällä erää aikalailla jäissä. Palan innosta myös tuon valokuvaamisen suhteen, viime kuukaudet kun meillä on ollut valokuvissa tasan yksi kohde, niin mukava alkaa tutustua kunnolla kameran muihin ominaisuuksiin joita kokkailujen kuvauksessa tarvii....