Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Annatteko lapset soivanhempien mukaan mökille vai menettekö itse mieluummin mukaan?

10.05.2006 |

Tarkoitan sitä, kun isovanhemmat ottaisivat lapset mukaan mielellään ilman vanhempia, mutta itse koen , että haluan olla mukana, koska ajomatka on pitkä ja muutenkin koen, että on enenmmän vanhempien tehtävä matkustella lasten kanssa kuin isovanhempien. Lisäksi turvallisuussyistä (järvi tms. ) koen että haluan olla paikalla, ettei mitään pääse tapahtumaan vaikka luotankin siihen, että lapsia vahditaan niin ei sitä koskaan tiedä ja sitten harmittaa jos jotakin sattuu.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lasten mummit ja papat on nuoria, terveitä ihmisiä ja kyllä luotettavia eli en näe mitään syytä, miksi en voisi lapsia heidän mukaan antaa. Esikoinen on käynyt mummin ja papan mukana kaks kertaa viikon etelänmatkallakin (eka kerralla oli vajaa 4-v ja toisella kertaa melkein 7-v). Eka kerralla kyllä vähän hirvitti, mutta toisella kertaa meni jo rutiinilla :)

Vierailija
2/5 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse annan lapseni hoitoon äidilleni hyvillä mielin, kun taas mieheni isälle annan hänet hoitoon ehkä noin 18-vuotiaana...

Ymmärrän pointtisi, järvi yms. uhkatekijät, mutta fakta on se, että et pysty aina olemaan itse vahtimassa lapsiasi. Jos kaikki olosuhteet ovat hyvät eli luotat isovanhempiin ja hoito ja peräänkatsominen ovat hyviä ja varmoja, niin ehdottomasti kannattaa antaa lasten tutustua isovanhempiinsa ja päinvastoin. Jos jotain on sattuakseen, se sitten sattuu. Itse olen kanssa ikuinen huolehtija ja olen yrittänyt ihan tietoisesti päästä tavasta eroon, se on itselle aika rasittavaa ja yritän parhaani etten siirtäisi tapaa lapseeni...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vaari käy mökillä ja ei vaihda vaippoja (ei muka osaa) mutta hänkin on saanut lapset mukaansa päiväksi niin että tiedän mökillä olevan jonkun vaipanvaihto taitoisen eli yleensä tätini. Eli vaari on ottanut lapset mökille mukaansa kun on lähtenyt aamupäivällä matkaan ja me menty sitten iltapäivästä perässä.

Mummo tykkää enemmän kaupungin rytmistä ja hoitaa lapsia välillä yökyläillen joskus ottaa lapset kesällä viikonkin lomalle kaupunkiin.

Itse ajattelen niin että jos nuo on saaneet aikaan kolme tervettä lasta aikuiseksi ilman suurempia tapaturmia niin kyllä pystyvät pitämään edelleen huolen että lapsi ei juokse auton alle tai eksy sienimetsään tai putoa järveen. Ovat kuitenkin vielä ihan järjissään olevia aikuisia eikä huonokuntoisia vanhuksia onneksi vielä=).

Vierailija
4/5 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaippaikäisen/taaperon mukaan lähtisin itse, isommalta kysyisin. Ehkä yli 4v päästäisin isovanhempien mukaan jos haluaisi (lähinnä yhden yön), sitä pienemmällä lähtisin mukaan. Ja tietenkin isovanhempien pitää tuntea lapset ja olla luotettavia.

Vierailija
5/5 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..mukaan. Toki aina jännittää, kuuluu varmaan äitien perusluonteeseen ;) Ja esim. kolarit autolla ajaessa ovat juttuja, joita äitien ei kannattaisi edes miettiä...menee yöunet. Mutta toisaalta lasten pitää saada tutustua myös isovanhempiinsa ja se ei kuitenkaan onnistu kunnolla, jos äiti on paikalla. Tosin myös luotan kaikkiin isovanhempiin. Taatusti leikkivät ja katsovat perään jopa enemmän kuin tarpeen. Ja saman jättämisentuskan joutuu käymään läpi hoitopaikan kanssa ja jättäessään lapset lapsenvahdille... Ja kummitkin haluaisi viedä muksun korkeasaareen.